Хорепископ Ксенофонт изабран за новог Епископа рашко-призренског у егзилу

По препоруци и завештању блаженопочившег Епископа Артемија, једногласно је за новог Епископа рашко-призренског у егзилу изабран хорепископ липљански и ужички Ксенофонт

Нови епископ Епархије рашко-призренске у егзилу Ксенофонт (Извор: http://www.eparhija-prizren.org)

Дана 31. 12. 2020. године на седници Епархијског Савета Епархије рашко-призренске у егзилу, одржаној у манастиру Нова Никеја у Лелићу, по препоруци и завештању блаженопочившег Епископа Артемија, једногласно је за новог Епископа рашко-призренског у егзилу изабран Његово Преосвештенство Хорепископ липљански и ужички Г.Г. Ксенофонт.

Званична интронизација новоизабраног Епископа рашко-призренског у егзилу Г.Г. Ксенофонта обавиће се у недељу 17. јануара 2021. године у манастиру Пресвете Богородице Тројеручице у Мушветама.

Животопис Епископа Ксенофонта

Његово Преосвештенство Хорепископ Ксенофонт (Томашевић) рођен је 25. децембра 1975. године у Сиску, Р. Хрватска, од оца пок. Неђељка и мајке Душанке, у породици крајишких Срба. Основну школу и гимназију завршио је у Петрињи, где је, у тешка ратна времена, 1994. године уписао и студије Енглеског језика и књижевности на тадашњем Филозофском факултету у Петрињи.

Вихор ратних дешавања и тешко страдање крајишких Срба у злочиначком подухвату званом „Олуја“ доводе студента Ненада и његову породицу у Србију, где он наставља студије Енглеског језика и књижевности на Филолошком факултету Универзитета у Приштини.

Двадесетог априла 1997. године, као апсолвент ступа у манастир Високи Дечани за искушеника и предаје са на духовно руковођење свом духовном оцу, Епископу Артемију. На бденију, уочи Св. Краља Стефана Дечанског, у новом ратном вихору и страдању Срба на Косову и Метохији, искушеник Ненад прима завете мале схиме и на монашењу добија монашко име Ксенофонт, по преподобном Ксенофонту Цариградском.

Хорепископ липљански и ужички Ксенофонт (Извор: http://www.eparhija-prizren.org)

Двадесет првог децембра 2004. Епископ Артемије рукополаже монаха Ксенофонта за јерођакона у манастиру Високи Дечани, а 19. децембра 2006. године за јеромонаха у манастиру Грачаница.

На Петровдан, 12. јула 2012. године, рукопроизведен је у чин протосинђела у манастиру Св. Јована Крститеља у Љуљацима и постављен за настојатеља манастира Пресвете Богородице Тројеручице у Мушветама.

Петнаестог aвгуста 2020. године у манастиру Св. Првомученика и Архиђакона Стефана у Грдовићима, владика Артемије га рукопроизводи у чин Архимандрита.

На седници Епархијског савета, одржаној 22. августа 2020. године у манастиру Преподобног Јустина Ћелијског у Барајеву, једногласно је изабран за Хорепископа липљанског и ужичког.

Хиротонисан је за Хорепископа липљанског и ужичког 20. септембра 2020. у манастиру Пресвете Богородице Тројеручице у Мушветама.

Поч. владика Артемије на хиротонији хорепископа Ксенофонта (Извор: http://www.eparhija-prizren.org)

На седници Епархијског савета, одржаној 31. децембра 2020. године у манастиру Нова Никеја у Лелићу, једногласно је изабран за Епископа рашко-призренског у егзилу.

Говори течно шест страних језика.

Долгоденствуј Преосвјашчењејши Владико, на многаја и благаја љета!

Инфо служба Епархије рашко-призренске у егзилу

(Епархија Рашко-призренска у егзилу, 31. 12. 2020)



Categories: Вести над вестима

Tags: , ,

8 replies

  1. Господине Лазићу, смијешна је и жалосна ваша подршка псевдо епархији расколника, као и ваша хула на Христову Цркву!

    17
    26
  2. Како је то хорепископ Ксенофонт преко ноћи постао епископ читаве епархије рашко призренске у егзилу? По којим то канонима Православне цркве? Зна се шта су хорепископи. Они су сеоски епископи које епископ једне епархије именује као своје помоћнике. Хорепископи према правилима Цркве не могу самостално да рукополажу ђаконе и свештенике, нити да учествују у хиротонијама других епископа. Ако не могу да рукополажу, то значи да немају власт ни да разрешују, одлучују или рашчињавају подручно свештенство.То значи да не могу да воде епархију, јер не могу да обављају основне епископске обавезе. Сада видимо да је „сабор“ хорепископа епархије у егзилу изабрао једног међу њима, хорепископа липљанског Ксенофонта за пуноправног епископа рашкопризренског. Ни то није по канонима Православне цркве. Зна се како канони предвиђају избор и постављање епископа. Да не бих дужио, навешћу само 19 канон Четвртог васељенског сабора у Халкидону 451. године.
    19. правило: Епископ нека се не поставља без сабора и присуства митрополита (те) области. А када је присутан митрополит, најбоље је да са њиме заједно буду и сви остали служитељи те области, које митрополит треба да позове нарочитом посланицом. Најбоље је ако се сви сакупе, а ако је то тешко изводљиво, свакако нека буде присутна већина њих, или нека путем грамата изјаве своју сагласност те на тај начин, или самим присуством или сагласношћу већине, нека се дотични (епископ) постави. Поступи ли се другачије него што је сада установљено, нека такав поступак буде безвредан.
    Из овог правила, јасно је да хорепископи не учествују у избору и постављању епископа. Ово правило ослања се на Апостолска правила 34. 37; 5. канон Првог васељенског сабора; 2. канон Другог васељенског сабора, 8. канон Трулског сабора, 6. канон Седмог васељенског сабора итд.
    За Српску православну цркву све што учине „клирици“ епархије у егзилу је ништавно. То што они наносе рану на тело Цркве изазивајући и продубљујући раскол је њихов сопствени грех. Оно што је у овом чину битно је очигледна чињеница да група хорепископа које је рукоположио покојни владика Артемије представља групу опортуниста који ће погазити сваки канон ради сопственог оправдања. Што расколници и иначе чине од увек.

    14
    23
  3. Долгоденствуј Преосвјашчењејши Владико, на многаја и благаја љета!
    И сада као да чујем речи нашег блаженопочившег епископа Артемија на хиротонији владике Ксенофонта: Достојан!!!

    20
    10
  4. Сви критичари епархије у егзилу заборављају (случајно или намерно?) да је тешким повредама светих канона, Устава и Предања цркве, криминална дружина синодалаца изазвала ванредну ситуацију у СПЦ својом криминалном и злочиначком делатношћу против благочестивог и правоверног епископа, суспензијом и клеветама на земаљском суду које нису успели да докажу ни после десет година разних подметачина. То данас и врапци увиђају и свако ко има макар и комарачку свест и савест. Њихова злодела су увећана када је огољена намера да потпуно угуше цркву рашко-призренску и сво монаштво у њој, забраном духовног руковођења, што је невиђено у Цркви. Послушни епископ је тада одбацио све неканонске и нецрквене радње и одлуке против њега и наставио живот цркве рашко-призренске у егзилу у ванредним условима, до сад невиђеним у историји Цркве. Све потоње одлуке, хиротоније и рукоположења су последица ових ванредних околности. Хорепископи могу да устоличе епархијског архијереја, било је тога у Предању Цркве. На многаја љета владици Ксенофонту!

    24
    11
  5. @Бајо Пивљанин

    „Господине Лазићу, смијешна је и жалосна ваша подршка псевдо епархији
    расколника, као и ваша хула на Христову Цркву!“
    А, где то у тексту пише – да подржава???
    У поднаслову стоји:
    “По препоруци и завештању блаженопочившег Епископа Артемија, једногласно
    је за новог Епископа рашко-призренског у егзилу изабран хорепископ липљански
    и ужички Ксенофонт“ – јасно и гласно!
    Питање је само: може ли Епископ завештањем пренети своје епископство на хорепископа,
    будући да је епархија у егзилу, а он стар, болешљив или умирући?
    Има ли таквих примера у Православној Цркви уопште, и ако их има – којим се то
    канонима објашњава и регулише?
    Није могуће да је покојни Епископ Артемије могао тако шта учинити завештањем,
    а да се не темељи на учењима Отаца Православне Цркве.

    13
    5
  6. Надам се да ћете овде пронаћи одговор на ваше питање:
    https://www.google.com/amp/s/pravoslavljepzv.wordpress.com/2015/06/17/sv-mitrofan/amp/
    Многаја љета еп. Ксенофонту!

    18
    7
  7. Химна Свевремену

    Усупрот зловремену
    Молитву чантам
    Своју безимену
    Химну Свевремену

    Кушам трпљење
    Вјежбам стрпљење
    Дишем смирење
    Чекам спасење

    Дођи, Оче наш благи
    Истину и љубав донеси
    Свима, што су ми драги
    Спремни да смо, када се деси

    Момчило

    5
    2
  8. Срамно! А још срамније је што овај сајт уопште преноси вести о овој парацрквеној формацији.

    3
    14

Оставите коментар