Крик: Новосадски „Дневник“ за 600 евра купила локална „Новосадска телевизија“ која је под контролом СНС-а

Дневник „Војводина Пресс“, издавач новосадског листа „Дневник“, има новог већинског власника. Локална, „Новосадска телевизија“, купила је то предузеће са нагомиланим дуговима, за читавих 600 евра

(Извор: НСПМ)

И нови власник и управа „Дневника“ избегавају разговор са новинарима, а у Независном друштву новинара Војводине упозоравају да је читава прича од почетка нетранспарентна. Називају је политичком игранком чији је ово врхунац.

Нови власник листа са традицијом дугом 76 година и данас јединих дневних новина на српском језику које излазе у Војводини је Новосадска телевизија. Прошле недеље већински удео у предузећу „Дневник Војводина Пресс“ купили су од немачког Медиен груп Балкан ГМБХ за свега 600 евра, потврђује купопродајни уговор до којег је дошао Крик.

Преосталих 45 одсто у власништву су пет различитих компанија, међу којима је и грађевинска фирма „Галенс инвест“. Иначе, и сама Новосадска телевизија приватизована је 2015. када је у њену власничку структуру ушла компанија „Србија данас“. О овој купопродаји не желе да говоре ни у једној од ове две медијске куће. Управо је ово ћутање врло проблематично наводе у НДНВ.

„Сматрам да је само по себи веома необично да један портал ниског интензитета, веома близак владајућој странци, СНС, прво купи једну градску телевизију у коју су грађани Новог Сада уложили, по мом мишљењу, беспотребно велике новце, па онда купи један лист са великом традицијом као што је Дневник. Све то изазива сумњу, а поготово изазива сумњу што се све то држи под великим велом тајне“, сматра председник НДНВ Недим Сејдиновић.

Лист Дневник наследник је „Слободне Војводине“, чије прво издање објављују војвођански антифашисти још током рата 1942. Осамдесетих и деведесетих тај лист био је најчитанији и најутицајнији у Војводини, са тиражом који је прелазио 100 хиљада примерака. 2003. Године настаје Дневник Војводина Пресс, са већинским власништвом немачког WАЗ-а којим је управљао Бодо Хомбах, некадашњи координатор Пакта за стабилност Југоисточне Европе.

После тога тешко се може пратити промена у власничкој структури Дневника, а 2012. године од тадашњег потпредседника Владе Александра Вучића чули смо да је Дневник Војводина Пресс, као и удео у Политици и Вечерњим новостима купио власник Фармакома Мирослав Богићевић за, како је тада рекао, потребе ДС. Лист Дневник данас је готово занемарљивог утицаја са тиражом који, незванично, не прелази две хиљаде примерака. (Н1)

Опрема: Стање ствари

(НСПМ, 11. 9. 2018)

Advertisements


Категорије:Вести над вестима

Ознаке:, ,

1 reply

  1. То цитирате НДНВ?

    Свиђа ми се

Пошаљите коментар

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

Повезивање са %s