Љубав је хладнија од филма: Разговори о покретним сликама

Доносимо седам епизода подкаста „Љубав је хладнија од филма“ које се баве различитим елементима филмског стваралаштва

Извор: Снимак екрана

Подкаст ЉУБАВ ЈЕ ХЛАДНИЈА ОД ФИЛМА: РАЗГОВОРИ О ПОКРЕТНИМ СЛИКАМА настао је новембра 2020. и покренут је као иницијатива троје људи, Саше Маркуш Кончурат са Универзитета Помпеу Фабра (Pomepu Fabra) у Барселони, Бориса Трбића са Универзитета Свинбурн (Swinburne University of Technology) у Mелбурну и Зорана Пилота, продуцента Теславизије, српске телевизијске мреже из Лос Анђелеса са близу 17.000 претплатника.

У првој серији снимљено је седам епизода које се баве различитим елементима филмског стваралаштва са намером да образују, забаве и покрену разговоре о филмској уметности на нашем простору и шире, да повежу матицу и емиграцију и иницирају дијалог о важним питањима наше културе у времену глобализације.

ЕПИЗОДА 1: ФИЛМ И СОЦИЈАЛНА ПРАВДА

У првој епизоди кроз разговор домаћинa овог подкаста сазнајемо о њиховим биографијама, почецима на ФДУ у Београду, предавачима који су обележили ову филмску школу и њиховом раду у Аустралији и Шпанији. Аутори говоре о филму и социјалној правди као једном од најважнијих трендова у филмској уметности и педагогији данас  посебним освртом на кинематографије земаља у којима живе и раде.

ЕПИЗОДА 2: ФИЛМ И ПОСТ-КОЛОНИЈАЛИЗАМ

Гост: Др Наташа Ковачевић (Eastern Michigan University, USA)

У разговору са др Ковачевић, аутори емисије говоре о Оријентализму, различитим промишљањима другости у страном и домаћем филму и о пост-колонијалном дискурсу који превладава Западним медијима у временима кризе.

ЕПИЗОДА 3: ФИЛМ И ГРАД

Гост: Др Јелена Прокопљевић (Universitat Internacional de Barcelona)

Аутори емисије разговарају са др Прокопљевић о филму као типично градској уметности, о градовима у ’Оклопњачи Потемкин’, ’Несаломивим’, ноар филму, о урбаном планирању и позиционирању филм-мејкера током двадесетог века у односу на развој градова и промене структуре градског становништва.

ЕПИЗОДА 4: ФИЛМ И АЛКОХОЛ

Гост: Зоран Радоман, социолог, уредник блога ’Ракија, углавном’

Зоран Радоман, социолог, у разговору са ауторима емисије објашњава на који начин је алкохол приказан на филму и говори о културном капиталу алкохола, и посебно ракије у домаћем филму. Радоман објашњава место алкохола у америчким филмова, слике алкохолизма али и уживања алкохола у холивудској продукцији, да би затим у дијалогу са ауторима анализовао неке од најпознатијих сцена домаћег филма у којима алкохол има кључно место.

ЕПИЗОДА 5: ФИЛМ И НАУКА

Гост: Др Душан Даниловић (Department of Physics and Astronomy, Iowa State University)

Др Душан Даниловић говори о односу науке и филма, од најранијих филмова, до научнофантастичних и дистопијских филмова који су обележили крај двадесетог и почетак двадесет и првог века. Изузетно занимљива емисија у којој се говори о науци као отвореном систему, научницима на филму и у позоришту, статусу и позицији науке и експерата који су медијски грађени и промовисани у времену кризе, и о односу науке и религије.

ЕПИЗОДА 6: ФИЛМ И МЕДИЈИ

Гост: Драгана Кањевац, новинар

Драгана Кањевац објашњава позицију медија у последњој деценији комунизма и током транзиције, говори о позицији новинара у холивудском филму и домаћем филму и медијима и анализује зависност новинара од центара моћи и нестабилне односе силе између власти и медијских посленика.

ЕПИЗОДА 7: ФИЛМ И ПРАВДА – LEGAL EAGLES

Гост: Мићун Милатовић, правник

У разговору са ауторима емисије, Мићун Милатовић говори о филмској култури у Црној Гори током деведесетих, о континенталном и британском правном систему и филмским наративима који гледаоцу приближавају ове правне системе. Милатовић објашњава место адвоката у филмском наративу и жанру Legal Eagles, кроз сличности и разлике између ових серија, анализује класике филмске уметности али и нове телевизијске серије у којима лик адвоката има централно место.



Categories: Стање фото/видео ствари

Tags: , ,

1 reply

  1. Pre 2 500 godina, na pocecima stagnacije, sto bi rek’o cova from Iowa (epizoda 5), Platon negde rece da je vreme pokretna slika vecnosti i tako su slika i kretanje, odnosno film, postali sustina covekove stvarnosti.Promena u tih 2 500 godine se sastojala u tome sto je film pokretna fotografija, a ne slika.Elem, prvi fotografski aparati nisu mogli da uhvate pokret, zato je zaustavljanje postalo uslov fotografije, a zaustavljanje-i-kretanje (stop-motion: videti na jutjubu stop-motion alfu i omegu: Ray Harryhausen :))) uslov savremene pokretno-sedelacke, nomadske (nomad, kaze Delez, se istovremeno i krece i sedi) civilizacije. Lepu igru fotografije i pokreta jutjub: Цвет граната | Саят-Нова (реж. Сергей Параджанов, 1968), pa ko izdrzi. Jos jedan paradzanov, ovaj, slikar u filmu Peter Greenaway:“Prospero’s books“ (za one koji bi malo da se opuste, isti reziser „The Cook, the thief, his wife and her lover“ :)))

Оставите коментар