СНП Наши: Зашто патријарх ћути?

СНП НАШИ поставља јавно питање Његовој Светости Патријарху Иринеју какве ће мере предузети СПЦ над организаторима „параде поноса„ и онима који их подржавају.

patrijarh-irinej-vesti

Патријарх Иринеј

Да ли ћете Ваша Светости  и даље ћутати над страхотним стварима које се дешавају у Србији „јер их организују политичари„ или ћете коначно почети да се понашате као духовни пастир српског народа и јавно анатемисати све који су умешани у организацију параде.

СПЦ је увек сведочила истину без обзира ко је на власти и какве ће последице сносити, па зашто се тако не ради и сада?

Да ли се ћути због новца, лагодности, доброг односа са политичарима  који се добија од ћутања, или је у питању нешто друго?

Прво сте ћутали поводом потписивања Бриселског споразума, затим сте позивали српски народ на шиптарске изборе, а сада ћутите после срамотних дешавања.

За време од када сте постали Патријарх дешавају се  ствари какве су небивале у српској крстоносној историји и Ви ни на једну нисте имали одговор какав треба и како доликује Вашој позицији.

Извор: ФБ Репортер

Илустрација: ФБ Репортер

Да ли Вам прете?

Да ли Вас уцењују?

Изађите пред народ и реците у чему је проблем.

Нико нема против Вас ништа лично, али имамо против Ваших поступака, односно непоступака и ћутања поводом урушавања државе и институције породице од стране политичара које одликујете и које не смете да казните по Канонима.

Молимо Вас као духовна деца Српске Православне Цркве, престаните да ћутите и коначно сведочите веру како Вам доликује.

Заувек одани Светој Мајци Цркви.

(СНП Наши, 29. 9. 2014)

Група интелектуалаца осудила критиковање патријарха

БЕОГРАД – Група интелектуалаца протестовала је данас због „агресивне кампање дела српских политичара и медија“ против патријарха СПЦ Иринеја и његових ставова о Паради поноса.

patr-irinej-pavle

„Смисао напада којима је патријарх изложен у политичкој и медијској јавности, дотле да један политичар, декларисани атеиста, учи поглавара СПЦ хришћанском понашању, дубоко вређа не једино Цркву него и већину народа“, наводи се у саопштењу.

Потписници саопштења, међу којима су Коста Чавошки, Александар Ивић и други, оценили су да „забрињава чињеница да је патријарх критикован у згради српског парламента и да се томе није успротивио ниједан од 250 посланика“.

„Такво величање вредности које пропагира парада хомосексуалаца што никако нису људска права, насупрот традиционалним хришћанским вредностима, забрињава утолико више што показује како је идеја о промени свести у Србији већ преовладала унутар њене политичке класе“, пише у саопштењу.

Потписници додају да „није тешко успоставити континуитет између државног комадања Србије, пљачкашке приватизације, културног пустошења, болоњске реформе високог образовања са парадом хомосекуалаца“.

„Повезаност није само у томе што исте личности које су подржавале наведене промене, јавно заговарају параду, већ и у томе што су све оне инициране из истих центара међународне политике. У тренутку када више од четвртине српског друштва живи иза маргине сиромаштва, фокусирање пажње на параду хомосексуалаца у српској политици и медијима није само лицемерно, већ је у функцији скривања највећих друштвених проблема“, пише у саопштењу.

Како је оцењено, став патријарха Иринеја о Паради поноса био је један од ретких у јавном простору који се „супротставио манипулацији и промени свести српског народа“.

„Уколико ставови патријарха Иринеја нису били прихватљиви српској политичкој и медијској елити, то не значи да га треба изложити ниподаштавању и увредама“, пише у саопштењу групе интелектуалаца.

Поред Чавошког и Ивића, саопштење су потписали и Мило Ломпар, Александар Берчек, Андреј Фајгељ, Владимир Димитријевић, Никола Кусовац, Санда Рашковић Ивић, Сава Росић, Марина и Душан Савић, Љубомир Кљакић, Драгомир Антонић, Жељко Цвијановић, Славољуб Качаревић.

(Бета/РТВ, 28. 9. 2014)



Categories: Вести над вестима

8 replies

  1. Дачићу је остало само још да прими орден св. Филарета са сребрним зрацима, али зато Вучић сигурно нема орден св. Саве. Да му се да!

  2. Екскомуницирати све из скупштине који су гласали и пружили подршку промовисању содомизма и све у вези са тим, или да се патријарх повуче са Светосавског трона ако га није достојан, а чини се да није.

  3. СНП Наши: “…СПЦ је увек сведочила истину без обзира ко је на власти и какве ће последице сносити, па зашто се тако не ради и сада?…”. Е, то уопште није истина у периоду после 1944. године. Последњи пут (а и то је била реткост) да је то било учињено без обзира на последице је било 19 јула 1937 г. (врхунац антиконкордатске кризе) – а и то је на крају коштало живота патријарха Варнаве. После Другог светског рата у Југославији је терорисана СПЦ (баш као и Московска Патријаршија у СССР-у) била жалосно марионетско позориште у рукама комунистичких диктатора – властодржаца. У руској цркви је снажни изузетак била изразито антибољшевичка Руска Загранична Црква, а у оквиру СПЦ то су биле само неке малобројне парохије у Западној Европи на челу са избеглим свештенством, а и то само док је оно још било у животу и функцији, и у САД (али са овим, америчким, делом се Патријаршија СПЦ по налогу својих комунистичких наредбодаваца организационо енергично обрачунала, уз последице које се још увек осећају). За разлику од римокатоличке и протестантских цркава у Југославији, које су, истина, биле мање прогањане, и које су биле активне и у погледу веронауке деци, а и добротворно у оквиру својих парохија, СПЦ чак скоро да и није обављала ни оно основно: веронауку за децу парохијана који су то желели, а о друштвеном и добротворном раду ни онда, као уосталом ни сада не вреди ни говорити. Данас је ситуација друкчија – прогони су већ две деценије остали иза ње, и СПЦ је постала привилеговани део владајућег естаблишмента, уз све оно материјално што уз то иде… И – како сада СНП-Наши може да очекује да Патријарх Иринеј “проговори“ (он, истина, понекад понешто и муцне, али га брзо ућуткају) и да тако озбиљно ризикује да дође до проблема са владајућим структурама у држави, које то његово проговарање не би смеле да толеришу? Њихово питање “Зашто Патријарх ћути?“ је бесмислено – осим ако није постављено у реторичком смислу.

  4. Интересантно је, да смета што СНП Наши постављају то питање. Још се изједначава време после 1944 са временом садашњим. Ако Црква није „смела“ да нешто „ради и каже“ онда, разумно је САДА питати „зашто ћути“. Неупоредиво је сада, мање разлога за ћутање. Уосталом, имамо срећу, да нам СТАЊЕ СТВАРИ саопштава и ставове неких, који НЕ ЋУТЕ.

  5. Pozdravljam Ioannov text
    Istorijski gledano, Crkva je uvek bila uz Vlast. Cak i u vreme komunizma koji je javno proklamovao da je religija opijum za narod (Marx)
    Al pod nebom nista novo. Jos u starom Egiptu svestenici i faraoni su delili vlast

  6. @ Дубињин.
    Добро збори. Није баш јасно колико је била паметна линија патријарха Германа. У сваком случају за поштовање. Наши пак у дијаспори су се прилично добро борили. Тешњу везу сам имао са Матејићем. Прави људи. Знали су ситуацију али се нису одрекли матице или верног народа у отаџбини.
    Само се са децидираним ставом о Варнави не слажем. То су теорије, интерпретације. Звекнули би најпре Николаја да је то било у питању.

  7. @слободан млинаревић каже: “…Интересантно је, да смета што СНП Наши постављају то питање…“. Уколико је оно реторичко, онда то ни мало не смета. Али, оно што смета и што сам истакао је ово из обраћања СНП Наши: “…СПЦ је УВЕК сведочила истину без обзира ко је на власти и какве ће последице сносити…“, јер то једноставно није истина, као што сам и рекао. Сви који су живели у периоду 1944-па на даље су то могли запазити ако су желели. Па, чак и почетком 80-тих година је нпр. Вазнесенска црква у Београду одбијала да деци држи веронауку, тврдећи да то није дозвољено – што није била истина. Лако је било тако – безбрижно, скупаљти новац са таса, сећи славске колаче по кућама, држати опела по сахранама, убирати новац (наравно, без признаница)…ма, Бог да те види! А данас? Огромна већина пароха се односи према свом послу чисто комерцијално – као да имају франшизу неке велике фирме: скупљају хонораре, део вероватно дају и свом начелству – наравно, опет без књиговодства, и све требе обављају механички, безсадржајно, као на покретној траци, али врло пробитачно. Шта мислите, да ли ће то моћи тако бесконачно да траје?

  8. @ Дубињин, амин!

Оставите коментар