Упутство владике Григорија: Причешће без употребе кашичице, комаде агнеца давати причасницима на длан

Причасник треба да пред свештеником са убруса поједе причешће, а убрус потом врати како би касније сви убруси били заједно спаљени, пише у упутству

Литургија у Диселдорфу: Владика Григорије служио у порти саборног храма (Епархија диселдорфска и немачка)

Са релаксацијом мера у Немачкој у којој су однедавно поновно одобрена богослужења у црквама, сви свештеници СПЦ добили су 1. маја од владике Григорија писано упутство на који начин свештенство и верници треба да се понашају током верске службе, али и на који начин треба да се обавља причешће и целивају иконе.

У упутству у које су „Вести“ имале увид стоји да размак у цркви између људи мора бити најмање метар и по, а да ће верници стајати на местима која ће бити јасно означена или столицама или ознакама на поду. Ова мера је, како је већ виђено на службама у суботу и недељу у Франкфурту, о чему смо извештавали, стриктно примењена.

„Редари дочекују народ и распоређују свакога на његово место стајања. По доласку свакоме треба да је на располагању дезинфекционо средство за руке које се може понудити и поново, пред причешће“, наводи се у упутству.

У случају да се сва места у цркви попуне, свештенство или они које су задужили за ред замолиће преостале вернике да остану напољу, али такође водећи рачуна о прописаном растојању између две особе.

Највећа новина везана је за причешће које је у време епидемије изазвало највише пажње у јавности. Према упутству владике Григорија, причешћа верника у Немачкој треба да се обављају на следећи начин:

„Свештеник да агнец исече на онолико комадића колико отприлике очекује причасника и сваки од комадића кашичицом натопи са 1-2 капи вина/крви Господње. Тако припремљене комаде агнеца спаковати у путир. Кашичицом онда појединачне комаде давати причасницима на длан. Причасницима прво на длан треба дати марамицу/убрус (марамица припремити у довољној количини). Причасник треба да пред свештеником са убруса поједе причешће, а убрус потом врати како би касније сви убруси били заједно спаљени.“

Када је реч о узимању гутљаја вина током причести, препорука је да сви пију из различитих, мањих путира тако што ће свештеници припремити онолико малих путира колико је присутних свештеника.

Препорука је и да се нафора сече на крупније комаде и увија у марамице и остави у неку посуду из које ће народ касније сам узимати.

„После причешћа редари да људе спроведу до нафоре, потом да запале свећу ако желе и потом их испрате на капију. Водити рачуна да се том приликом не ствара гужва. Пропис нецеливања икона већ само наклона пред њима остаје и даље на снази. Ако се служи литургија напољу, уопште не износити целивајуће иконе“, стоји на крају упутства.

Црквени редари

Сваки свештеник треба да оформи тим који ће да броји од два до четири помоћника који ће помагати у спровођењу мера на улазу у цркву.

„Ови људи, без обзира на конкретне прописе покрајина, морају носити маске и рукавице јер су у непосредном и директнијем контакту са људима. У другим случајевима ношење маски није експлицитно обавезно, уколико то државни прописи не наглашавају“, стоји у упутству у коме се наводи да и верници који то желе, такође могу да носе маске унутар цркви.

„Динамична“ служења

„Читаво служење такође да буде што динамичније, нарочито у областима где постоји временско ограничење на сат времена (Бајерн). Избацује се део за оглашене, скраћује се последња јектенија пред причешће, проповед да буде што сажетија, 5-6 минута“, стоји у овом упутству у коме се наводи да уместо великих хорова, појање треба да обаве две-три особе које ће бити на прописаном растојању.

Наслов и опрема: Стање ствари

(Вести, 6. 5. 2020)

Погледајте још

На Фејсбуку се појавио видео запис да је и у Епархији браничевској, у смедеревској цркви Светог Ђорђа, причешће стављано верницима на длан



Categories: Вести над вестима

Tags: , , ,

11 replies

  1. Све је лепо смислио владика Григорије, само не рече у вези са прилозима.
    Ради сваке сигурности, “укидају“ се прилози верника, непосредним стваљњем у
    касице поред икона.
    Ипак, у крајњем случају, у касице стављати најситније /најмање/ комаде
    металног новца, јер се на металу /мањих димезија и апоена/ слабије задржава
    вирус, него на папирним новчаницама, нарочито већих апоена, и зато њих
    апсолутно не давати као прилог!
    Неки му сугеришу да у порти храма изгради бункере за смештај контејнера
    за убацивање прилога, и тако се потпуно искључи баратње новцем
    у самом храму, и избегне инфекција од “вируса“.
    На улазу у храмове, биће постављени “АУТОМАТИ“ за давање прилога
    преко платнних картица, по могућству све са “ГОЛДЕН КАРТИЦА“, и
    тако максимално се заштити од могућих инфекција.
    Такође, саветује се да се уопште не користе свеће, не купују, тамњан,
    фитиљи за кандила, иконе, књиге, бројанице, крстићи…, за готово, већ
    да се све наручи на кућну адресу и поузећем плаћа прилком пријема
    пошиљке, наруџбине.
    Такође, “укидају“ се крштења, венчања због немогућности дистанце
    учесника у тим свештенодејствима најмање на 1-1,5 метара, све до
    окончања епидемије.
    Све је то по савету – “струке“!

  2. Боже опрости им, иако знају шта раде

  3. Све то иде са врха , ускоро ће и папину слику у цркве да ставе да буде присутна
    припремају свештеници народ за папу да се навикне

  4. Поздрављам владику Григорија и захваљујем му што је смислио и увео мере које спречавају ширење епидемије.

    Поново му изражавам захвалност што се увек залагао за помирење и суживот Јужних Словена православаца, католика и муслимана.

    Поносим се владиком који се јавно успротивио додели ордена Св Саве Александру Вучићу.

  5. Владика Григорије је одличан као и увек. Живео!

  6. Овај је доследан у посртањима, Боже спаси и сохрани.

  7. Духовни јад и беда!! Српски и сав православни народ вековима је пролазио корз епидемије и болести, била је и Шпанска грозница, туберкулоза, па се НИКО НИЈЕ УСУДИО МЕЊАТИ начин причешћа из једне кашчице…..ал се сад нађоше који се усуђују на све…Сво време епидемије су неке владике и свештеници бранили причешћивање из једне кашчице. Сад им је вл Григорије показао да су погрешили и да је ипак сигурније све променити што се вековима није мењало…Да, они тврде да се тако причешћивало у почетку хришћанства. Ваљда били тамо, па видели, има ЈуТјуб снимак? Какве будалаштине, не могу да верујем докле је дошла Српска Православна Црква

  8. … морају се спровести благовремено.

    „Дан поста и молитве да се планета ослободи коронавируса, заказан је за 14 мај, а у молитви ће учествовати верске вође из целога света и припадници свих вера.

    Инцијативу за молитву покренуо је „Високи Комитет за братство међу људима”, који чине религиозне вође инспирисане документом које су заједнички потписали, прошле године, Папа Фрањо и Велики имам Ал-Азхара, Ахмед Ал Тавеб.

    Комитет је предложио да се верници обрате Богу једногласно да би помогао човечанству да савлада пандемију.“

    У појединим регионима у току су и припреме за Слет.
    Детаљне инструкције биће објављене непосредно по обраћању Комитета Богу.

  9. Гриша маринац. Кажу обавештени.

  10. Бискуп Григорије ускоро уводи пљескање у руке и хостије на Литургији. А и шта и очекивати од “владике” који се јавно декларише као екумениста и општи са папистима. Али на храбрости му скидам капу…треба имати петљу кренути у том правцу….

  11. Константинопољски Патријарх Мелетиј IV (Метаксакис) био је масон 33 степена. Жалосни сабор од 9 душа који је сазвао 1923. године, високопарно назван као и онај Критски јеретика Вартоломеја «свеправославним конгресом», означио је почетак римо-календарске поделе у Православљу. Тај модерниста је признавао «стварност» англиканске «јерархије», саслуживао је с апротестантима, а такође активно подржавао обновленичку «живу цркву» у Русији коју су подржавали сатанисти Лењин и Троцки. Протеран са Константинопољског престола, он је уз помоћ интрига успео да се успне на Александријску катедру и увео је у Александријску Поместну Цркву григоријански календар. Кончина Метаксакиса, која се одиграла 28 јула 1935. године, била је ужасна: неко време пре смрти он је полудео и за време шестодневне предсмртне агоније, ишао је около шгргућући сумануто зубима и пнављао: «Ја сам разделио Цркву и уништио Православље».
    Страшна судбина, слична Мелетијевој, чека не само бискупа Григорија него и све епископе отпаднике…

Оставите коментар