Протојереј-ставрофор Гојко Перовић: Све четири православне епархије у Црној Гори неодвојиви дио јединствене СПЦ

Неумјесно да се политичке или медијске канцеларије у ЦГ и Србији баве “пожељним” националним идентитетом вјерника СПЦ, било да се ради о пројектовању њиховог “српства” или “црногорства”

Протојереј-ставрофор Гојко Перовић (Извор: Митрополија црногорско-приморска)

Ових дана, са одређених политичких и медијских адреса у Црној Гори али и у региону, ватрено се полемише о политичком ангажману Цркве и појединих свештеника, о унутрашњем црквеном устројству као и о пожељном националном идентитету свештенства и вјерног народа у Црној Гори.

Таква полемика својим интензитетом и мноштвом адреса које је производе, изазива смутњу међу вјерницима и поштоваоцима Цркве па осјећам потребу да нагласим неколико важних истина:

– Једна од најважнијих тековина прошлогодишњих црквених литија и њиховог молитвеног, а опет грађанског и протестног карактера, јесте извојевана вриједност секуларног друштва и државе. У том смислу од СПЦ у ЦГ не треба ни тражити ни очекивати ангажман који би се бавио партијашењима, политичким изборима и вођењем државних или градских управа. Сарадња са државом да, уплитање у страначке (укључујући и предизборне кампање) и послове политичке власти – не.

Протојереј-ставрофор Гојко Перовић: Барем на „црногорство“ нико не би требало да има монопол

– Све 4 православне епархије у ЦГ неодвојиви су организациони дио јединствене СПЦ, која – сходно принципима поменутог секуларизма није, нити може бити институција нити једне државе (ни ЦГ ни Србије) већ духовна организација која окупља православне вјернике без обзира на њихову националну и политичку припадност

– С тим у вези, неумјесно је да се политичке или медијске канцеларије у ЦГ и Србији баве “пожељним” националним идентитетом вјерника СПЦ, било да се ради о пројектовању њиховог “српства” или “црногорства”. Идентитет вјерника утврђен је и наслијеђен из предачког предања а тиче се како слободне воље тако и грађанских права, па нема потребе да га вјерницима ико учитава неком пропагандом.

Ко мисли да ће на тај начин изманипулисати вјернике због личних медијских и политичких пројекција – или прецјењује себе или потцјењује вјернике.

А с обзиром на то да се и мојим именом и презименом манипулише у појединим текстовима, желим да нагласим, да немам ама баш никакве везе са ауторством чланака који говоре о Цркви, у било којим дневним новинама или порталима, осим оних које потписујем лично.

Отац Гојко Перовић, ректор Богословије на Цетињу

Опрема: Стање ствари

(Митрополија црногорско-приморска, 22. 2. 2021)



Categories: Преносимо

Tags: , , ,

2 replies

  1. Пљунути селаковић, ректор београдске патријаршије и духовник синодалне епархије, џаба се потписивао као отац Гојко… Опет, кад два пута прочитам, “ вуче “ ми на вартоломејеву честитку новом патријарху ћерке цркве којој селаковић тј. отац Гојко организационо припадају по грађанском праву и секуларном устројству… Нисам паметан, жив нисам, куд се деде Светосавска жива црква Бога Живога – Србска Православна Аутокефална Црква?!

    11
    3
  2. „Неумјесно је да се политичке или медијске канцеларије у ЦГ и Србији баве “пожељним” националним идентитетом вјерника СПЦ, било да се ради о пројектовању њиховог “српства” или “црногорства”.

    Корисно би било да је јасно речено на кога се ово односи и на који се тачно начин се пројектовање „пожељног“ националног идентитета вјерника СПЦ спроводи, па ком опанци ком обојци.

    Недореченост и следствена нагађања никако не налазим корисним, поготово не са увидом у „политичке или медијске канцеларије у ЦГ и Србији“ какав је д(Д)анас. Само њих навести, о начинима пројектовања да не фоворимо, … ни обојци не остадоше, ни „српству“ ни „црногорству“. шта год је то у овом контексту требало да значи и како код се тумачило.

    У ишчекивању јасног одговора на ово питање пажљиво ћу пратити будућа излагања и бити опрезан у вези манипулација. Тада можда уђем и у полемику.

    3
    1

Оставите коментар