Епископ Артемије: Шта је неопходно да Сабор уради да би се дошло до мира и јединства

НЕКА СЕ ЗНА

ep-artemijeСвети Архијерејски Сабор СПЦ доставио нам је свој акт АСбр. 82 од 25. маја 2015. године, потписан од стране патријарха Иринеја, којим Нас, између осталог, „братољубиво“ позива „да кренемо путем мира и јединства са Црквом“ и да свој одговор „усмено или писмено“ доставимо Светом Архијерејском Сабору „у року од три дана“.

Схвативши тај позив као „пружену руку“ у циљу повратка канонског поретка у живот СПЦ, који је у последње време веома нарушен, ми смо на исти одговорили писмено 14/27. маја 2015. године, изразивши своју готовост „уколико сте спремни да се нађемо на истом, а то је: да нам исповедање непатворене вере, какву су нам од Спаситеља предали богомудри Оци и Светитељи, буде водиља све до Царства небескога“.

Уместо прихватања и излажења у сусрет Нашој спремности, Свети Архијерејски Сабор је на своје досадашње неканонске и неуставне одлуке (почев од 11. фебруара 2010. г.), придодао још једну, под АСбр. 50 и 106/зап. 250 од 28/15. маја 2015. године, „лишењем монашког чина и искључењем из Цркве“, показујући тиме да њихово „богољубиво писмо“ са позивом на мир и јединство, није било искрено и добронамерно, на шта смо Ми у нашем одговору и указали.

Ипак, и даље је Наша молитвена жеља да што пре дође дан када ће се на трону Светога Саве наћи човек који ће хтети и моћи да кормило СПЦ окрене и управи на пут Истине, када ћемо опет бити сви једно и заједно у Христу Исусу Господу нашем. За тај дан се молимо, тај дан чекамо. Да ли ће и када ће тај дан осванути не зависи од нас већ од друге стране.

Да би до тога, толико жељеног мира и јединства дошло (данас или сутра), по нама је неопходно да Свети Архијерејски Сабор (садашњи или неки будући) уради следеће:

  • Да спроведе у дело Одлуку Сабора из 1997. o иступању СПЦ из ССЦ;
  • Да спроведе у дело одлуке из 2007–2008. о богослужењу;
  • Да повуче све неканонске и неуставне одлуке о Нама и нашем монаштву и да обустави све судске процесе покренуте против Нас пред грађанским судовима;
  • Да се јавно огради од свејереси екуменизма и да је саборно осуди;
  • Да напусти јалови теолошки дијалог са папистима и другим јеретицима;
  • Да заузме одлучан став према јеретичком учењу епископа Игњатија Мидића и да га осуди (то учење);
  • Да, следујући Светим Оцима и држећи се светих Канона, јавно осуди поступке појединих Архијереја (садашњих и будућих), који су нарушили свете Каноне: заједничким молитвама и мољењима са разним јеретицима и паљењем свећа у јеврејској синагоги (Ханука), као и оних који су ишли на поклоњење папи и који носе папско прстење и напрсне крстове, уз обавезно њихово јавно покајање.
  • Једном речју: да се СПЦ врати на пут Светих Отаца и Светог Предања, са којег је скренула.

У ПРОТИВНОМ: Ми до даљњега остајемо у дијахрониској Цркви (Διαχρονικὴ Εκκλησία – вековна Црква), у заједници са свима Светима, у служби Богу и народу своме.

15. јули 2015. године                              

Епископ рашко-призренски

и косовско-метохијски у егзилу

+ АРТЕМИЈЕ

Наслов: Стање ствари

(Епархија РПиКМ у егзилу, 17. 7. 2015)


Кратка веза до ове странице: http://wp.me/p3RqN8-5dh



Categories: Преносимо

21 replies

  1. „… Ми до даљњега остајемо у дијахрониској Цркви (Διαχρονικὴ Εκκλησία – вековна Црква)…“. Лепо речено, али – шта то значи? Може ли неко да обичним језиком и укратко изнесе шта је то дијахронијска Црква и које цркве су њени чланови? А – шта је онда синхронијска?

  2. @Јован Јовановић
    То што сте цитирали, можда није Вама, па и мени јасно, али да ли Вам је јасно и шта је и колико спорно, за Вас: „• Да спроведе у дело Одлуку Сабора из 1997. o иступању СПЦ из ССЦ;
    • Да спроведе у дело одлуке из 2007–2008. о богослужењу;
    • Да повуче све неканонске и неуставне одлуке о Нама и нашем монаштву и да обустави све судске процесе покренуте против Нас пред грађанским судовима;
    • Да се јавно огради од свејереси екуменизма и да је саборно осуди;
    • Да напусти јалови теолошки дијалог са папистима и другим јеретицима;
    • Да заузме одлучан став према јеретичком учењу епископа Игњатија Мидића и да га осуди (то учење);
    • Да, следујући Светим Оцима и држећи се светих Канона, јавно осуди поступке појединих Архијереја (садашњих и будућих), који су нарушили свете Каноне: заједничким молитвама и мољењима са разним јеретицима и паљењем свећа у јеврејској синагоги (Ханука), као и оних који су ишли на поклоњење папи и који носе папско прстење и напрсне крстове, уз обавезно њихово јавно покајање.
    • Једном речју: да се СПЦ врати на пут Светих Отаца и Светог Предања, са којег је скренула“.
    Очигледно је, да скрећете пажњу са битног, на расправу о НЕБИТНОМ. И сада очекујете, да Вам неко одговори? Имате ли шта да кажете о горе цитираном? Мени се чини, да су постављена права питања од стране Артемија.

  3. Слободан Млиаревиъ
    Ефектно потврдисте ону народну: „Нема ударца без старца“!

  4. Тако је, искрени и слободни @слободане млинаревићу!

    Драган Славнић

  5. @слободан млинаревић: Ја питам: „Колико је сати“, а Ви одговарате: „Млекара је иза ћошка“ и додајете балканскошпијунски закључак да очигледно скрећем са главне теме? Ми, очигледно не живимо у истој равни.

  6. @Јован Јовановић
    Као што видите, није се родио тај који ће на Ваше питање, да одговори. Претпостављам, да нико није ни разумео питање. А Ви поново скрећете са теме, некаквим „тумачењем“ мог коментара „балканскошпијунски закључак“? О чему Ви уопште пишете? Нисам ДО САДА знао да живим у некаквој равни. Веровао сам да живим у Србији. Верујем да је Ваш живот у РАВНИ утиче и на Ваша размишљања о овом тексту. Још да нам кажете, ко још живи у тој РАВНИ?

  7. Ја сам само поставио питање: „Може ли неко да обичним језиком и укратко изнесе шта је то дијахронијска Црква и које цркве су њени чланови? А – шта је онда синхронијска?“. Зашто? Па, зато што се писмо г. Артемија завршава са: „„… Ми до даљњега остајемо у дијахрониској Цркви (Διαχρονικὴ Εκκλησία – вековна Црква)…“. Његово писмо је упућено јавности, под насловом „Нека се зна“. Јавност није теолошки школована, па је зато оно што је речено о дијахронијској цркви неразумљиво, а очигледно нико није у стању, или вољан да разјасни значење тог термина, па чак ни сам аутор написа „Нека се зна“. Очигледно се и коментатори задовољавају нерешеним ребусима, и смета им чак и интересовање за њихово значење. Толико о култури дијалога. Штета…

  8. @ Јован Јовановић

    Ни ја нисам богослов, али мислим да је јасно на шта аутор мисли: ако није члан састава ове Цркве, „Београдске патријаршије“, остаје члан оне вековне, ванвременске Цркве, а не тренутног њеног састава у овом времену.

  9. Господин Марко Радосављевић, који је трајно искључен из православне цркве док се не покаје (анатемисан), издао је скоро једно отворено писмо са називом Нека се зна, у коме излаже шта је неопходно да Свети Архијерејски Сабор уради да би се дошло до мира и јединства. У њему примењује технику којом је успешно овладао, а то је замена теза. Све је окренуо наопачке тако да испада да је он анатемисао САС и да је суђен због вере. Нажалост, Артемије никада није суђен због јереси него због финансијских малверзација, канонских преступа и непослушности САС. На основу неколико његових мера, показаћу неоснованост и овакве замене теза и сву њихову бесмисленост, мада нећу улазити ни у какву расправу о теолошкој валидности истих јер би се о томе књига могла написати. Неколико примера.
    1) Артемије: „Да [СПЦ] спроведе у дело Одлуку Сабора из 1997. o иступању СПЦ из ССЦ“.
    СПЦ је од 1965 члан Светског савета цркава (The World Council of Churches). Јустин Поповић, који је био противник тог чланства поживео је у таквом стању пуних 13 година. У томе није видео довољан разлог да напусти СПЦ. Зашто Артемије не следи пример свог духовника? И сам је толерисао такву ситуацију, чак и када је постао епископ СПЦ (епископ од 1991 до 2010). Радосављевић уствари не наређује само СПЦ него целој православној екумени, јер хипотетички гледано, чак и када би СПЦ иступила из ССЦ, морала би да прекине општење са другим православним црквама које су чланице тог савеза: Црква Кипра, Грчке, Васељенска патријаршија, патријаршија Александрије и све Африке, патријаршија Антиохије и свег Истока, патријаршија Јерусалима, аутокефална црква Албаније, Православна црква у Америци, Православна црква Јапана, Православна црква чешких земаља и Словачке, црква у Финској, Пољска аутокефална православна црква, Румунска патријаршија, Руска православна црква. Наиме, у православним црквама важи принцип спојених судова, тако да свака засебна црква која општи са неком у којој је јерес и она се подводи под јеретичку. На крају, шта се то у ССЦ променило од 2010 па Артемије неће да учествује у њему?
    2) „Да спроведе у дело одлуке из 2007–2008. о богослужењу“. Од 2007 до 2010 одлука се није спроводила због нејасног појма шта је то светосавска богослужбена пракса. Артемије је као еп. учествовао у томе.
    3) „Да се јавно огради од свејереси екуменизма и да је саборно осуди“ и „Да напусти јалови теолошки дијалог са папистима и другим јеретицима“. СПЦ самостално не може да донесе никакву одлуку поводом тог питања. Наиме, за осуду јереси треба Васељенски сабор. Због тога имамо чињенично стање да ниједна ПЦ није осудила екуменизам као јерес. Кроз уста појединаца, да, али не и на саборском нивоу. Интересантно је да сада Радосављевић подиже лествицу и наређује и Путину и РПЦ да напусте „јалови теолошки дијалог са папистима“, а знамо да се „јалови дијалог“ интензивирао са доласком Путина на власт.
    4) „Да заузме одлучан став према јеретичком учењу епископа Игњатија Мидића и да га осуди“. Тада епископ рашко-призренски и косовско-метохијски, г. Артемије пише обиман досије, који се касније појавио и као књига, једанаесторици епископа СПЦ, који прослеђује са протоколом Бр. 860, 03.12. 2007 године о Мидићевој јереси. Сабор је одбио да га послуша, а Артемије је и поред тога остао еп. још три године у СПЦ.
    5) „Да, следујући Светим Оцима и држећи се светих Канона, јавно осуди поступке појединих Архијереја… који су нарушили свете Каноне: заједничким молитвама и мољењима са разним јеретицима и паљењем свећа у јеврејској синагоги…, као и оних који су ишли на поклоњење папи“. На страну што је Артемије анатемисан због небројеног кршења канона, а и сам је признао да се канони у ванредним ситуацијама не могу поштовати, остаје факат да се, сада већ чувена „јерес“ Патријарха Иринеја, која се садржи у паљењу свећа у синагоги, збила 08.12.2010. Одлуком пак САС од 19. новембра 2010, Артемију је одузет епископски чин (рашчињен је), и враћен је у чин обичног монаха јер је заједно са својим следбеницима „крајње неразумним поступком ступио је на пут отвореног раскола и устао на саборно јединство СПЦ“. Но, пуне четири године је требало Артемију да се сети да је то јерес, па је званично тек 2015 прекинуо свако општење са СПЦ и осталим ПЦ у свету. Исту „икономију“ је показивао када је као епископ СПЦ трпео друге еп. „који су ишли на поклоњење папи“.
    Или се, како се да видети из свих ових примера, Артемије „споро палио“, или је у питању било нешто друго, а то су материјалне малверзације и већ наведени други разлози, па стога само у једној тачки помиње тај разлог: 6) „да (СПЦ) обустави све судске процесе покренуте против Нас пред грађанским судовима“.

  10. Posebno me je iznenadio autorov zahtev da nasa crkva „napusti jalovi dijalog sa papistima i drugim jereticima“.

    Ne mogu da shvatim da i danas, u 21om veku, postoji covek (i to episkop) koji svoju hriscansku bracu (a mozda i muslimane, jevreje i dr) naziva „jereticima“.

    Kakva zasljepljenost ! Kakav primitivizam !

  11. @Зоран Дjуровиъ
    Драго ми jе да се моj наjдражи и наjжешъи опонент у броjним полемикама поново огласио на страницама Станja!
    Велики поздрав!
    Свака нjeгова поjaва са доктринама коje заступа (протежира) представлjа велики изазов за здрав разум (попут мога-ха, ха, нjeму на црту може изаъи само неко ко je ташт попут нjeга!).
    Шта реъи о нjeговоj „наjновиjoj“ причи?
    Имам утисак као да слушам покварену грамофонску плочу!
    (Ако ми опет препоручи причест и исповед, гарант да му je плоча из’абана!).
    Но, у вези са Артемиjeм, Дjуровиъ сс „чеше баш тамо где га сврби“!
    Замолио бих га да у вези „Артемиjeвих финансиjских малверзациja“ (кад их веъ поминje), наведе конкретне чинjeнице уместо инсинуациja?!

  12. Толико самопоуздања и ароганције код духовног лица, просто – пренеражава. Ово је достојно Вучићевих министара.

  13. @Зоран Ђуровић
    А тек какво је моје задовољсто, да се мој најдражи јеретик поново огласио. Као и обично, много се може САЗНАТИ и НАУЧИТИ из његових текстова, нешто мање из коментара. Да пођем наопачке. Замишљам, да се нешто разумем у „финансијске малверзације“. „Малверзације“ су постале проблем када је Артемије „претерао“. Да ли у СПЦ или у односу са Америма, зешко је проценити. Потсетићу, да неолиберализам почива на малверзацијама, финансијским пре свега. Није могуће да се било шта послује, а да се не укључите у то. Неко је способан, неко је мање способан, а мање способни верују, да им „неко“ смета. Ништа Артемије није могао доле радити, а да не оснује предузеће и да се не укључи у бизнис. Колико се и како укључио, јасно је, када се потсетимо, да покренути процес још није завршен. У том смислу инсинуација није на месту, јер је очигледно, да је власт реаговала на „малверзације“, када је неко дошапнуо.
    Остала објашњења, мени лично, а надам се и Јовану јасно показују, да ДОСЛЕДНОСТИ ни код Артемија нема. За све те детаље који су БИТНИ, нисам знао, а сада знам. И овде се показује, колико је битно питање АД ХОМЕНИМ. Нажалост, недоследност је општа бољка, коју код себе не видимо, а код другог нам боде очи. Драго ми је, да ни ти ниси помислио, да је објашњење које је тражио Јован, потпуно НЕБИТНО. Надам се, да ћеш наћи времена, па да то Јовану објасниш, с обзиром, да му је то најважније.

  14. @порфирије петрович
    Није ми јасно на кога мислите?

  15. Vladika Artemije je dobro postupio, nadam se da ce ga Bog jednog dana privesti Istinskoj Pravoslavnoj Crkvi.
    Dobro je postupio, ali ispravno bi bilo da je napisao sledece.

    1. Posto je SPC usla u sastav svetskog saveza crkava i time se poklonila satani i prestala biti pravoslavnom Crkvom, mi anatemisemo SPC, prekidamo svako molitveno i liturgijsko jedinstvo i sa SPC i bilo kime ko je clan svetskog saveza crkava ili sasluzuje sa nekim ko je u tu satansku organizaciju uclanjen.

    2. Na sve lazne episkope i svestenike, pobornike ekumenizma i clanstva SPC u svetski savez crkava bacamo anatemu, kao i na sav onaj narod koji ove lazne svetsenike i episkope bude slijedio u njihovom zajednistvu sa satanom.

    3. Upozoravamo sav vjerni srpski narod da NI PO KOJU CIJENU ne ide na sluzbe kod satanista, da se kod njih ne ispovijeda, ne pricescuje, niti da uzima naforu, da ih ne poziva u kucu, da im ne svete kuce niti krstavaju djecu, jer to nisu svestenici ni episkopi, nego poklonici satane i organski clanovi crkve antihrista.

    4. Molimo Gospoda da nam oprosti sto smo se do sada ovoliko natezali i licimerili sa jereticima i onima koji su GAD PRED GOSPODOM.

    5. Molimo nasu bracu iz Istinske Pravoslavne Crkve da nam dozvole da stupimo sa njima u opstenje i time postanemo i mi dio pravoslavne Crkve, jer bijasmo do sada clanovi jereticke organizacije, bijasmo u vecini nekrsteni i rukopolozeni od jeretika novokalendaraca.

  16. @Deda Djole
    „Kakva zasljepljenost ! Kakav primitivizam !“ каже Дедађоле! А ја кажем, као да слушам оргиналног Дедађолетовог брата ПУРГЕРА из Загреба. Ти си Дедађоле, као КУЛТУРАН и ниси ПРИМИТИВАН? Тешко је наћи такав лик, који о себи мисли да је оличење културе и све оно супротно од примитивизма. Где се твоја култура и остало огледа? Шта си уопште у животу радио, да нам овде просипаш КУЛТУРУ? Имаш срећу што на овом сајту коментатори нису острашћени као ја на ЛАТИНИЧАРА, који нас учи култури. Трпете по хришћански, а ја нисам хришћанин, па те више нећу трпети. Не вреди ни оно бројно поколење које имаш. Нису те заслужили!

  17. @Vukman Cejovic: “…jer bijasmo do sada clanovi jereticke organizacije, bijasmo u vecini nekrsteni i rukopolozeni od jeretika novokalendaraca..“. На страну Ваше латинично “православље“ , али – откуд Вам тај идиотизам: “…od jeretika novokalendaraca…“. Виц и дупли идиотизам (СПЦ у односу на тзв. “старокалендарце“) је да се и СПЦ (и РПЦ) држе баш старог календара – а проглашавају остале старокалендарце за “све и свашта“, док Ви њих жигошете као “новокалендарце“, што је ноторна лаж! Ја мислим да је за компетентног савременог верског аналитичара неопходно не само да буде добро школовани теолог, него пре свега искусни психијатар – јер без психијатрије све вас ђутуре апсолутно није могуће разумети. А, и онда преостаје једино плакање…. лека нема.

  18. Jovane Jovanovicu!!!
    Doktore PSIHOLOGIJE!!!
    I magistre kvazi pravoslavne teologije.
    Clanovi sekte „justinovi ucenici“ su SVI odreda rukopoloizeni ili u Grckoj kod jeretika ekumenista i novokalendaraca ili u Srbiji od onih koje rukopolozise jeretici ekumenisti-novokalendarci.
    Raspitaj se gdje je i od koga rukopolozen Risto, Zoki, Bule i Artemije, pa ces vidjeti da je ovo sto pisem tacno. Doduse, moze biti da je neko od njih za svestenika rukopolozen od novokalendaraca a za vladiku od „strarokalendaraca“ rukopolozenih od novokalendaraca i iniciranih u satanski svetski savez crkava.

    Ja doduse nisam kao ti „doktor psiohologije“ ali minimum intiligencije je dovoljan za saznanje toga, da ako je neko clan satanske crkva da taj ne nmoze biti pravoslavan.

    Biti istovremeno clan satanske i Hristove Crkve je nemoguce.
    Svi novokalendarci su istovremeno ekumenisti a svi ekumenisti su organski clanovi svetskog saveza crkava a svetski savez crkava je satanska organizacija par exelans, toliko satanska da ni teoretski nije moguce izmisliti neku vecu GADOST pred Gospodom od toga.

    A ovi nasi pravoslavni (ako cemo se zaje*avat) su tamo preko 60 GODINA i nema te sile pod kapom nebeskom koja ce ih natjerati i da pomisle odatle da izadju.

    Dakle, da se ne foliramo vise, ozbiljni smo ljudi, po ucenju Crkve, po ucenju Svetih Otaca oni su satanisti.

    TACKA!
    OKO OVOGA NEMA DISKUSIJE!
    OVO JE TAKO I NIKAKO DRUGACIJE!

    SPC je organski clan satabnske crkve, cija je glava satana.

    Prijatno vi bilo spasavanje duse u njoj.

    Ja sam prije tri godine, VELIKOME BOGU HVALA, pljunuo na tu jeres, krstio se kod zilota i postao istinski pravoslavan, uprkos svim mojim grehovima, postao sa,m clan Hristove Crkve u kojoj imam sanse da se spasem.

    Od tada bjezim od ekumenista kao od gubavaca.

  19. Jovanovicu!

    Sveti Averkije Tausev, za koga je Sveti Jovan Sangajski rekao da je sa njim po pitanjima vjere potpuno saglasan napisase ovo:

    „Sada, posto su sve Crkve svetskog pravoslavlja usle u sastav svetskog saveza crkava I TIME SE POKLONILE SATANI, doslo je vrijeme naseg potpunog odvajanja od njih.“

    Po tvojoj velikoj pameti, ovi svetitelji su bili psihicki oboljeli ljudi, kojima leka nema.

    Takodje,m po tvojoj velikoj pameti ekumenisti, koji pale svijece po sinagogama i skacu preko vatre, zajedno sa samanima su Hristova Crkva.

    Jovanovicu, neko od nas dvojice nije normalan, ili ja ili ti.
    Jovanovicu, nekome od nas dvojice leka nema!

    Razmisli malo da ti mozda nisi taj koji nije normalan.

    Ako shvatis da je tvoja dijagnoza teska, onda pridji nama zilotima, jer od zilota demoni bjeze.

    A ja mogu da se pomolim za tebe, ako hoces.

    Vise ima blagodati kod mene nego kod svih patrijaha, episkopa i svestenika ekumenistickog pravoslavlja zajedno.

    Dakle, iako sam veliki gresnik, ja sam krsten i clan Crkve, pa zato je kod mene ovako jadnoga veca blagodat nego kod SVIH partijaha, vladika i svestenika ekumenisticko-satanske crkve.

    E sad ti zamisli, kolika je blagodat kod vas.

  20. @Vukman Cejovic:
    Цејовицу, шта Јовановић, да на ово твоје одговорори: „Jovanovicu, neko od nas dvojice nije normalan, ili ja ili ti. Jovanovicu, nekome od nas dvojice leka nema!“ Узећу себи слободу, па ћу ти ја одговорити, с обзиром, да си питање јавно поставио. Између тебе и Јовановића по свој прилици, а нисам стручан, све ми се чини, да ти ниси нормалан.
    Добро је што Артемије написа писмо, још боље, што мој најдражи јеретик дописа, па много више знамо о Артемију. Корисно би било, да потврдиш или оспориш чињенице и податке, које нам написа Ђуровић. Овако трала баба лан, да јој прође дан!

  21. Mlinaricu, ni ja nisam strucan, ali sam ipak dovoljno strucan da ti kazem da si nestrucan.
    Uz sve postovanje koje imam prema Djurovicu, kao interesantnom i intiligentnom covjeku, koji je nekrsten, koji luta i kojega bih volio da pürivedem pravoslavlju, ja neke njegove pro ekumenisticke tekstove uopste ne citam, jer necu sebi da tupim mozak.

Оставите коментар