Небојша Малић: Кад Црква откаже Крстовдан…

Христос се роди, браћо и сестре. Ко верује у Њега имаће живот вечни. За вернике ковид-култа баш и не знам

Фото: Фронтал

Кад сам видео објаву да СПЦ отказује крстовданско пливање за Часни Крст у Београду, мислио сам лажна вест, није могуће. Кад оно, стварно:

По одлуци Његове Светости Патријарха српског г. Порфирија, Одбор за верску наставу Архиепископије београдско-карловачке због тешке епидемиолошке ситуације у нашој земљи отказао је учешће у организацији манифестације Пливање за Часни Крст, која је требала да се одржи на Крстовдан, 18. јануара 2022. године, на базену СЦ Ташмајдан, а у којој је требало да учествују ђаци београдских основних школа.

Град Београд и спортски савез престонице Србије су такође отказали учешће, а црква упозорава да „извесне невладине организације, које немају структурну везу са Српском Православном Црквом, намеравају да упркос тешкој епидемиолошкој ситуацији“ ипак одрже пливање.

„Наглашавамо да за то немају благослов Цркве, а да родитељи децу шаљу на сопствену одговорност,“ вели одбор за веронауку АБК.

Извор: СПЦ

Значи, и званично се на православље ставља звездица и фуснота „осим у случају короне.“

За све има Његошев цитат, па и за ово: „Страх животу каља образ често.“

Христос се роди, браћо и сестре. Ко верује у Њега имаће живот вечни. За вернике ковид-култа баш и не знам.

Опрема: Стање ствари

(Сиви соко, 17. 1. 2022)



Categories: Сиви соко

Tags: , , , ,

42 replies

  1. Тужно. Претужно. Могу само да се надам да је одлука донесена у заблуди да постоји опасност, због страха од исте.

    23
    6
  2. Као и до сада у вези господина (из пристојности ) Перића , понављам – пратите след догађаја…

    24
    8
  3. Овде нема места осуди Цркве, хајде да због Илије не мрзимо и св. Илију..Поступак је правилан,не треба повћавати ризик од инфицирања. Довољно је деце већ позитивно и није „отказан“ Крстовдан, побоху!
    Е, саопштење већ не звучи добро и о томе је неко морао да води рачуна…

    8
    32
  4. Никаква осуда Цркве. Појединци нису непогрешиви, ми немамо Папу. На шта су то па деца, молићу лепо, „позитивна“.
    Доста хипохондрије. Уживајмо у животу. И боримо се.

    30
    3
  5. Бог се јави! Драги моји мислим да је ово мало пребрзо закључивање, па и кусо. Патријаршија је отказала покровитељство само на Ташмајдану, у базену, за децу. Довољно је мало прогуглати, па видети да се широм Србије прлива за Часни Крст, од југа до севера, да сад не набрајам десетине места, понегде траже потврде… Јуче, 18. се пливало и у Републици Српској, није искључено да ће и данас. На здравље и спасење пливачима (!) а ми да се мало опустимо коме пост није био довољан, па да три пута меримо. Живи били!

    18
    3
  6. А у манастиру Дечани три монаха избачена због тога што се нису вакцинисали….имамо нови лов на вештице, Сад су невакцинисани вештице. Где ће се ово завршити питам се?

    18
    6
  7. Шта тачно значи синтагма „верници ковид-култа“? Да ли свако ко верује да се од неке заразне болести треба штитити медицинским средствима, не верује у Бога него у ту болест? Нпр. велике богиње, колера, ебола… Да ли смо следбеници колера култа ако се вакцинишемо против колере када идемо у подручје где она постоји?
    Колико ја схватам логику оних који говоре о припадању култу неке болести, једини дозвољени начин борбе са болешћу је вера у Бога. Јер Бог је јачи од сваке болести. Или верујеш у Бога или у болест. То је логика Ако верујемо у Бога, ниједна нам болест не може ништа. Ако, пак, штитимо себе вакцином, онда верујемо да је болест јача од Бога и онда смо поклоници култа те болести? Или смо поклоници култа ешерихије коли ако користимо антибиотике. Јер ако може антиботик, сигурно може и Бог да нас спасе. Колико је кроз историју Цркве верујућих људи умрло од куге, нпр. у Византији у доба Јустинијана или у 14. веку?
    Али, зашто бисмо се зауставили на заразним болестима и вакцинама против њих или на антибиотицима? Шта ћемо нпр. са дијабетесом? Или са глаукомом? Или болешћу зуба? Да ли смо поклоници култа дијабетеса или глаукома ако се лечимо од њих медицинским средствима? Јер, Бог је јачи не само од болести узрокованих микроорганизмима, него и од свих других болести, зар не?
    Ерго, или ћемо само молити Бога и молитвом се лечити, и онда бити прави верници, или ћемо бити неверници ако нпр. одемо код зубара да нам поправи зуб. Уосталом, да ли су наши свети лекари (Козма и Дамјан, Пантелејмон, Кир и Јован…) лечили само молитвом или и медицинским достигнућима тог времена? И једним и другим. На њиховим иконама видимо и лекове и инструменте које су користили. А свети Лука Војно-Јесеницки? Оперисао гангрене или се само молио?
    Пдсетићу и на светог Филарета Московског у чије време је, почетком 19. века, била епидемија колере. Он је предузимао и црквене и медицинске мере, и оне су давале резултата. Да ли је и он био припадник колера-култа? ( Узгред, други Филарет, свети Филарет Черњиговски, умро је од колере). Ево део текста из расписа Светог Филарета Московског свештенству Московске. епархије:

    „Сомневающихся из народа, при всяком удобном случае, удостоверять, что болезнь, называемая холерою, точно в настоящее время в Москве и в некоторых других местах есть, и что она заразительна… В доказательство и в пример сего можно, между прочим, поставить градское Московское духовенство… Благодатию Божиею и силою веры и святых таинств, при употреблении предохранительных средств, большая часть Московских священников не заразились болезнью; некоторые, не многие, заразясь, излечились и выздоровели, а некоторые, или по недостатку осторожности, или по неисповедимым судьбам Божиим, заразясь, скончались, именно: один строитель монастыря (Сретенского), один протоиерей (при Воспитательном доме), восемь священников приходских и один священник домовой церкви…

    Вразумлять народ, что предписываемые начальством предосторожности против заразительной болезни употреблять дóлжно послушливо и верно. Ибо если кто, поступив в противность сим предосторожностям, внесет заразу в селение, где он живет, таковой даст Богу ответ, как за нарушение заповеди повиновения начальству, так и за то, что сделался виною беды для своих собратий. (В другом документе святитель писал: «кто нарушением сих мер внесет в селение заразу, тот будет виновен в бедствии своих собратий, и согрешит против любви к ближнему, и против заповеди послушания». — Прим. ред.)“
    https://foma.ru/net-nikakoj-holery-vy-vse-pridumali-kak-v-xix-veke-narod-vstretil-opasnuju-jepidemiju-i-chto-predprinjal-moskovskij-mitropolit.html

    8
    19
  8. Шта тачно значи синтагма „верници ковид-култа“?

    Сваки култ има своју пропаганду, а пропаганда о ковиду је највећа пропаганда од настанка света, јер сви велики медији у свим државама на свету морају свакодневно да извештавају о броју заражених и броју умрлих, а нипошто о броју излечених од ковида.

    Сви велики медији морају да пропагирају како је вакцина једино решење и ко год се противи том решењу долази под удар система који креира култ веровања у „страшну“ смртност од ковида.

    Верници ковид-култа верују (у вези ковида) безусловно својим и страним политичарима, верују у добронамерност Била Гејтса и осталих милијардера, верују у објективност СЗО, верују ТВ лекарима и верују у надмоћ науке. Мисле да је политичарима и милијардерима много стало до њиховог здравља.

    Верници ковид-култа не виде манипулације бројевима, како умрлих, тако и процентима ефикасности заштите коју нуде експерименталне вакцине, мада верници ковид-култа и не виде да су уствари део експеримента са вакцинама.

    Ко није верник ковид-култа јасно види да је ковид само изговор за укидање људских слобода и екстремно повећање контроле становништва од стране властодржаца, а ко је православни верник он додатно види да је ово пут којим се припрема долазак антихриста.

    Не знам да ли треба још поменути забрану прославе Васкрса, забрану присуствовања литургијама на појединим местима, хуле на причешћивање истом кашичицом итд. итд. а све због наметнутог страха од ковида?

    31
    3
  9. @Петар Јанкетић
    За Ваш коментар велика благодарност, а у вези са коментаром @Родољуб Лазић – у смирености ћу да речем како одавно не прочитах тако подмукао, латински лукав, без образа, јефтин и баналан коментар ! Вучић, тј. мама ангелина да је исти потписала, ја бих то прихватио…

    22
    6
  10. За оне који не знају руски, а мрзи их да преведу уз помоћ гугла, ево шта је писао свети Филарет Московски:

    „Сумњивцe у народу треба у свакој прилици уверавати да болест која се зове колера данас постоји у Москви и на неким другим местима и да је заразна… Као доказ и пример за то може, уосталом, послужити и московско свештенство… Благодаћу Божијом и силом вере и светих Тајни, уз коришћење превентивних средстава, већина московских свештеника није се заразила болешћу; неки, не многи, пошто су се заразили, излечили су се и опоравили, а неки су, или због неопрезности, или по неспознативим судовима Божијим, умрли након што су се заразили, и то: један градитељ манастира (Сретенски), један протојереј (при дому за незбринуту децу), осам пароха и један свештеник кућне цркве …
    Треба уразумљивати народ да мере предострожности које су власти прописале против заразне болести треба послушно и тачно испуњавати . Јер ако неко, поступајући противно овим мерама предострожности, унесе заразу у село у коме живи, тај ће Богу дати одговор, и због тога што је прекршио заповест о послушности власти, и што је постао узрок несреће за своје ближње. (У другом документу светитељ је записао: „Ко, кршењем ових мера, унесе заразу у село, биће крив за несрећу својих ближњих, и сагрешиће против љубави према ближњему и против заповести послушности. — Прим. уред.).“

    6
    11
  11. Свети Филарет Московски је писао о колери, а ковид и колера ни приближно нису исто, а нити су приближно слични, осим што им име почиње на „к“.

    Мада по њиховом понашању, верници ковид-култа су изгледа убеђени да је ковид много гори од колере.

    25
    5
  12. @ Петар Јанкетић
    Да, има таквих као што сте описали, познајем их. И то је један поглед на „вернике ковид-култа“. Свако ко иоле размишља и сагледава, може да се увери да се короном и те како манипулише, у разним правцима и са разним циљевима, од финансијске користи до контроле становништва. Проблем је што вирус збиља постоји (како је настао и зашто, друго је питање) и што није безазлен. Свако од нас зна неког у својој близини ко је или умро (а није морао на основу свог здравственог стања) или се силно намучио док је прегурао болест, уз лечење у ковид болницама. И сви знамо да ковид јесте опаснији од грипа, и да у том смислу у вези са њим нешто мора да се уради. Много је логичније, ако је већ толико контроверзи, да се акценат стави не на вакцине, него на антивиротике, што се и даље не ради, односно инсистира се на вакцинама Толико о неким питањима која се тичу ковид култа како сте га ви описали.

    Међутим, мислим да међу верујућим људима преовлађује другачије мишљење о „верницима ковид-култа“, односно да се таквим сматтра свако ко се вакцинисао и ко примењује било какве мере заштите од вируса. Јер тиме, наводно, показује да не верује у Бога и Његову свемоћ, него да верује да је вирус „јачи“ од Бога. Такви се у жаргону називају „короноверцима“ и жигошу се као неверници. А омиљена реченица таквих „верника анти-ковид култа“ (да их тако назовем) је да ћемо сви умрети и да нема шта да се секирамо, таква је Божја воља. (Па добро, ако је Божја воља да се не лечимо, откуд онда да је и Господ исцељивао, и васкрсавао мртве, а Његовом силом и многи Његови свети исто то радили? Откуд св. Тајна јелоосвећења, откуд акатисти и молебани пред светачким моштима и чудотворним иконама, ако не треба да бринемо о (из)лечењу, ако је свеједно? Итд. итд.О таквом схватању „верника ковид-култа“ и грешкама таквог расуђивања сам писао у првој поруци. И указао сам на пример светог Филарета Московског који је имао уравнотежен и одмерен став о колери.

    7
    12
  13. а ковид и колера ни приближно нису исто

    Нису, али су и једно и друго заразна болест. С тим да је смртност од колере неупоредиво већа. Али ствар је принципијелне природе – да ли верници треба да се штите и чувају од опасних заразних болести или не? И да ли треба да штите и друге? Јер, ако и узмемо да је ковид много слабији од колере, као што јесте, и дфа младима у принципу не шкоди превише, да ли то значи да млади треба да се понашају неодговорно и да заразе старије у својој близини, за које вирус може бити и смртоносан?

    6
    15
  14. Да ли то значи да млади треба да се понашају неодговорно и да заразе старије у својој близини, за које вирус може бити и смртоносан?

    Ово питање је у истом рангу као питање: ако је Бог свемогућ да ли онда може да створи камен који не може да подигне?

    И једно и друго питање су примери врхунске (светске) манипулације којој се веома тешко одупрети, а поготово без искрене и снажне вере у Бога.

    О другом питању је већ доста тога речено, а за ово прво питање постављају се следећа логична питања:

    Шта значи неодговорно понашање? Јер нико нормалан неће кашљати другом у лице.
    Да ли је неодговорно причешћивање истом кашичицом? Јер ако причешће није Света Тајна онда је то извор заразе.
    Како се то штите друге особе од заразних болести?
    Да ли је једино одговорно понашање ако се човек вакцинише?

    Политичари и ТВ доктори су већ дали одговоре на ова питања преко свих великих медија, али јасно је да њихови одговори имају једино сврху промоције (експерименталног) вакцинисања.

    Међутим доказано је да и вакцинисани преносе вирус па како онда млади могу да спрече заражавање старијих у својој близини?

    Једино ако би млади носили медицинске скафандере онда би старији могли бити заштићени. Или можда старији треба да носе те скафандере? Да се живи живот под „стакленим звоном“?

    Реално, смртност од ковида није пуно већа од смртности од грипа, али страх је толико медијски напумпан да многи прелазе у ирационално размишљање погодно манипулацијама светских моћника, међутим за вернике су увек јасни приоритети: спасење душе је изнад спасења овоземаљског живота тако да живот под „стакленим звоном“ за верника није опција.

    15
    4
  15. @Катарина Крстић
    Молим Вас, о каквим потврдама је реч? Ако је оно што мислим, то је већ чист сатанизам.
    @Петар Јанкетић
    Претекосте ме пар пута Вашим одговорима, који погађају у саму срж ових светских догађаја.
    @Зоран Николић ( Ваљево )
    Можда Сте Ви у праву, можда је латинштина, ја не знам, немам довољно података да изведем закључак, али из написаног неодољиво извире ћопославштина, тј. исправљање можданих вијуга започето у време владавине Ћопавог, које је успешно настављено преко времена петоколонаша до данашњег аганлијског и кучукалијског. Боље је познатије под именом школовање.

    8
    6
  16. Мислим да одговор на већину Ваших питања и констатација можете пронаћи у цитираном тексту светог Филарета. И не, то питање нема нијкакве везе са питањем о Божијој свемоћи и камену.

    5
    5
  17. Цитираном тексту св. Филарета о колери?
    Значи ипак сматрате да су ковид и колера веома слични.

    Они који нису потпали под утицај ковид пропаганде сматрају да су ковид и грип слични.

    11
    3
  18. @Зоран Николић
    Како бисте тек у несмирености реаговали, кад овако реагујете у „смирености“?
    Разумем да вас је мој коментар погодио и да сте, у недостатку аргумената, прибегли најједноставнијој (и најгорој) варијанти – оцрњивању онога с ким се не слажете. Но хајде, будите љубазни па образложите (можда ипак са већим смирењем?) шта је у мом коментару подмукло, безобразно, латински лукаво и јефтино?

    6
    6
  19. @Родољуб Лазић

    ЛАТИНСКИ ЛУКАВО у Вашем коментару, а не у Вама, јасно и у смирењу пишем, јесте што скрнавите Светоотачко предање да би га уподоболи тренуту времена, тачки простора и Вашем страху.
    ПОДМУКЛО у Вашем коментару, а не у Вама, јасно и у смирењу пишем, јесте БЉУТАВА МЛАКОСТ, којом једначите, по мери устрашене творевине, припаднике култа и секте са њима неприпадајућим, тако што једнаког неразумевања и једнаког “ разумевања “ имате и за једне и за друге.
    БЕЗОБРАЗНО И ЈЕФТИНО у Вашем коментару, а не у Вама, јасно и у смирењу пишем, јесте премиса на којој почива читав вас Ваш коментар – Вирус постоји, а какав је вирус, то је ДРУГО питање. –

    Не постоји ДРУГО питање, не постоје два одговора, не постоје ни – У праву, у криву су и припадници секте и неприпадајући -, Ја са култом подјармљених, млаких, таштих, уплашених, не делим ништа, СЛОБОДНОМ ВОЉОМ И ТВРДОМ ВЕРОМ СЛОБОДАН САМ ОД ЊИХ ! СЛОБОДАН од њиховог пристајања на устројавање поретка Антихристовог, драговољно и малограђански удобно, неподношљивом лакоћом непостојања…

    П.С.
    Ваше коментаре сам до сада уистину прихватао са поштовањем и озбиљношћу. Од данас, баш од данас када је и сзо секта злурадо признала целовиту лаж о пцр тесту и маскама, Вас и даље прихватам са поштовањем и озбиљношћу, Ваше коментаре не.
    Свако добро и благослов Сина Бога Живога да буде на Вама.

    14
    7
  20. Зоране, ово је био слабашан покушај да покажете шта је то подмукло, латински лукаво итд у мојим коментарима. Ипак ценим што сте покушали, макар и безуспешно, да дате неко образложење. ( Нпр. подмукло је, по вама, нешто што је бљутаво и млако; латински лукаво је, по вама, то што скрнавим светоотачко предање. Али, Зоране, морате објаснити како то скрнавим предање итд.). Не сумњам да ћете остати у свом схватању чврсте вере која се показује у лажној дилеми да ли је Бог јачи од вируса. Надам се да нећете бити у прилици да се разболите од ковида или нечег сличног што би потребовало медицински третман, тј. да нећете бити у прилици да тако тестирате своју тврду веру. Свако добро од Господа!

    7
    8
  21. @Родољуб Лазић

    Добро је, од Господа је. Благошћу и кротошћу одише Ваш коментар. Са благошћу и кротошћу, са безазленошћу која одмењује озбиљност га присвајам. Оном безазленошћу којом свакоје попечелније остављам…

    8
    1
  22. Digital prison

    Digital prison
    In my mind
    My mind
    In a digital prison

    Digital fog
    Falls down
    Covers my thoughts
    Cools my heart

    I’m digging a hole
    Deep in the ground
    I’m digging a tunnel
    To escape

    Momcilo

  23. Срби већ хронично пате од незнања да је за толаранцију, као и за љубав, потребно двоје, односно, како каже онај виц „пустио бих ја њега, али неће он мене“.

    Припадници ковид-култа уводе полицијски час, затварају, хапсе, кажњавају, протерују, бране породицама да се састану, бране посету суседном селу, забрањују литургију, бране приватни бизнис, терају на вакцинисање абортусним препаратима, итд – а то су све најавили у документу од пре десетак година – објављено је на овом сајту, Рокфелерова фондација је у питању.

    И онда се појави неки дрвени Родољуб Лазић да нам објасни да су жртве тог понашања уствари једнаки са починиоцима, јер су наводно, и они „култ“. Идући том логиком, култ Јасеновачких мученика је једнак са култом Анте Старчевића, а и ту би могао да се цитира Свети Филарет, јер је и Јасеновац био карантинска мера.

    На здравље нам толеранција и „поштовање према другачијем“. Уживајмо!

    9
    3
  24. Поштовани Милане,
    Направили сте два три логичка „страшила“ (strawman) и писали о њима.

    „Сламнати аргумент означава ситуацију у којој неко, чешће намерно, иако може бити и због заблуде, погрешно протумачи или изврне изјаву друге стране те затим побија своје изврнуто значење изјаве. Тиме се он служи сламнатим аргументом. Сламнати аргумент, тако створен, представља тврђење које је лакше побити. Назив аргумента упућује на то да се ради о замени тежег објекта за напад (изворне изјаве) лакшом метом (метом од сламе), изврнутим значењем аргумента. Изврнути аргумент може имати и улогу страшила, изазивања одбојности према изворном аргументу код онога коме је упућена реторика, публици напада на сламнато страшило.

    Исход успешне употребе сламнатог аргумента је логички неваљано побијање (пораз или омаловажавање) изворне тезе. Суштинска логичка грешка је у томе што се не покушава побити аргумент који је прва особа дала, него нешто сасвим друго. У реторици, сламнатом аргументу се прибегава зато што је основни аргумент теже побити, а измењени много лакше.“

    2
    9
  25. Ви сте направили замену (властите) тезе, па уместо да укажете на то где сам ја заменио тезу, објашњавате шта је то замена тезе сама по себи. Чак ни то вам није најбоље пошло за руком, јер не познајете српску терминологију, па причате о сточној храни.

    7
    1
  26. Не бих губио време да вам детаљно објашњавам, јер то значи улажење у све нова и нова објашњења. А чини ми се да нисте од
    оних који желе да чују шта други заиста каже, него смишљате своју верзију онога шта је други рекао и бавите се том, својом, верзијом туђих мисли.
    Зато најкраће:
    Замена је теза да сам изједначио ове две групе људи.
    Замена је теза прављење паралеле са јасеновачким мученицима и Антом
    Старчевићем.
    Неразумевање је да се речи Светог Филарета могу употребити на измаштану паралелу о јасеновачким мученицима и Старчевићу.
    Што се тиче мог „непознавања српске терминологије“ користио сам уобичајену терминологију за наведену логичку грешку. А „сточна храна“ не представља мој лични израз него је део текста који сам цитирао са Википедије. Постоје наводници који указују да је реч о цитату. Толико сте могли запазити.

    2
    6
  27. Родољуб каже:

    „А чини ми се да нисте од оних који желе да чују шта други заиста каже“

    Наравно, овај дијалог мора да је моја илузија, и мора бити да причам сам са собом.

    „Замена је теза да сам изједначио ове две групе људи.“

    За које то „две групе“ људи тврдим да сте их изједначили? За људе култа „ковида“ и култа „антиковида“? Ако сам то погрешно разумео, изволите бити љубазни, па то и демантујте. Себи дозвољавам претпоставку да сте изједначили те две групе, а чини ми се да су и сви остали то тако схватили. Будите, дакле, љубазни, па прихватите или оповргните ову тезу.

    „Замена је теза прављење паралеле са јасеновачким мученицима и Антом Старчевићем.“

    То није замена тезе, већ, како рекосте, паралела. Међутим, то није моја паралела, већ ваша („они који нас трпају у ковид логор“ = „они који се томе противе“, тј, како рекосте – „два култа“) након које је уследило моје поређење. Са том паралелом, у вези данашњег карантина, направио сам поређење са једним прошлим карантином. То се зове АРГУМЕНТ.

    „Неразумевање је да се речи Светог Филарета могу употребити на измаштану паралелу о јасеновачким мученицима и Старчевићу.“

    То је искључиво ваше неразумевање, јер је управо моја тврдња да се ради о неупотребљивом „аргументу“. Као што је одвратно позивати се на Филарета у вези са Јасеновачким карантином, тако је исто одвратно позивати се на Филарета у вези са ковид карантином. То је паралела и аргумент, а не замена теза, господине.

    „користио сам уобичајену терминологију за наведену логичку грешку.“

    Употребили сте буквални превод енглеског израза „strawman“ без да сте знали да то означава замену теза у српском језику. То је прихватљиво искључиво за чобане који преводе чланке са енглеске Википедије на српску. Без обзира на то, тек након мог питања сте (безуспешно) покушали да докажете да сам заменио икакву или ичије тезе. Зашто се гађате са „страни изрази“, када не знате њихово значење?

    Одговорићу уместо вас – у сврху дискредитације саговорника, иако немате никакве аргументе. Чини ми се да се то зове ад хоминем, ваљда се то тако зове и на српском, шта мислите?

    5
    2
  28. @Rodoljub Lazic

    Kako bese ono sa „PRICAONICOM“ i „etabliranim komentatorima“ :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

  29. @ Vera, u vezi 3 monaha, koji su izbaceni iz manastira Decani , koji su odbili da prime to sto sada zovu vaccination. Kako je to tuzno. Ko je to mogao da uradi?

  30. Добро је, Милане….Као што сам и мислио, од оних сте који би да упорно, не разумевајући, притом, своје неразумевање, трошили време на доказивање својих ставова. Имам важнијих послова и нећу се даље надгорњавати са вама. Поготову што је ова наша конверзација потпуно небитна за шири аудиторијум. Иначе, „страшило“ и замена теза нису сасвим исте ствари…А то што ми пришивате дискредитовае је, поштовани, обична пројеција, што би психолози рекли. Пријатан викенд.

    2
    6
  31. „од оних сте који би (…) трошили време на доказивање својих ставова.“

    Потпуно сте у праву, трошим време да образложим свој став, потпуно разумем вашу запањеност.

    У праву сте и за тзв „страшило“ – тај израз није „баш исто“ што и „замена теза“, јер га српски књижевни стандард не познаје. Лепо је што сте нешто данас научили, још само да престанете да ми неаргументовано приписујете примену те демагогије.

    „то што ми пришивате дискредитовање је, поштовани, обична пројеција“

    Пројекција се ради у сврху прикривања властитог понашања. Например, када укапирам шта сам извалио назвавши оне који се противе ковид-тортури – „култом“ – па скренем тему на чланак са Википедије, а опоненту пришијем замену теза. То је пример пројекције.

    За разлику од вас, ја стојим иза тога да сам потпуно дискредитовао ваше ставове, и не пада ми на памет да то прикривам. Од пројекције ту нема ни трага.

    4
    3
  32. Добро је, Милане…Иначе за ваше обавештење, пројекција се не ради, то није свесна радња, него одбрамбени психолошки механизам. А моје сте ставове дискредитовали таман толико колико сте и схватили шта нисте схватили у мом писању. Пријатан викенд.

    3
    3
  33. Добро је Милане, слажем се са Вашим закључцима, само немојте брате да вређате чобане.

  34. @ Драгана

    Извињавам се!

    Што се саме ковид-демагогије тиче, у коментарима на овај текст је, сем упорне замене теза, било присутно и позивање на ауторитет Филарета Дроздова. Нисам био лењ, па сам сам потражио неке цитате који су се могли опотребити од стране од оних који су подржавали политику јасеновачког карантина. Овако, например, Филарет расуђује о могућем престанку прогона руских старообредника:

    „Ктo уразумился, и престает быть противником Святой Церкви: тот должен быть разрешен и свободен от проклятия, положенного на противников.“

    Другим речима, ако неко прихвати Унију, престаће прогон, и можда ће му бити чак дозвољено да се ожени правоверном женом, нешто купи или прода правоверном. То су само неке од ствари које су руским „шизматицима“ (онима који су преживели физички прогон а нису избегли) биле недозвољене.

    Ово је Степинац могао опуштено да цитира у периоду 1941-45, баш као што припадници данашњег ковид-култа могу да цитирају друге Филаретове написе да би оправдали овај садашњи терор. Туђман је у својој купусари и Библију цитирао да би оправдао јасеновачки карантин.

    5
    2
  35. @ Mилан.
    Да, тачно. И ево сада опаљују непрестано паљбу на нас,на цркву, на празнике, а ми ваљда треба да се извињавамо свима њима док нам се бројке јасеновачких мученика топе као лед. Не знам ко са њима уопште о томе и треба да расправља. А о вирусу је овде већ доста речено. И о другим стварима. Наравно све је повезано, више или мање.
    За све, ако већ нисте, прочитајте мало са ове странице, јесте ЦИА, (и Роберт Малон је ЦИА) али има доста података, и није важно ко је коме увалио вирус, кинеска реакција би у сваком случају била иста као што је била.

    https://theethicalskeptic.com/2021/11/15/chinas-ccp-concealed-sars-cov-2-presence-in-china-as-far-back-as-march-2018/

  36. Наслов чланка који наводите гласи: „Кина је крила присуство ковида у Кини још од марта 2018.“ То је ретроактивно продужење трајања пандемије за тачно две године.

    Ако ускоро сазнамо да је и у Србији ковид присутан од 2018, тада ће и на мене моћи да се примени пропагандистичка теза да „сви знамо некога ко се једва изборио с болешћу“, јер ми је добар пријатељ имао тешку упалу плућа баш тада. Упала плућа, грип, и респираторни проблеми су пре пандемије службено били трећи узрок смрти, иза обољења срца и канцера (ако се не рачунају лекарске грешке), али изгледа да и прошлост може да се измени. Најбројнија генерација има око 77 година, па статистика смртности мора ускоро да скочи законом елементарне логике.

    Растегни мало у прошлост, растегни мало у будућност, и миц-по-миц све је ковид.

  37. @Милан
    Не, не, нисте разумели, чланак је много опширнији и сложенији. А зараза се није ширила брзином светлости по целом Земљином шару, него постепено, у току више година.
    Наравно да није све корона, па већина случајева су само позитивни тестови, који могу да буду лажно позитивни и код здравих и код болесних људи. И ово што пишем није из тог чланка. А тешких болести је увек било, и биће. Само што у прошлости није било „ударања на сва звона“, дневних извештаја у новинама и на телевизији, агресивног напада на живот од стране самопроглашених „стручњака“ и сл., него су се људи лечили, како су могли или како су хтели, и то је, и треба да остане лична ствар сваког појединца. Овако, сталним утеривањем страха у кости народу, неговањем хипохондрије и глупости, људи постају лаки плен фармацеутских кућа. А лекари треба да добро размисле пре него што препишу безбедне и делотворне лекове, који су претходно детаљно испитани, читава три дана.

  38. @ Милан

    Милане, врлина је знати када треба стати. Ви је очито немате, па сте наставили да ми отписујете и написали нешто што би било смешно да није тужно.
    Кажете:
    „Што се саме ковид-демагогије тиче, у коментарима на овај текст је, сем упорне замене теза, било присутно и позивање на ауторитет Филарета Дроздова.“
    Нешто се не слаже. Ви сте били тај који је упорно замењивао тезе и правио логичку грешку познату под именом „страшило“, а ја сам цитирао речи светог Филарета Московског.
    И даље:
    „Овако, например, Филарет расуђује о могућем престанку прогона руских старообредника:

    „Ктo уразумился, и престает быть противником Святой Церкви: тот должен быть разрешен и свободен от проклятия, положенного на противников.“

    Потрудили се јесте да пронађете овај цитат, али нисте успели да га разумете, чему се много и не чудим, јер сам вас препознао као неког ко не разуме шта не разуме. Елем, цитат се уопште не односи на то што сте рекли, односно, није то оригинално Филаретово мишљење о условима за разрешење од анатеме, него је то тумачење светог Филарета Московског из 1855. године које је дао на одлуку Сабора из 1667. године о томе ко подлеже проклетству тог сабора.
    Цео текст светог Филарета, из кога је узет речени цитат може се наћи овде:
    https://azbyka.ru/otechnik/Filaret_Moskovskij/iz-jasnenie-o-prokljatii-nalozhennom-ot-sobora-1667-g/
    На страну ваше неразумно коришћење термина „Унија“ јер се тај израз користи у Православљу за оне православне који прихвате власт папе, а овде се ради о повратку расколника старообредника у Православну Цркву. Користиоти термин „унија“ у таквом контексту је врло злонамерно, јер подразумева да су старобредници они који су у праву (православни) , а да је Православна Церква у положају Ватикана.
    Много тога сте побркали у својој глави и много тога не разумете. Али вас то не спречава да врло ауторитетно испостављате своје судове. То је, иначе, врло присутна појава код нас Срба, ако вам је за утеху. А мислим да није.. .

    2
    2
  39. Поштујем свачији став, укључујући и онај када неко каже да нешто не разумем, па чак и када кажу „ја знам али нећу да ти кажем“. Себи дозвољавам да на то одговорим – штета што се дискусија води аргументима из предшколског узраста.

    Са своје стране ћу наставити, упркос запрепаштењу друштва из вртића, да образлажем своје ставове.

    1
    3
  40. Добро је, Милане, добро је…
    Показао сам више пута шта све не разумете. Најновије је ово што сте потпуно извитоперено приписали светом Филарету, и старобреднике узвели на ниво истинито верујућих. Нема ту никаквог вртића, осим у вашој глави. Збиља би вам било паметније да заћутите.

    2
    2
  41. @Редакција

    Може ли неко образложење о томе зашто мој последњи коментар није објављен? Колико ми је познато, у смислу „упутства за употребу“, Родољуб није ни „други“ нити „другачији“, већ 100% мејнстрим. Какву ли сам јерес починио, зар сада није дозвољено критиковати нити мејнстрим?

  42. @ Милан

    Поштовани,
    Коментар који Вам није пуштен одише тоном који не желимо на сајту.

    Хвала на разумевању,
    Александар Лазић

    4
    1

Оставите коментар