Србија: У 2020. мањи број закључених бракова за 33,1% а разведених за 28,8% него 2019.

У 2020. укупно закључено 23.914 бракова што је за 11.840 бракова мање него у 2019. (35.754), и представља смањење за 33,1%. Разведено укупно 8.551 бракова, мање за 3.462 или за 28,8%

Извор: РЗС

Републички завод за статистику: Закључени и разведени бракови у 2020.

У Месечном статистичком билтену РЗС-а, на страни 39. налазе се подаци о месечном броју склопљених и разведених бракова (линк).

У 2020. је укупно закључено 23.914 бракова што је за 11.840 бракова мање него у 2019. (35.754), и представља смањење за 33,1%.

Разведено је укупно 8.551 бракова, мање за 3.462 или за 28,8%.

Погоршан је однос броја склопљених у односу на број разведених са 2,98:1 на 2,8:1.

Графикон: Мирослав Здравковић

У децембру је склопљен 1.401 брак (-34,4% међугодишње) а разведено је 909 бракова (-16,1%), те је у овом месецу однос био 1,54:1.

Већи пад броја закључених и разведених бракова имала је Србија – југ (-34% и -38%) у односу на Србију –север (-32% и -21%).

Приредио: Мирослав Здравковић



Categories: Вести над вестима

Tags: , , ,

1 reply

  1. Mozemo razlikovati barem tri vrste feminizma: 1) feminizam ravnopravnosti koji se zalaze za jednaka prava zena i muskaraca, 2) feminizam razlike, on je ontoloskog tipa, najradikalniji je, prakticno je neizvodiv, mada…, ali je teorijski najintragntniji.Tvrdi radikalnu razliku zenskog, da su svi pojmovi i univerzalnosti falusocentricni, da se istinska zenska priroda moze doseci samo u razdvojenosti od muske civilizacije ili kroz tehniku koja bi zenu oslobodila radjanja, jer se vezanost za dete vidi kao glavni izvor potlacenosti zene.E, sada, kako je to Bog ili Hegel uredio, ova radikalizacija razlike dijalekticki prelazi u svoju suprotnost, pa se javlja ideja o varijabilnom identitetu cije podudaranje sa bioloskim polom jeste socijalno nametnuto, dok je drustvo uvek maskulino.Ovde se vec vidi da zensko iz razlike spram muskog ulazi u musko razdvajajuci identitet i polnost.Ovome cemo se vratiti. 3) feminizam zrtve. On polazi od toga da je zena zrtva neravnopravnosti, cime se zahtev za ravnopravnoscu pomera ka „odsteti“ zrtvi, a zena dobija specificnu „moralnu“ superiornost zrtve (ovo se ogleda od pozitivne diskriminacije do davanja prvenstva zenama u slucaju istih specifikacija kandidata).Kapitalizam podrzava feminizam iz vise razloga: 1) on problem klase prebacuje na problem odredjenog „manjinskog“ identiteta, pitanje ravnopravnosti razgradjuje na pitanje zrtve i tlacitelja i odstete (zenama, crncima, homoseksualcima…) cime se klasna napetost prebacuje na identitetsku.Pored prava uvodi se „moralno pravo“, a time i arbitrarnost i ideologizuje stvarnost. 2) radikalno se uvecava ono sto Marks naziva „rezervnom armijom nezaposlenih“, cime se ostvaruje puna kontrola nad cenom rada 3) sveopstoj konkurenciji svakoga svakome se dodaje polni akcenat, sto jos vide dovodi do razdvajanja muskaraca i zena i atomizacije drustva i slabljenja zajednistva kao uslova otpora, 4) muskost je tradicionalno vezivana za „donosenje kuci“ plodova rada.Masovna nezaposlenost, vezivanje muskarca za kucu, profesionalizacija vojske, feminizuje citavo drustvo, cime se smanjuje agresivnost u drustvu, a time i potencijal za otpor.

    „Moralna obaveza“ prema „zrtvi“ i razgradnja podudarnosti identiteta i polnosti, omogucava jedinstvenu situaciju da manjinsko postaje uslov „normalnosti“.Feminizam je prosao citavu istoriju ljudske misli u sebi.Polazeci od jednakosti, preko razlicitosti zenske polnosti, presao je na iskljucenje tela (ovo „potiskivanje“ telesnosti pocinje u staroj Grckoj, neobicno jaca u hriscanstvu iako ono nije dualisticka religija, pa sve do savremenog funkcionalistickog dualizma, gde se telo vidi kao nesto zamenjivo tehnologijom) kroz iskustvo zenskog, do ukidanja drugog (muskog) kroz ideju varijabilnog identiteta uz istovremeno slavljenje razlike.

    Ovaj proces je simbolicki prikazan u filmu „Titanik“.Rouz, koja je samo objekat produzenja porodicnog ugleda i imetka kroz udaju, oslobadja se te tradicionalne ulogu, ali kroz istu tu tradiciju, jer na splavu je ona, samo zato sto je zena, dok je Dzek, individualac, slobodnjak, umetnik, u vodi.Njegovom smrcu umire individualnost i sloboda, kao cena preuzimanja Dzekovog zivota od strane Rouz (ona kaze da je zivela onako kako bi Dzek to zeleo, ali dok je to izraz Dzekove autenticne individualnosti, za nju je to samo rezultat negacije te individualnosti i njenog „preuzimanja“ :))))

    11

Оставите коментар