Ко је покушао да спречи долазак епископа умировљеног Атанасија у Храм у Партешу

Најцрње од свега је то што овакве забране не долазе од стране Албанаца

Eпископ умировљени Атанасије у Косовском Поморављу на дан Светих цара Константина и царице Јелене (Фото: СПЦ)

Лета Господњег 7. 6. 2020, на празник Силаска Светог Духа на апостоле, епископ умировљени захумско-херцеговачки Атанасије (Јевтић) посетио је храм Свете Тројице у Партешу. Пошто је тог дана храмовна слава, епископ је изразио жељу да у храму Св. Тројице служи Литургију и да се поклони моштима Св. Босиљке у оближњем Пасјану.

Радост и срећу поводом празника и посете епископа покварило је сазнање да су се појавиле намере и утицаји да се посета епископа спречи и да му се откаже гостопримство.

О чему се у ствари ради? Ставови епископа Атанасија о политици и владајућим и криминалним структурама на северу КиМ су такви да он оштро осуђује и истиче сав неповољан утицај по српски народ и националне интересе. У својим говорима епископ без устручавања говори о издаји КиМ, о криминалним радњама и о томе како су криминалне структуре довеле српски народ у ропство.

Према сазнањима која имамо, свим локалним функционерима и послушницима је 6. јуна, у суботу увече, наређено да по сваку цену зауставе долазак владике у Партешу.

У суботу увече су вероватно и вршени велики притисци на пароха црквене општине партешке да откаже добродошлицу и не дозволи долазак владике. Приликом издавања тог наређења епископ Атанасије је означен као државни непријатељ, и као неко ко у својим беседама дискредитује Александра Вучића, Милана Радојичића, Српску листу и СНС и да, као такав, никако не сме бити добродошао у тој општини, односно у храму Св. Тројице у Партешу.

Пошто је постало јасно да се посета епископа не може отказати, нови циљ је постао да се епископ не обраћа народу после Литургије а поготово да „у уста не узима“ Вучића или Радојичића, односно СНС или Српску листу. Наређено је да ако епископ започне говор он мора бити „извиждан“, те да буком и викањем буде онемогућен да се обрати верном народу. За извршење тог задатка задужена је била неформална криминална група „Трећа смена“.

У недељу ујутру, након доласка владике и пре почетка Литургије, верни народ је почео да се окупља. Истовремено је примећено и окупљање локалних насилника из „Треће смене“. Такође, од почетка окупљања примећени су они са задатком да осматрају ситуацију и све фотографишу.

У току Литургије су се припадници „Треће смене“ кретали по дворишту цркве, као и у самој цркви, са приметном дозом напетости и ишчекивања. Треба напоменути и њихово веома ружно понашање и непоштовање цркве (пушење цигарета испред цркве и испијање кафе).

После утицаја пароха и оца Илариона, ова група је напустила црквено двориште и пре краја културног програма.

Одређеним лицима, због својих веза за општином Партеш, било је забрањено да присуствују Литургији у недељу (иако су иначе редовни у цркви).

Хвала Богу, све је прошло у најбољем реду, али остаје горак укус сазнања да се у 21. веку суочавамо са покушајима да се епископу забрани долазак у Храм Божији. Нажалост, догодило се да је неким људима забрањен долазак на Свету Литургију.

Остаје питање шта је оно што је вредније од вере? Због чега су локални функционери спремни да издају своју веру и утичу на народ? Да ли су то косовске функције и плате у еврима или нешто треће – остаје нејасно. Оно што је сигурно јесте да је народ веома узнемирен и забринут за своју будућност и своју слободу вероисповести, као и право на сопствено мишљење и доношење одлука. Најцрње од свега је то што овакве забране не долазе од стране Албанаца.

(Стање ствари)



Categories: Вести над вестима

Tags: , , ,

5 replies

  1. Браћо и сестре, умировљени (а несмирени) владика Атанасије слово једно, ни једно А, није рекао и упутио властима између 2000. и 2012. године, у свјази „издаје КиМ“. Савршено је јасно да он политички наступа, одредивши се према Фанару! Његови штићеници у СПЦ су фанаиротски агенти утицаја.

  2. Треба да се измири са својим братом Артемијем.
    У том њиховом разлазу не може бити “крива“ само једна страна,
    те је то разлог више да пожури са тим помирењем.
    Само да не долази код њега “хеликоптерском бизнис каласом
    КФОР-а“, као ономад, пре пар година, када је ко `ајдук провалио
    у Његову кућу, без Његове дозволе и присуства, и пронашао
    “благо цара Трајана“.
    Мислио је да ће пронаћи “доказе“ да свом брату што пре скриши
    врат, али је, пре тога, и сам имао проблема са /својим/ вратом!
    До сада, на основу “прикупљених доказа“ против свога брата
    Артемија, није нашао ништа, на основу чега је могао бити кривично
    гоњен од световног суда и правоснажном пресудом осуђен за оно
    што Му се стављана терет.
    Што се тиче црквено-канонских ствари, ни ту ништа није очигледно
    доказано, јер нема правоснажне одлуке Црквеног суда, бар за сада!
    За настале последице у Цркви, по овом другом основу терећења,
    одговорност није мала.
    Али, све то може да се превазиђе ако епископ Атанасије Јевтић, будући
    иницијатор свега овога, оде своме брату, затражи од Њега опроштај и
    пружи руку помирења!
    Ако то уради, пружи руку помирења, то ће бити ПРАВО, ПРАВЦАТО
    ПРОРОЧКО ДЕЛО, ТОМЕ ЋЕ СЕ ВЕСЕЛИТИ – И НЕБЕСКА И ЗЕМАЉСКА
    СРБИЈА!!!
    То ће бити највише што се може урадити за КиМ, за Православну Србску
    Цркву и Православни Србски Народ!
    То ће бити оружије којим ће се одбранити свеколико СРБСТВО!

    Порука Епископа Артемија из 2013-е године, у свему је сагласна
    са намерама Епископа Атанасија, по питању КиМ, и то је разлог
    више да се приступи Њиховом помирењу.

    СРБИ НА ОКУП:

    “Став и савет Еп. Артемија Србима о “бриселском споразуму”
    in Србија / on 11/05/2013 at 10:31 am /
    Срби на Косову и Метохији не смеју пристати на издају КиМ на коју је
    политичко вођство у Србији већ пристало. Став Срба са Косова и Метохије
    треба да буде да власт у Србији може да чини шта год хоће, али Срби са
    Косова и Метохије на то не смеју да пристану и тако као недужни народ
    прихвате на своја плећа одговорност ове националне и историјске издаје.
    Епископ Артемије“

  3. Apsolutno netacno. Nista se nije desilo od toga sto pisete. Mozete samo da izmisljate i govorite protiv Vucica i ljudi koji se oko njega bore za opstanak Srba na KiM. Vucic je samo sada zaposlio 200 medicinske sestee i 75 lekara na KiM i tu se vidi njegova borba za Srbe na KiM!

  4. Ako je umirovljen, znaci da je nesposoban da vrsi liturgije, ne znam zasto je dolazio? Da doljeva ulje na vatru? Da sluplja politicke poene? Da skrece paznju sa neceg bitnog na njegovo „mnogobitno i nemnogopotrebno prisustvo“.? Mogla je Slava i bez njega lepo da prodje…covek prima penziju a sad hoce malo medijske paznje, kao ono evo vidite i mene su, ili ono „ako nekog treba da hapsite, onda mene hapsite, on je i inace u svakoj corbi mirodjija…
    Samo rasplinjava sustinu i skrece paznju sa Slave i sobranja sad kad braca treba da se organizuju i smire trebaju oko njega da se zamajavaju…

  5. Поштовани Драгане.
    Свака вам је златна.Од прогона владике Артемија почело је
    цијепање Цркве по свим шавовима.
    Најнечаснију улогу одиграо је Атанасије. А онда гурање
    Фра Гргре, фра Максима, фра Иринеја Америчког.Јавно изјавити: ово није мој Патријарх ни мој Синод, а очекивати да њега неко цијени је Вучићевско лудило.Али
    Карма је непогрешива. Оно што је урадио Артемију, враћа се њему.А тек Амфилохију. Ихај.

Оставите коментар