Предраг Ристић: Тајна Милешевског анђела

Анђео показује Мироносицама празан гроб Васкрслог Христа. Међутим, нико не примећује на чему анђео седи: он седи на кему гроба, а гроб је представљен као геометријски или логосно савршена равнострана мермерна коцка

Бели Анђео

Редакција Слободе замолила ме је да наставим своју причу из броја од 18. марта 2018. Прича није прича ради приче, већ да наставим ка свом циљу, то јест разбијем једну фаму о мени да сам само славни маштар, што ме прати још од 1968. године. Наиме, мој супарник, Драгослав Срејовић је стајао иза те приче, иако нисам имао намеру да му подиђем и да присвојим његово решење, већ сасвим супротно, да га побијем. Он није био способан да препозна да основе преисторијске културе нису у облику трапеза, а ја сам одмах препознао да су у облику кружног исечка.  Наиме кружни исечци су нестручно откопани па су њени крајеви били уништени, јер Срејовић није знао шта тражи, па их није ни пронашао.

Почело је када сам награђен првом наградом за филм о реконструкцији преисторијске архитектуре Лепенског вира на Југословенком фестивалу на Бледу 1970. год. у свим категоријама. Сценарио сам предао под насловом „Са геометријом у Лепенки вир“, а цензура га је преименовала „Са маштом у ЛВ“.  То је учинила сујета наводног аутора открића ове културе, др Драгослава Срејовића. Срејовић, односно његов трапез, требао је тада одмах да падне сам од себе. Наиме, ја само још октобра 1968. у часопису Уметност бр. 16 објавио своју потпуну тезу о кружном исечку и унапред предвидео да су основе ЛВ изворно настале као цео кружни исечак и археолог Загорка Летица исте године открила је насеље Власац 1000 старије од културе ЛВ, где су основе кућа, односно шатора, цео кружни исечак без зарубљивања, настао простим шестарењем. Међутим, то није нимало уздрмало овлашћеног институисаног Аутора јер је био дубоко „организован“, тј. чврсто стојао окружен пропалим студентима архитектуре који нису могли да положе нацртну геометрију, јер је све морало да буде и почне под мудрим руководством Комитета.

Oснова шатора Лепенског вира Предраг Ристић објављено Уметност 16 октобар 1968.

Борба се наставила и даље, 1973. године  у СКЦентру у Београду реконструисао сам шатор ЛВ у размери 1:1, испекао на ражњу овна од 100 кила, шатор је био центар окупљања целе зиме, цео догађај пратила је штампа и том приликом Срејовић је изјавио „да само он може да реши реконструкцију станишта ЛВ“, али „да није још донео одлуку“. Тада је и изјавио да се „осећа присуство неке непознате математике, али која ће нама остати неприступачна“. Бисер свих изјава био је „да Лепенци немају ни претходника ни наследника“.

Тиме су мени у Југославији била сва врата затворена, те сам потражио срећу у иностранству. После бројних успешних изложби, изабран сам за госта професора на Универзитету у Грацу, где сам уз вишегодишња предавања успут одбранио и докторат на високом нивоу са највећом могућом оценом 1989. године. На свечаној промоцији није се појавио југословенски конзул, јер кад сам га позвао он се уплашио да на њега хоћу да извршим атентат, јер нисам био најављен ни од каквих југословенских државних структура!? Само је НИН донео кратку вест „Пеђа Ристић се у педесетој години докопао доктората због своје маме“.

Oснова насеља Власац археолог Загорка Летица објављено децембар 1968.

Данас се у светским размерама догађа ДНК револуција. Њеним резултатима многи ће се изненадити. Само један пример из тих чудесних тајни записаних у нашем бићу јесте откриће Србољуба Живановића који је открио племе на Папуи који се још у свом развоју налази на нивоу човека раног каменог доба. Они никада не могу да науче да пишу, јер немају записан генетски код за писменост. И данас постоји мали проценат људи који су дефектни (дислексија) јер не могу никада да науче да пишу, иако могу да науче напамет, рецимо, целог Његоша. Срејовић очигледно нема записан тај чип за геометрију, јер га имају деца још у предшколском узрасту као вежбе у својим играчкама. Како другачије да се објасни да одрастао човек са највишом титулом и положајем у власти не разликује трапез од кружног исечка, или гребен од увале???

Морао сам да напустим ово моје једно од главиних поља делатности, али, хвала Богу, изгледа да сам имао код за Свету Тајну. Почео сам још 1956. године. Наиме, поставља се опште питање да ли неверник може да пројектује Храм, или је довољно само да има смисла за лепо, за уметнички стил епохе? У сваком случају и то је потребно. У неверничкој епохи било је срамота само изговорити   реч верник, нарочито у Заводу за заштиту културе, јер би те одмах сврстали у тим Видовите Зорке. Међутим, тако сам био васпитан од малена да осећам и нешто више од добре класичне музике када ме је отац као малог носио на раменима на литургију, а када сам касније сам улазио у храмове осећао сам то исто да је и здање храма нераскидиви део Свете литургије. Никад нисам сумњао да је Христос Васкрсао, од другог разреда основне школе (што доказује једна мој сачуван домаћи задатак), а када сам стасао и досегао до савремене физике схватио сам да и време тече како у будућност, тако и у прошлост, и тако ми је било јасно зашто када је Христос Васкрсао се пројавила Таворска Светлост.

Основа куће Лепенског вира – Драгослав Срејовић објављено 1969.

Данас је призната Сакрална математика, а ја само не открио, већ само препознао Свету Тајну размеравања четири крајугаона камена станца стару више хиљада година и то објавио у свом архитектонском манифесту КОЛАЧ. Приликом великог освећења мог највећег  пројекта Саборног храма у Бару, где се стекла целокупна православна васељена (400 што патријараха, владика, игумана) објавио сам 86 православних цинцарско српских цркава у Албанији размерене „ЛЕПТИРОМ“ као и оригинални Храм Св. Јована Владимира.

Да ли се то догодило случајно, али се догодило мање више у исто време, да је отворен Христов Гроб. Са добрих фотографија поставио сам унапред тезу да је камена плоча са које је Христос васкрсао такође размерена Лептиром. Сада је плоча на испитивању у Атини и очекујем њене тачне резултате премеравања: да ли је заиста премерена разапетим концима Лептира.

Симулација Свете Тајне размеравања „лептиром“ четири крајугаона камена станца. Павијон Цвијета Зузорић 2016. Сећање на петорицу витезова Петроша, Војислава, Срдана, Носа и Војихну градитеље Храма манастира Светих Арханђела у Призрену задужбине цара Душана нашег највећег дела које „својим художеством првазилазе Високе Дечане

Тек то би био тврди научни доказ а не производ маште, љаге која ме прати цео живот. Сматрам да имам Свету Тајну записану као печат дара Духа Светога у генетском коду, оно што има широм Васељене сваки истински верник, па и ја који сам се усудио да пројектујем Храмове као Сакрални математичар. Нисам пророк, само препознајем оно што нам је дато и записано у нашем ДНК.

Кад нисам успео 1968. на исти начин, помоћу Сакралне геометрије, да се моја реконструкција Архитектуре ЛВ прихвати у свету, изазивам унапред судбину чекајући резултате премеравања плоче и суд јавности што приказује, не случајно, и наша најпознатија фреска Милешевског анђела.

Најпознатија али и најбитнија српска фреска. Сви су очарани неисказивом лепотом анђеоског лица. Анђео показује Мироносицама празан гроб Васкрслог Христа. Међутим, нико не примећује на чему анђео седи: он седи на кему гроба, а гроб је представљен као геометријски или логосно савршена равнострана мермерна коцка. У стварности никада се гробна плоча не обликује на тај начин, али зато свако постоље православне цркве на које слеће лопта Тела Христовог има изражене углове коцке. Да тога нема значило би да Христос није ни умро као човек ни васкрсао као Бог. Ако је постоље у облику степеница по којој се пењу људи као на Вавилонску кулу, онда је то џамија и Христос као човек-пророк није васкрсао или је то пагански храм.

Из књиге „Колач“, 2017, др Предрага Ристића, сакралног математичара архитектуре

(Слобода)

Advertisements

Пошаљите коментар

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

w

Повезивање са %s