Губи ли Србија своје последње новине – „Политику“ и „Вечерње новости“?

Izjava predsednika Adria Media Grupe Aleksandra Rodića

Povodom informacije koja se pojavila u servisu novinske agencije “Beta” kompanija Adria Media Group želi da objavi sledeće:

Aleksandar Rodić, predsednik kompanije AMG

Aleksandar Rodić, predsednik kompanije AMG

Adria Media Group d.o.o. kupila je sva prava i potraživanja od Funken Medien Gruppe, a prema i u vezi sa Politika Novine i Magazini d.o.o, Politika štamparija d.o.o, Politika AD Beograd, Dnevnik Vojvodina Press d.o.o i NID Novosti iz Beograda. Ta prava i potraživanja ranije je imao nemački WAZ, koji sada posluje pod imenom Funken Medien Gruppe.

Adria Media Group d.o.o. će u narednom periodu ući u proces realizacije ovih prava i potraživanja, poštujući sve važeće zakone Republike Srbije. U slučaju da AMG ostvari pravo vlasništva u bilo kom od gore navedenih privrednih društava, tražićemo saglasnost Komisije za zaštitu konkurencije.

Predsednik kompanije Adria Media Group

Aleksandar Rodić

Adria Media Group izdaje dnevni list Kurir, 41 štampano izdanje magazina i nedeljnika, 24 digitalna izdanja i ima 720 zaposlenih u regionu. Posluje na tržištima Srbije, Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Crne Gore i Makedonije.

(NationalGeographic.rs, 7. 10. 2015)

„Курир” поново покушава да купи „Политику”

„Адриjа медиjа група” откупом Вацових потраживања, око којих се води судски спор, није постала власник дела нашег листа

Politika-zgrada

Фото; Т. Јањић

“Адрија медија група” (АМГ), компанија чији је главни медијски производ таблоид „Курир”, саопштила је јуче да је откупила права и потраживања која је имао немачки концерн ВАЦ (правни наследник је „Функе група”). Реч је о потраживањима која је немачки издавач имао у предузећима „Политика новине и магазини”, „Политика штампарија”, „Политика а. д.”, „Дневник Војводина прес” и „НИД Новости”. Председник АМГ Александар Родић у изјави коју је јуче упутио медијима најавио је да ће у „наредном периоду ући у процес реализације ових права и потраживања”. Такође, Родић наводи и да ће у случају да АМГ оствари право власништва у било ком од наведених привредних друштава, тражити сагласност Комисије за заштиту конкуренције (КЗК).

Милоје Обрадовић, председник КЗК-а, позитивно је оценио најаву да ће се поштовати законски прописи, али је нагласио да ће „комисија ове догађаје пратити широм отворених очију”.

Будући да су неки медији јуче нетачно пренели вест да је АМГ купио наш дневни лист, редакција „Политике” дужна је да својим читаоцима и јавности објасни да овим није дошло до промене власничке структуре и куповине удела, већ да је АМГ купио само Вацова потраживања. Иначе, „Политика НМ” са бившим немачким сувласницима води судски спор пред судом у Есену управо због тих спорних потраживања. Судски процес је и даље у току. Немачки ВАЦ продао је свој удео у „Политици НМ” у лето 2012. године фирми „Ист медија група” из Москве, за коју је касније утврђено да је кћерка-фирма компаније „Фармаком” шабачког бизнисмена Мирослава Богићевића.

Ово није први пут да „Курир” покушава да купи „Политику”. Наиме, још 2011. године тадашњи функционер ЛДП-а Зоран Остојић оптужио је Демократску странку (ДС) како кришом намерава да откупи уделе ВАЦ-а у листовима „Политика”, „Вечерње новости” и „Дневник” и тиме успостави апсолутну контролу над утицајном штампом. У тој изјави Остојић је додао и да се као параван појављује „Курир”.

– Уговор са компанијом ВАЦ потписали су власник ’Курира’ Александар Родић и Душан Бјелопетровић, потпредседник „Курира инфо” и према актуелном информатору о раду Министарства правде, специјални саветник у том министарству – казао је тада Остојић.

Међутим, неколико дана касније је објављен први уговор у вези са куповином потраживања ВАЦ-а од „Политике”. Али потписник није био Александар Родић већ Давор Стојановић из Београда, заступник фирме „Артесано” из Никозије са Кипра. Ова фирма се доводи у везу са власником „Фармакома” Мирославом Богићевићем.

Тек након смене власти 2012. године, обелодањено је да иза московске фирме „Ист медија група”, која се појавила као купац 50 одсто Вацовог удела у „Политици”, стоји Мирослав Богићевић. Први део уговорене суме од четири милиона евра одмах је реализован, а остатак (700.000 евра) требало је да буде исплаћен у децембру 2014.

Да ли је до тога дошло – није познато, будући да је власник „Фармакома” тада био у притвору.

У међувремену Комисија за заштиту конкуренције казнила је „Ист медија групу” из Москве са 143.500 евра, јер јој није доставила тражене податке о куповини 50 удела у „Политици”.

Одлучено је да се цео предмет упути Државном правобранилаштву да би се испитала пуноважност овог купопродајног уговора, а у децембру комисија је донела одлуку да забрани „Ист медија групи” било какву продају удела док се поступак не оконча.

Родић писао Љиљани Смајловић

После објављивања текста у Политици под насловом „Курир поново покушава да купи Политику”, оснивач таблоида Курир Радисав Раја Родић послао је поруку главној уредници нашег листа Љиљани Смајловић.

Реченица, која није лекторисана, гласи – Добро јутро, Љиљо што шириш дезинформације када се истина неможе сакрити неистинитим и лажним информисањем јавности. Поз. Раја Родић

В. М. А.

(Политика, 8. 10. 2015)

Љиљана Смајловић: Лист пристојне Србије

Добројутро, Љиљо, што шириш дезинформације кад се истина неможе сакрити неистинитим и лажним информисањем јавности. Поз. Раја Родић

raja-skrinsoot

Извор: Политика

СМС порука оснивача „Курира” затекла ме у Лајпцигу, на конференцији Европског центра за слободу медија (ECPMF, European Centre for Press and Media Freedom), нове медијске кооперативе за заштиту новинарске професије, у чијем сам Управном одбору.

Претпостављам да је Родића, недавно осуђеног на две године затвора и шест година забране обављања свих дужности везаних за располагање, управљање и коришћење туђом имовином, наљутила наша јучерашња насловна страна („Курир” поново покушава да купи „Политику”) толико да ми се обратио у маниру београдског таблоида.

Није лепо ругати се, али Родићева порука главној уредници „Политике” можда најбоље илуструје јаз који постоји између професионалних, пристојних медија – и оних других. То су различити светови.

Новине које управо читате најугледније су које су икада постојале у нашем делу Европе, али ни то није довољно рећи да би се објаснили место „Политике” у историји Србије, и моћ „Политике” над колективном имагинацијом српске нације..

Да таблоид сумњиве репутације жели да купи драгуљ српског новинарства први пут смо сазнали пре неколико година, још за власти Демократске странке, и то захваљујући свађи Чедомира Јовановића са „Куриром”. Горко сада звучи присећање да је јавност у Србији пре десет година била разочарана и избором немачког ВАЦ-а за партнера „Политици”, јер се чинило да је овај ланац немачких провинцијских листова недовољно угледан партнер чак и оној „Политици” чији се углед знатно срозао деведесетих година прошлог века. А сада је тај ланац продао своја потраживања Александру Родићу и онима који стоје иза њега.

Нешто ту до неба смрди. „Политика” ће наставити професионално да обавештава своје читаоце апсолутно о свему што њени новинари сазнају, кад је реч о мутним радњама у којим је власништво над „Политиком” мењало руке. О судбини овог листа не би се смело говорити кришом и у уским круговима. Кад су приватни власници „Вол стрит журнала” продавали овај угледни лист Руперту Мардоку, подносили су јавности рачуна о купопродаји јер је медијски могул за њих представљао „репутациони ризик”.

Српска држава поставља половину чланова управе „Политике”. То аутоматски значи да јавност има право да зна све што је у вези с „Политиком” , једном од последњих установа које су Србији остале из давнина. Прикривање било чега у вези с „Политиком” зато би био – послужићу се речником таблоидних колега – прворазредни скандал.

Љиљана Смајловић

(Политика, 9. 10. 2015)

Ратко Дмитровић: Министре, зашто ћутите?

Мора се реаговати на вест да Адрија медија група и „Курир“ желе да преузму „Новости“ и „Политику“. Исти процес раније доживљавао крах

dmitrovictasovac

Извор: Нови стандард

Господине Тасовац,

Претпостављам да сте упознати с јучерашњим саопштењем председника Адрија медија групе Александра Родића у којем се каже да је његова компанија купила сва права и потраживања од немачке Функен медијен груп (доскора се звала ВАЦ) према компанијама Политика – новине и магазини, Политика Штампарија, Политика АД, Дневник Војводина прес и НИД Новости, из Београда.

Без обзира на то што саопштење само наговештава одређене могућности, српска јавност је на основу истог стекла утисак да ће Адрија група, односно дневни лист „Курир“, као најпознатије издање ове медијске куће, ускоро постати власник „Вечерњих новости“ и „Политике“.

Подсећам Вас на чињеницу да је „Политика“ старија од једног века, да су „Вечерње новости“ рођене пре више од шест деценија, и да их наш народ и грађани Србије доживљавају као национално благо, да не кажем брендове. У таквој ситуацији на споменуту информацију не може се реаговати ћутањем, а посебно не може и не сме да ћути Министарство за културу и информисање.

Нико од Вас, министре, не очекује да интервенишете у правним, судским питањима – Ви то не можете и не смете да радите – али свакако очекује да се обратите јавности и кажете шта горе споменута најава може да значи, куда води, какве последице може да има, итд. Тим пре што ово није само питање информисања већ и културе, с обзиром на то да су „Вечерње новости“, као најпродаванији и најутицајнији дневни лист у Србији, и „Политика“, са својом традицијом, једини дневни листови који одолевају таблоидном концепту, ријалити „култури“, сензационализму.

Што се тиче Компаније „Новости“, подсећам Вас; већински пакет (62%) држе три фирме – Тримакс инвестментс ГНБХ, Ардос холдинг ГМБХ и Карамат холдинг ЛТД, у власништву Милана Бека. Остало је у власништву државе Србије (37 одсто), а један одсто имају мали акционари. Управљачка права у „Новостима“ има држава Србија.

Можда не знате, ВАЦ је до сада неколико пута, на међународним судовима, покушао да преузме власништво у „Новостима“, али без успеха. Ако се не варам, таквих рочишта било је седам, од Берлина и Франкфурта до Париза. Како је и због чега Адрија група одлучила да откупи и крене у оживљавање процеса који је више пута доживео крах, није нам познато, а и не интересује нас превише. Запослени у Компанији Новости очекују Вашу реакцију, кроз обраћање или на неки други начин, интервенцију на Влади Србије, све само не ово што сада имамо од Вас – ћутање.

Ратко Дмитровић

генерални директор и главни уредник Компаније Новости

(Вечерње новости/Нови стандард, 9. 10. 2015)

Наслов целог текста: Нови стандард


Кратка веза до ове странице: http://wp.me/p3RqN8-5WV

Advertisements


Категорије:Преносимо

Ознаке:, , , , ,

1 reply

  1. Србија је одавно изгубила Политику и Вечерње новости.

    Овде је питање да ли ће влада Србије, још прецизније – владајућа елита преко владе Србије – формално изгубити контролу над Политиком и Вечерњим новостима. Међутим, пошто владајућа елита, или бар једна њена фракција, има контролу и над таблоидима попут Курира који покушава да купи ове медије, затим, ако странци контролишу и владу Србије и Курир – да ли је толико важно да ли ће странци и владајућа елита преко владе Србије или Курира контролисати Политику и Вечерње новости?

    Срећом по Србију, нико од њих не може да купи невладино Стање ствари. Акције Стања ствари могу само да расту.

    Свиђа ми се

Пошаљите коментар

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Google photo

Коментаришет користећи свој Google налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

Повезивање са %s