Ознаке

, , ,

Како је након шта су му немачки нацисти стрељали брата, А. Степинац могао да одржава „срдачност односа“ са убицама свога брата, енигме су за нас обичне читаоце! Но нису нерешиве за историчаре, психологе, социологе, социјалне антропологе, психоаналитичаре, теологе, филозофе-етичаре

Алојзије Степинац (Фото: Hrvoje Jelavic/PIXSELL)

У дневном листу Политика 2. марта 2017. г. у рубрици „Погледи“ објављен је чланак историчара са Универзитета у Регенсбургу (Немачка) др Дарија Видојковића „Зашто Степинац никада не може постати светац“.[1] У њему је аутор описујући целокупно држање Степинца током Другог светског рата истакнуо његову „непотребну срдачност односа“ са немачким и италијанским окупационим властима, као и са усташама. А то даје једну нову и посебну димензију личности А. Степинца, о чему би своје мишљење и објашњење требали да даду за то квалификовани стручњаци историчари али и психолози, социолози, социјални антрополози, психоаналитичари, теолози, филозофи-етичари итд.; због онога шта се десило његову брату Мији Степинцу.

Наиме, немачка нацистичка окупациона војска 27. октобра 1943.г. у околини Карловца због сарадње са комунистима и партизанима стрељала је Мију Степинца, а он је брат бискупа Алојзија Степинца. Зашто су нацистички окупатори стрељали брата А. Степинцу а он је с њима био у „срдачним односима“? Како је након шта су му немачки нацисти стрељали брата, А. Степинац могао да одржава „срдачност односа“ са убицама свога брата, енигме су за нас обичне читаоце! Но нису нерешиве за историчаре, психологе, социологе, социјалне антропологе, психоаналитичаре, теологе, филозофе-етичаре итд.; који одговарајућим методолошким приступом и анализом могу да даду објашњење тог и таквог односа и понашања А. Степинца према нацистима. На начин да читаоци могу да разумеју и да схвате како може да настане такав психолошки, емоционални и морални однос, и из какве личности може да дође то и такво понашање према убицама брата.

читалац Милан Николић


[1] Прим. СС: Пренето и на Стању ствари.

Advertisements