Савет за стратешке политике: Вулин нелегално дошао у посед мејлова Шутановца и Вељка Лалића

Камарила друга Вулина направила је недозвољени акт кад је на софистицирани начин пресрела електронску комуникацију, саопштили из Савета за стратешке политике

Драган Шутановац (Фото: Н1)

Савет за стратешке политике оптужио је данас министра одбране Александра Вулина да је нелегално и противно Уставу Србије „дошао у посед“ електронске преписке председника те невладине организације Драгана Шутановца и главног уредника листа Недељник Вељка Лалића.

Савет је позвао надлежне државне органе, а посебно Републичко јавно тужилаштво, да спроведу истрагу у вези тог случаја и предузму адекватне мере према свим умешаним актерима.

„Овакав ниво бахатости министра одбране и његових полтрона са овлашћењима пресретања електронских комуникација, представља преседан, а самим тим и преломну стратешку тачку за демократска права у Србији. Или ћемо као друштво омогућити свим грађанима да уживају Уставом загарантована права или ћемо одржати опело демократији, а држави ставити букагије и повремено је посећивати у затвору“, стоји у саопштењу.

Наводи се да су Шутановац и Лалић 10. фебруара разменили електронску пошту и да је по првобитном договору у тој преписци, ауторски текст бившег министра одбране под насловом „Договор не долази у обзир“ требало да буде објављен у наредном броју Недељника.

„Међутим, већ сутрадан је главни уредник Недељника из оправданих разлога отказао објављивање, али не мејлом, већ СМС поруком што је очигледно промакло парабезбедносној служби министра одбране за надгледање политичких противника или неподобних редакција“, навели су из Савета за стратешке политике.

Додаје се да је актуелни министар одбране, „не проверивши штампано издање Недељника“, доставио Танјугу свој одговор 16. фебруара у 13.39 часова под насловом „Шутановац мора да нападне Србију кад год се сретнем са министром Шојгуом“ управо на необјављени ауторски текст у Недељнику, што је експлицитно и наведено.

„Тог дана су многе новинске и ТВ редакције пренеле Вулинову изјаву у целости. Већ тада је било јасно да је камарила друга Вулина направила недозвољени акт у једној правно уређеној земљи кад је на софистицирани начин пресрела електронску комуникацију и дошла у посед ауторског текста Драгана Шутановца који, игром случаја, и није био објављен“, пише у саопштењу.

Оцењује се да се „бахатост и нестручност Вулиновог медијског кризног менаџмента Министарства одбране види и по објављеном несувислом извињењу листовима Курир и Недељник у којем тврде да је Вулинова изјава Танјугу била одговор на недавно објављени интервју Драгана Шутановца у Куриру.

„Поменути интервју је објављен у Куриру 16. фебруара (7.42 часова) и комплетан је референциран на актуелну унутрашњу политичку ситуацију. Актуелни министар Вулин је у интервјуу споменут само у једном одговору Шутановца о стању у систему одбране. Иако је тешко замислити да у истом дану, а након пар сати, Вулин одговори на интервју, чињеница јесте да у интервјуу није споменут ни министар одбране Русије Сергеј Шојгу, нити је презентован било какав спољнополитички став“, навели су из Савета за стратешке политике.

Из те организације су оценили и да би политичари са осећајем одговорности према својој нацији и држави, поднели неопозиву оставку на функцију коју обављају из осећаја одговорности и личног морала али и додали да грађани „не треба да стрепе“ да ће остати без министра одбране из тих разлога јер су како се наводи, морал и одговорност Вулину „потпуно непознате категорије“.

„То није питање једне фотеље, већ питање демократских и уставно загарантованих права грађана, то је питање да ли нам је држава са својим гласачима заробљена у мрежи политичко-безбедносних манипулација. Због тога сматрамо да јавност има права да буде упозната, како са чињеницама, тако и са резултатима истраге. Јер игнорисање права једног појединца, у демократском друштву значи угрожавање безбедности за све“, стоји у саопштењу.

Подсетимо, лист Недељник је саопштио да је министар одбране Александар Вулин реаговао на текст који никада није објављен у њиховом медију.

Служба за односе са јавношћу министра одбране упутила је синоћ извињење листу Недељник због „грубе грешке“ и чињенице да је „без повода“ споменут у Вулиновој реакцији, али је редакција тог листа одбила да прихвати извињење наводећи да је „увредљиво“.

Опрема: Стање ствари

(Данас, 17. 2. 2020)



Категорије:Вести над вестима

Ознаке:, , , , ,

Пошаљите коментар

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Google photo

Коментаришет користећи свој Google налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

Повезивање са %s