Никодим Милаш: Свети канони о изгледу православног свештеника

Епископ далматински Н. Милаш: Окружнице епархијском свештенству, Задар, 1892. г.

Упознавши лично сва свештена лица Наше епархије и разгледавши, између осталога, како се сваки поједини држи у спољашности својој, Ми смо опазили, да многи носе косу и браду са свијем противно каноничким прописима и обичају у православној Цркви свега истока. На име, неки стрижу косу као најпомоднији свјетовњаци, а тако исто и браду, те са свијем већ не изгледају налик на православна свештена лица у другим православним крајевима, гдје се свети канони чувају и на свештеничку уредност се пази.

svestenici-milas

Да би се овоме нереду на пут стало, и да би свештена лица Наше епархије била и у овоме једнака свештеним лицима у другим добро уређеним православним црквама, препоручујемо високопречасној еп. Консисторији, да, позивом на 96. канон светог васељенског пето-шестог сабора и на Т. IX Властареве Синтагме, окружним писмом на све епархијско свештенство строго нареди, да свако свештено лице, без разлике чина и степена, безусловно мора носити дугу косу, барем два три центиметра ниже ува, да је мора чешљати од чела равно натраг, а тако исто да мора браду дужу носити, по могућности са свијем је не подрезујући.

О извршењу ове наредбе имаће водити бригу, а под своју личну одговорност пред Нама високопречасни протопрезвитери и манастирски настојатељи за подручна им свештена лица, а за задарско свештенство дотични консисторијски референат, у чији реферат овај предмет спада.

Исто тако ће вископречасна Консисторија наредити, да никакво свештено лице, које је кратковидо, те мора да непрестано носи на очима увеличавајуће стакло, не смије носити онаква стакла, која о врпци висе и на нос се натичу, него само праве наочаре, који се за ушима учвршћују. Оно ношење на врпци увеличавајућих стакала, осим тога што показује код дотичних нагињање на сујетност и свјетовњачку моду и узбуђује код вјерних негодовање, ово у исто вријеме смета при вршењу св. службе, особито у часу причешћа, као што смо се Ми о томе лично при Нашим каноничким посјетама имали прилике освједочити.

Консисторија врућо препоручује свему епархијском свештенству, да се влада по односној наредби, како би се тиме избјегнути могле оне неповољности, које би из случајног пренебрежења појединаца дотичне постигнути могле.

Извор: Епархија далматинска


Кратка веза до ове странице: http://wp.me/p3RqN8-47Y



Categories: Поново прочитати/погледати

3 replies

  1. Надам се да су ови проблеми модне природе превазиђени на опште задовољство верног народа и његових пастира. Село гори (римокатолици раде) а владика чешља попове. Благо нама, какви смо – добро да нас је за пелцер остало.

  2. Превратниче (@prevrat) Ваша модна надања и бриге о пелцерима су дубоко – ирелевантни.

    Ми православни Срби догурасмо до овога часа, а ако је по Богу догураћемо до задњег, само зато што је Христос васкрсао и што су небројано многи из нашег рода већ допливали у Луку, а не што неко има небулозни (превратнички) план о гашењу пожара у селу.

    Невероватно жалосно да неко светог Никодима Далматинског (Милаша дакако) учи како да се бори са папизмом (за рубрику Тешко с*ање ствари!), да оно што је за Господа и Свете Оце питање достојно канонског кодификовања види као беспотребност у сотириолошком контексту – или је то све за Вас, посебно сотириологија, ипак само једно „шпанско село“ 😉

Оставите коментар