Александар Живковић: Опроштајни молебан за Шешеља

Данашње „Вечерње новости“ пишу да је генсек Српске радикалне странке, Немања Шаровић, затражио од патријарха Иринеја да се у свим епархијама и храмовима служе молебани за здравље др Војислава Шешеља. Придружујући му се у молитви, предвиђајући и злураде коментаре на радикалско заклињање над Часним Крстом, подсјећам се Шешељевог сусрета са Црквом.

Војислав Шешељ у Хашком трибуналу

Војислав Шешељ у Хашком трибуналу

Шешељ је у младости, разумије се, био марксиста. И послије прве робије, коју је добио због необјављеног писма једном познатом љевичарском новинару, Душану Богавцу, друговао је са љевицом, требало је да говори на Отвореном универзитету итд. Младима који се не сјећају опозиционе биоградске сцене, засниване на размјени шапирографисаних информација (сада је тешко објаснити и шта је шапирограф!) – може бити чудно да је у току чувеног суђења Мићи Доктору и „шесторици“ и сам сенатор Едвард Кенеди тражио од југословенских власти ослобађање Шешеља.

У то доба текла је паралелно и духовна православна обнова, од које су мени највише пријали разговори о руској религиозној философији у свјетовним установама и православни филмови и програми, које је организовала једна дивна госпођа, грешан сам – заборавих јој име, на Православном народном универзитету у здању „Патријаршије“, заправо Архиепископије.

На једној трибини Православног народног универзитета, сада по библиографији Народне библиотеке видим да је то било 1986. године, представљана је књига свештеника др Жарка Гавриловића: „На бранику вере и нације“. Главни организатор је био Атанасије Јевтић, који се већ прославио јавним нападима на патријарха Германа због наводног прикривања спаљивања конака Пећке патријаршије 1981. године. Патријарх, са своје стране, није хтио ни да чује да завладичи благоглагољивог Тасу, али је његов утицај у Цркви слабио. Тако је Атанасије Јевтић довео у Патријаршију Шешеља (довео је он и покојног Мирка Ђорђевића, који је био добар преводилац Берђајева, али послије ни крив ни дужан постаде „социолог религије“).

zg-vs-aj

На промоцији књиге „На бранику вере и нације“ 1986. године, слева на десно: Жарко Гавриловић, Војислав Шешељ и Атанасије Јевтић (Фото: Вук Оклетац, скенирано из другог издања књиге)

Сјећам се да смо мало били узбуђени: Шешељ марксиста први пут у Патријаршији. За његов говор владао је највећи интерес.

А говор је почињао овако: „Од овог система неће остати ни камен на камену. Зликовац и злочинац Јосип Броз… СС шпијун Стане Доланц… (тада најмоћнији човјек у земљи у младости припадник Хитлерјугенда – прим. А. Ж.)“ Наравно, аплауз је био суздржан, а касније ће годинама Шешељ изводити тај говор уз велике овације. Помислих, тако су екстремни и лудо храбри били само они белогардејски емигранти који су радили за НКВД.

Касније ће Шешељ дрвљем и камењем нападати у свакој прилици Жарка Гавриловића, који му својим минималним политичким утицајем ништа није сметао, као и Атанасија Јевтића, због познатог интервјуа против Слободана Милошевића на НТВ Студио Б 1992. године.

Војислав Шешељ са присталицама испред Руског цара 1990. године

Војислав Шешељ са присталицама испред Руског цара 1990. године

Ја сам – док се Шешељ још издржавао од продаје књига испред „Руског цара“ (ресторана „Загреб“, а сада Бог зна, не смије да буде Руски цар у центру Биограда) – повремено, када би имао новца од џепарца, куповао те књиге, не сјећам се да сам и једну прочитао. Касније сам имао прилику и да сједим у друштву са Шешељем, никада нијесмо причали, био је окружен национално освијешћеним професоркама „одбране и заштите“, а мали Никола се играо око стола са, како је ред, карираним столњацима. Био је у приватном контакту врло љубазан и мек, утолико се више разгоропађивао у јавним наступима.

Дошло је вријеме за опроштајни молебан. Можда је само упутније било да се Немања Шаровић обратио Атанасију Јевтићу или Жарку Гавриловићу.



Категорије:Судбина као политика

Ознаке:, , ,

45 replies

  1. Диван текст, Александре.
    Треба се подсећати шта је све било и чему је шта претходило.

    Свиђа ми се

  2. Bravo! To je to. Od ljudi koji su bili svedoci.

    Свиђа ми се

  3. Како би се то на енглеском рекло, What is the point? Желе ли аутор и побожни коментатори који му се придружују да кажу да је Војислав Шешељ лоша особа коју би требало пустити да цркне као пас у Хашком казамату и да Српска православна црква треба да игнорише његову судбину? Ако је то њихов став, читаоци ће им бити захвални уколико се поштено и изричито изјасне.

    Свиђа ми се

  4. Neko je nedavno na SS privodio Hrista: „Ko je bez greha, nek prvi baci kamen!“
    Znano je da pre 2.000 godina takvoga nije bilo.
    Raduje me saznanje da danas postoje bar dvojica bezgrešnih!

    Свиђа ми се

  5. @ Стефан Каргановић

    Не знам за аутора и „побожне коментаторе“, али ја сматрам да је „Шешељ лоша особа коју НЕ ТРЕБА пустити да цркне као пас“… Ако ни због чега другог због оног „молите се и за непријатеље своје“.

    Свиђа ми се

  6. G. Laziću,
    Hoćete li i ovog NEPRIJATELJA ispratiti na onaj svet nekrologom Denisa Kuljiša, kao što ste to uradili sa NEPRIJATELJEM Dobricom Ćosićem?
    Eh Srbi, Srbi, nema nama spasa!

    Свиђа ми се

  7. @ Стефан Каргановић
    Зар сте очекивали, да ће неко поштено, да се изјасни? Више пута сам постављао питање, господо, за кога навијате? Мој одговор је, за Србе и Србију. Наравно, да је од масе евроентузијаста и екумениста тешко добити одговор. И сада и о Шешељу благо речено лупетају.
    Чега и како је било чега био сведок Александар Живковић? Ниси ти Ацо једини сведок тих времена. И шта си нам о тим временима саопштио? Тужно је, да му потураш, да је седео окружен професоркама. Као да видим завист, јер ти ниси био у прилици, да те било ко окружује. Јадно и тужно!
    Како ти није пало на памет, да у тексту макар мало даш подршке?

    Свиђа ми се

  8. Umesto na grešnika, bacih kamen u bunar.
    Al’ još nema odjeka!
    Mnogo dubok neki bunar!?

    Свиђа ми се

  9. Позитивно сам се изјаснио (гласао) о свим коментарима. Чињенице су светиња, а коментар је слободан. Хиљаде људи је умрло на мојим рукама, о томе постоји обимна документација у болници у којој сам радио. Никада се на то не можете привићи, али морате да се борите за живот сваког човјека до пошљедњег атома снаге. Чињеница је да у данашњим „Новостима“ радикали траже да комисија на челу са проф. Милованом Бојићем, прегледа Шешеља и да изгледа нико није остао у тој странци да им каже да поменути професор није стручан ни за кардиологију ни за једну другу грану медицине потребне у овом тренутку Војиславу Шешељу. Патетика „оставити га да цркне као пас“ ту не помаже. Они који су разорили правни поредак, здравствени и образовни систем, неће ништа постићи ни молебанима. Јер, господине Млинаревићу, сат прије тих трибина Православног народног универзитета практиковали смо врло усрдне молебане на којима је проповједа професор прота Лазар Милин и други велики духовници. Никада се ниједан политичар није појавио на њима. А када је патријарх Павле позвао на молебан послије пада Јасеновца дошло је само пар хиљада људи. Патријарх је, по свједочењу академика Дејана Медаковића, једино тих дана маја 1995. био изгубио духовни мир. Да је тада изашао „цио Биоград“, као на Бадње вечерску маскараду 1997., „операција Сребреница“ и „операција Крајина“ не би биле могућне у том степену. Господине Анђелковићу, сам Добрица Ћосић је тражио од патријарха Павла да позове на капитулацију Србије 1999. (Погледајте Ћосићеве дневнике из тог периода, ако ни због чега другог оно због историјског одговора патријарховог). Господине Каргановићу, „ко разгађа у нас не погађа“, „Јанко брани Владислава мртвог, што га брани кад га не одбрани“.

    Свиђа ми се

  10. Mada sam star i vec dosta izlapeo, dobro se secam jednog Seseljevog predavanja, negde 1989 god. Izasavsi iz sale, moji prijatelji i ja smo se zgledali, zgrozeni i smlaceni. Iz Seselja je bljuvala vatra i mrznja – narocito prema Brozu i nasim susedima Juznim Slovenima, s kojima smo tada bili u istoj drzavi. Njegovi govori su bili stampani u (tada jos) celoj Jugoslaviji izazivajuci medjunacionalnu mrznju (a posebno mrznju prema Srbima)

    Bio bih vrlo nesretan da taj covek nastavi da sipa svoj otrov.

    Свиђа ми се

  11. Ne moze da prodje nista bez Deda-Djolove otrovne komentar zaoke. A ovamo je unapred nesretan da ce 12-godina utamniceni covek mozda „nastaviti da sipa otrov“. Sto ti je doslednost. Kakav god da je bio V.Seselj (pre Haga) kao covek ili necovek, politicar ili manipulator, njegovih 12 godina robije bez presude na anti-srbskom stubu srama (koga razoblicuje u svakoj prilici) ga cini moralnom gromadom. I to iziaziva zavist i ljubomoru Deda Djola i istomisljenika.

    Свиђа ми се

  12. @Miroslav Andjelkovic

    koji kaze:

    „Neko je nedavno na SS privodio Hrista: „Ko je bez greha, nek prvi baci kamen!“
    Znano je da pre 2.000 godina takvoga nije bilo.
    Raduje me saznanje da danas postoje bar dvojica bezgrešnih!“

    Ovo je lepo sroceno.
    Ali, uz rizik da prebacujem temu sa druge diskusije na ovu, samo kratko bih primetio da nisu dvojica „bezgresni“ nego samo jedan — komentari potpisani od strane Z.Dj. i „Milivoja“ su pisani rukom jednog te istog „ave“.

    Свиђа ми се

  13. @Aleksandar živković
    Kada su nam zapadni zlikovci 1999. udarili na elektroenergetski sistem i kada je mogućnost otežanog snabdevanja električnom energijom i vodom postala realna, ceo nabiguzački krug dvojke je listom bio za trenutnu kapitulaciju!
    Možda je jedini Ćosić bio svestan monstruoznosti zapadnjaka i dokle su bili spremni da idu u uništenju nas, Srba?!
    Zar ogroman porast malignih oboljenja u Srbalja, kao posledica monstruoznih radnji zapadne civilizacije, bar donekle ne opravdava taj njegov vapaj Patrijarhu!?

    Свиђа ми се

  14. У праву сте, господине Анђелковићу. Хвала Вам за одговор. Ипак прочитајте од Ћосића шта му је мудри патријарх рекао. Желио бих да се вратим теми о Шешељу, јер ме његово здравствено стање највише интересује, а нема никаквих релевантних података од хашког Карађоза. Моја идеја је крајње једноставна: сви који нешто знају о функционисању хашке, како би Кочић рекао, „суда-није“, треба да утичу на г. предсједника Србије, Томислава Николића (Шешељевог кума) и г. предсједника владе Србије, Александра Вучића (првог координатора Шешељевог тима за одбрану) да држава искористи све механизме да се Војиславу Шешељу обезбједи адекватно лијечење, укључујући и трансплатацију јетре, ако је индикована. А Шешељев однос са Богом и нашу праведност према њему лишимо пуког моралисања и згражавања. Ова проклета земља је, ваљда једина у свијету, у којој су најпаметнији људи стално нешто изненађени и шокирани, „у стању шока и неверице“, како је професор Р. Бугарски описао своје стање приликом писања једне књиге.

    Свиђа ми се

  15. Можда ја „машим“ поенту текста, али мислим да је ова епизода са владиком Атанасијем и протојерејем Гавриловићем, тј. последња реченица да би СРС требало позив да упути позив онима које је Шешељ лично много више увредио и понизио него било кога од нас који овде коментаришемо – намера аутора да каже да Црква мора да опрости (ако има шта) и да мора да се помоли за здравље В. Шешеља као ЧОВЕКА а не као ПОЛИТИЧАРА. Симболично, да би тај молебан очито био ОПРОШТАЈАН, требало би да служи еп. Атанасије и саслужује Ж. Гавриловић. (Огрешио се опасно Шешељ и о Д. Ћосића, можда и више од горе поменутих.)

    @ Мирослав Анђелковић

    Пре некролога, помолићу се за његово здравље и свако добро, као човека, и да се покаје са своје грехе ако већ није; ако буде молебан или на литургији буде поменуто име Шешеља – свакако ћу се прекрстити.

    Свиђа ми се

  16. Да додам још ово:

    Radikalni ekspert za većinu zamislivih i jedan deo nezamislivih područja znanja – u rasponu od teorije i prakse opštenarodne odbrane do provaljivanja tajnih dokumenata CIA-e – Vojislav Šešelj, dakle, nagazio je na žulj Srpskoj pravoslavnoj crkvi. Prema objašnjenju Dimitrija Kalezića, profesora Bogoslovskog fakulteta u Beogradu, neke uvrede upućene episkopu raško-prizrenskom Artemiju od strane potpredsednika vlade Srbije mogle bi se protumačiti i kao uvreda upućena Hristu i „svima koji su posvećeni Crkvi“.

    Дакле, УПРКОС свему треба молебан за Шешеља.

    Корисни линкови:

    http://www.vreme.com/arhiva_html/431/6.html

    http://www.glas-javnosti.rs/clanak/nedelja/glas-javnosti-31-08-2008/vladika-u-politici

    Свиђа ми се

  17. @Aleksandar Lazić
    Ako nastojite da budete objektivni u prikazivanju Artemijevog žitija, citiranjem članaka iz žute štampe, zašto ste se zaustavili kod 2006. godine. Poznato je kakvi su se sve zaokreti izdešavali kako sa Artemijem, tako i sa SPC od 2006. do 2014.
    Zašto ne pominjete anatemu koju je sama SPC bacila na vladiku?
    Ako je grešio Šešelj u vezi Artemija, greši li i crkva vizavi njega?
    Ili se u slučaju ovog drugog moramo držati dogme da Crkva (SPC) nikad ne greši!
    Kao i one dogme da komunista ne može biti Srbin (navodno rekao Nikolaj).

    Свиђа ми се

  18. Kamen koji sam sinoć u 21:31 bacio u bunar g. Lazića još je uvek u slobodnom padu!
    Pretpostavljam da su moguća dva uzroka te čudne pojave:
    1. Bunar g. Lazića je beskonačno dubok!?
    2. U drevnoj igri zvanoj šah postoji situacija zvana šah-mat, što prevedeno na jezik naše sajber dečice znači “ gejm iz over“ (fonetski)!?
    Ostavljam publici da sama proceni koja je opcija realnija.

    Свиђа ми се

  19. @ Miroslav Andjelković

    1. Владика Артемије није „анатемисан“.

    2. Мислим да СПЦ греши у вези са вл. Артемијем.

    3. Ја не причам о односу СПЦ према Шешељу, него Шешељу према СПЦ, и да треба преко тога прећи и замолити за његов спас (ако се покајао; ако није – оставити га тако непокајаног)

    4. „Жута штампа“? Је ли и НИН из 1999. „жута штампа?

    Uzgred Seselj se nije libio ni uvreda na racun Njegove svetosti patrijarha Pavla.

    Приступио сам преко ове архиве
    http://forum.srpskinacionalisti.com/viewtopic.php?f=1&t=11937&start=135

    5. Шешељ о патр. Павлу:

    http://smg.photobucket.com/user/Legenda/media/seki79.jpg.html

    6. Шешељ уопште однос према свештеницима:

    Не прихватам да је било који свештеник ближи Богу од мене.

    http://www.izjave.net/quote/50

    Александар Лазић

    Свиђа ми се

  20. Je l’ Vi g. Laziću to pokušavate na SS da otvorite proces paralelan haškom protiv umirućeg g.Šešelja?
    Pa zar ga Hag nije dovoljno (nevinog=krivicu mu nisu dokazali ni posla 12 godina zatočeništva) izmrcvario?
    Mislite li da su Vaši dokazi njegove krivice kredibilniji od haških?
    Nemojte me terati da i Vaš pribrojim onoj dvojici savremenih bezgrešnika.
    Ponoviću opet: Eeee, Srbi, Srbi, braćo moja draga, nema nama spasa!
    I Bog je od nas ovakvih digao ruke!

    Свиђа ми се

  21. @ Miroslav Andjelković

    Наравно да не отварам никакав „паралелан процес“, нити сматрам процесе у Хашком трибиналу „правним“. Далеко од тога.

    Ви сте рекли (препричано) да се свело све на вл. Артемија; ја сам само потцртао цитатима да Шешељ има дубок проблем (што рече А. Ж. „као марксиста“) са целом Црквом а не лично са вл. Артемијем; ако се Шешељ покајао и лично затражио молебан, треба му опростити и да се сви помолимо за његово здравље – УПРКОС свему наведеном. Да је жив, први да му опрости Д. Ћосић. Па вл. Атанасије и Ж. Гавриловић. Остали редом.

    Толико о томе од мене.

    ПС. За нас хришћане има само ЈЕДАН безгрешник, и савремени и несавремени, и у прошлости и у будућности…

    Свиђа ми се

  22. G. Laziću privodim Vas: „Da je živ, prvo da mu oprosti D. Ćosić“.
    Na žalost, taj će greh g. Šešelj morati da ponese u večnost, isto kao što ćete i Vi Vaše sagrešenje prema srBskom Tolstoju, počinjeno puštanjem one ništarijep i poganca Kuljiša da mu na stranama SS održi onakav nekrolog!
    Svečano izjavljujem da je, što se mene tiče, igra na ovoj temi završena, a Vi hvatajte ovu loptu na volej!
    U igru ulazim ponovo samo ako se javi jedan od one dvojice bezgrešnika!
    Pucajte!

    Свиђа ми се

  23. @ Miroslav Andjelković

    Толстој је један. Још „више један“, за нас Србе хришћане, јесте Достојевски. Толстојевски не постоји 🙂

    Српски или Србски Толстој не постоји. Постоји Комуниста који је био (или испао) Геџа.

    Свиђа ми се

  24. Господине Лазићу и господине Анђелковићу,
    ви се очигледно добро разумете, али ако узмемо у обзир, да ово није приватна размена мишљења, молио бих, да ми мало приближити, о чему то причате и шта је предмет расправе. Верујем, да ни осталима није лако, да прате и разумеју ваш разговор.

    Свиђа ми се

  25. @Slobodan Mlinarević
    Vaš dvojnik Elefterios ja razumeo enigmu kamena koji sam bacio juče u 21:31.
    Kad je i Vi rešite, biće Vam jasno o čemu divanimo g. Lazić i ja.
    P.S.: G. Laziću, bili ste u pravu u vezi onih tvrdnji o IP adresama.
    Ne treba Vam bolji dokaz od ovoga.

    Свиђа ми се

  26. Ево, само да се јавим еда би се још један коментатор јавио, како и предрече.
    Ако треба да се изјашњавам, учинићу то одмах: Шешељ је једна негативна појава у српском народу, по свим мојим параметрима. Не желим му смрт тамо где јесте, а ни у другим околностима. Кад дође његов час изићиће из тела, као и ми што ћемо кад дође наш час.

    @Хвала на највишем епитету!

    Међутим, г-дин Елефтериос много и дубоко греши. Некако ми је познат тај осећај сумњичења с неких старих, сада већ одавно угашених форума. Г.Лазић је уклонио сумње у Авин и мој идентитет, а чињеница да се неко забавља пишући коментаре а притом је озбиљан научник само говори у прилог о ширини његовог духа, крајњој оштроумности и генијалности, попут оне исказане у серији Шерлок Холмс у роли Џереми Брета. Мада, један свети каже да је све ово тачно али да је такав положај или под утицајем гордости или се опасно нагнуо на ту страну.

    Свиђа ми се

  27. @A. Lazić
    Dade mi ovaj bezgrešnik povoda, da ispunim obećano, tj. pucam sa bele tačke:
    Ja sam se patriotizmu učio čitajući „Vreme smrti“, srBski „Rat i mir“!
    Takva su vremena bila: nije bilo drugih, niti boljih, učitelja!
    No, za ove evrounijatske zlikovce koji su nas radioaktivnim česticama zasipali i sa kojima ćemo da se ekumenimo, svi smo mi gegule, gejaci, gedžovani, odnosno bića niže vrste!
    Tako da ni Vi, popošteni moj gospodine Laziću, ne možete uteći toj njihovoj klasifikaciji!
    Goooooll!

    Свиђа ми се

  28. @Миливоје

    Ова размена порукица постаје занимљива, на моменте комична. Ево сам и ја ословљен као г-дин, мада не директно од „аве“ него само од његовог другог „ја“, тј од стране „Миливоја“. Ако неки други и нису прозрели ову работу, ја мислим да јесам, те и даље тврдим да си само „авина“ пројекција на интернет простор, но због твоје учтивости, као „авиног“ другог ја, одговорићу ти благо.

    Ево шта „Миливоје“ каже: „Међутим, г-дин Елефтериос много и дубоко греши“.
    То исто само много грубље тврди и „Миливојев“ римски оригинал, а мени и даље није јасно шта (то грешим). Грешка је на нажалост, на вашој страни, јер то што тврдите да је „Г.Лазић уклонио сумње у Авин и мој (Миливојев) идентитет“ је исто што и рећи да је одсуство доказног материјала доказ одсуства кривице, зло-дела, или већ неког другог непочинства. Г. Лазић је само констатовао чињеницу која не доказује моју оптужбу, али је исто тако и не побија. Врло једноставно. Али и корисно, јер овде се види још једна сличност „Миливојевог“ и „авиног“ резоновања, успут речено, које законе логике третира са сличним немаром као неки други што раде са законима Свете Цркве, имајући дерзовеније да их мачкама каче о реп.

    Да се не бих опет поклизнуо у каљугу непримерених епитета, вратићу се г-дину „Миливоју“ са неким питањима у вези са „авом“ и његовим ставовима. Мислим да је „Миливоје“ права особа која може дати веродостојан одговор који ће можда бити и нешто пристрасан, али свакако информативан. Наиме, мени је као Србину (или чак само као човеку коме је важна истина) тешко да видим да се један наш православни свештеник ставио у службу одбране римокатоличке јереси која је духовни темељ усташтва, а њени, од „светог оца“ постављени „свећеници“, чак непосредни саучесници у историјском злочину геноцида почињеног почињеног против мог народа. То је и главни разлог мојих реаговања на неке од „авиних“ писама/коментара. Дакле, „Миливоје“, ако је могуће, будите љубазни па ми одговорите на следеће:

    (1) Да ли се слажете да је римокатолицизам духовна подлога усташтва?

    (2) Да ли је оправдано бранити римо-католицизам, заменом теза, тј. наглашавањем проблема и странпутица у коме су се нашли (неки од) православних, када православне и латинствујуће дели хиљаду година различите богослужбене и верске праксе, тј. укупности црквеног живота који се једва може препознати да је имао заједнички корен?

    Будите љубазни па нам одговорите (ако је могуће пре него нас „ава“ узме под своје).

    Свиђа ми се

  29. Много тога о Шешељу је имплицирано у овом тексту. Има он подоста својих репова од средине осамдесетих наовамо. Заправо Шешељ је једини излазио са својим реповима јавно као што је сарадња са ДБ-ом и везе са разним проблематичним личностима из бурних година пред распад Југославије. Не треба губити из вида да су се црквени великодостојници неретко укључували у политичка збивања у то време и то на најразличитије начине – једне владике су подржавале Миошевића, друге опозицију, треће су ћутале али је било разних дилова о којима сада није пристојно говорити.

    Шешељева каријера је далеко од беспрекорне и блиставе. Сигурно је имао везе са ДБ-ом крајем осамдесетих и можда су разне стуруктуре користиле њега и њему сличне да добијају податке о десничарском удруживању, политичким акцијама и сличним стварима. Што се тиче сејања мршње то је ноторна глупост: Шешељ је говорио оно што су тада људи радо слушали а радо су слушали јер су национални сукоби у Југославији већ кључали и то од раних седамдесетих да би били забашурени око године пред Титову смрт и потиснути кредитним благостањем да би опет избили на површину кад су еконоске тешкоће претиле тоталним колапсом. Зар нису локалне личности широм БиХ и Хрватске говориле слично што и Шешељ а потицале су из малих средина, без много везе са београдском политиком или интелектуалном сценом? Да ли су сви они инструирани од ДБ-а? Не бих рекао. Југоостацима разне врсте је и после двадесет година од окончања рата тешко да прихвате чињеницу да је Југославија пуцала по шавовима, свуда где је било икаквих проблема, а да су појаве попут Шешеља, па чак и Туђмана и Милошевића пре последица тих великих кретања него њихов узрок.

    А што се сејање мршње међу самим Србима тиче, не знам да ли је Шешељ то радио више од Вука Драшковића или комунистичких функционера који су говорили о револуцији и контрареволуцији када се разгоревао грађански рат и национално питање поново било кључна тема?

    Шешељ је контроверзна личност, његова каријера је текла у више фаза а прилике у којима је деловао нису му биле баш наклоњене. Двадесетпет година у жижи јавности је довољно дуг период да нико не буде чист ко суза а Шешељ се очито није ни трудио да буде политички чистунац. И поред неких проблематичних епизода о којима сам писао у овом предугачком посту мислим да има и позитивних почев од неких врло разумних речи које је упућивао крајишком руководству до врло квалитетног опозиционог деловања почетком двехиљадитих до одличног држава пред Хашким трибуналом.

    Свиђа ми се

  30. Ето, опет гдин Елефтериос греши. Опет меша Авину и моју личност, тј. поистовећује их. Нека му! Међутим, у једном је у праву, ја и Ава делујемо двојако, он диретно из Рима а ја директно из Фанара, а све са циљем да чисто и неупрљано патротско православље доведемо до потпуног краха и све такве приведемо 🙂 у Унију с Папом. Не вреди, кад ме овако ,,слободан,, човек притера уз полемички зид ја нас обојицу одмах издајем и говорим о нашим тајним, правим циљевима.

    Свиђа ми се

  31. Друго, римокатолици нису само Хрвати и Словенци, има римокатолика и по свету. Не могу мени да буду криви Мексиканци римокатолици што су нас клали Хрвати римокатолици. Много тога је прљаво у политици било у протеклих 20 година и треба то да се просејава како Ава чини. Пуно подвала има и са патриотске стране, а које се тичу сплета односа између нас и римокатолика с ових простора. Ава покушава да вам то предочи.

    Свиђа ми се

  32. @ Стање ствари. Блокирати Елефтеријеве инсинуације када ме везује за друге налоге. Ја и сам рекох да нећу поистевећивати Слободана са Елефтеријем, јер је овај други претерано „лепо“ васпитан.
    @ Миливојева је свака ка’ у Аве:))) Нисам знао да је и он фанариот. Сада је свакоме јасно да смо ми ватикански агенти који треба да униште Србе! Као да Србима треба неко са стране:))

    Свиђа ми се

  33. @Z.Dj. i „Milivoje“

    Odmah da istaknem da se i ja najzad 100% slazem u necem sa Z.Dj, koji veli: „Миливојева је свака ка’ у Аве:)))“ — naravno, svaka mu je ista, samo sto „Ava“ treba da pise malim slovom:).

    Sto se „Milivoja“ tice, kao do sada od Z.Dj., dobismo, sasvim ocekivano, duboko-umne odgovore i od njega. Jos i narocito informativne, jer sada znamo da juzno-amerikanski rimokatolici, osim sto i oni postoje, nisu krivi za ustastvo. Kolosalna cinjenica!

    I tako, sasvim u „avinom“ maniru, „Milivoje“ nas uskrati za odgovor.
    No ako bismo dobili odgovore od Z.Dj. i to bi nas utesilo. Ionako kaze da su on i „Milivoje“ istomisljenici.

    Dakle, budite ljubazni „avo“ pa nam recite kako stoji stvar sa duhovnom pozadinom ustastva? Ili tvrdite da rimokatolicizam sa njim nema veze?

    Свиђа ми се

  34. Поштована господо,
    мислим, да је веома битно, да ли је неки читалац, текста или коментара, исправно разумео. Досадашња расправа је показала, да смо господин Каргановић, основни текст, разумели, да аутор саопштава нешто лоше о човеку, који неправедно труне. Аутор се позивао, а и неки коментатори, на чињенице, од којих је једна верујем тачна(друга).
    Прва „чињеница“ је:
    Касније сам имао прилику и да сједим у друштву са Шешељем, никада нијесмо причали, био је окружен национално освијешћеним професоркама „одбране и заштите“.
    Друга „чињеница“ је:
    „Хиљаде људи је умрло на мојим рукама, о томе постоји обимна документација у болници у којој сам радио.“
    Прва се тешко може разумети, као нешто позитивно, иако аутор каже, да је и он тамо био. Али поред аутора биле су и….Значи, било је у реду, што он присуствује, али није у реду, да присуствују професорке.
    Друга, ако претпоставимо, да је аутор лекар и да му је „хиљаде“ особа умрло на рукама, можемо се упитати, да ли су умрли његовом кривицом. Наравно, ако смо злонамерни, као што је аутор у првом случају.
    Мени само остаје, да закључим, да се аутор није ни потрудио, да буде објективан. То и друге чињенице, на које се позива, ставља под лупу, а тиме, његовог после коментара и сам текст.
    Остали коментари показују колико смо субјективни и како смо спремни, да олако тумачимо „чињенице“. Показују и недостатак труда, да се речено објасни разумљивим стандардним српским језиком. Наравно, да се онда прелази на лични разговор, а текст остаје по страни.
    Необичан је и захтев, да се било шта блокира, од стране онога који је први почео са „везивањем“ коментатора!!!

    Свиђа ми се

  35. Када је реч о Шешељу, дозволите ми да вас потсетим, да је најмлађи доктор наука, да је и за „комуниста“ и за Милошевића, па и за време ових садашњих робијао. Чини ми се, да немамо такав случај. За мене је он ГЕНИЈЕ који је случајем отишао на права. А у правним наукама нема генија. Да је отишао на технику, можда би нам више значио, па и користио. Нема доследнијег политичара на овим просторима и то очигледно, код нас Срба ствара неки однос, благо речено непријатељски. Можда га је тешко разумети у сваком тренутку, али је за ових дванест година, ако није раније успевао, јасно показао чије интересе заступа. Приче о сарадњи са ДБ су отужне, јер нема политичара, који, по функцији није сарађивао на овај или онај начин. У овој дискусији је изречено, толико инсинуација на његов рачун, па и од оних, који су на инсинуације веома осетљиви.

    Свиђа ми се

  36. @Миливоје
    Откристе Америку, да Мексиканци и Хрвати нису исто! Наравно, да нису исто, али су католици. Можда нас можете подсетити, какав је став католика у Мексику био у време Јасеновца, или 1991 и касније? Да нису били на нашој страни, да ли су осудили злочине?
    Да ли сте свесни шта сте написали: „Пуно подвала има и са патриотске стране, а које се тичу сплета односа између нас и римокатолика с ових простора“. После овога, тешко да се може разумети Ваш став, односно, може се разумети, само као непријатељски према сопственом народу, ако је српски народ и Ваш народ! Наведите те ПОДВАЛЕ!
    Није ми јасна Ваша потреба, да „браните“ Зорана. Није њему потребна одбрана, посебно не од МИЛИВОЈА.

    Свиђа ми се

  37. @ Elefterios. Стари Грци су имали као један од филозофских принципа: слично преко сличног. То је идеја неких полупроводника. Ту ја тебе, ма колико би могло да ти буде неприхватљиво и хулно, видим у групи са усташама. Највећи прогонитељи педера су били у ствари и сами такви (бомба примери из америчког конгреса), или пак заштитници таквих у самој цркви.
    Сада као ава да вам појасним. Ради се о драматичном моменту Страшног суда, када Христос долази, многи плачу и запевају, а неки вриште: Господе, ја сам те стално исповедао! А чују: Одлазите у таму, никада вас нисам знао!
    Технички термин за то је „прелест“, духовна самообмана. И завршиш са усташама.
    На пример, митр. Амфилохије, моја омиљена духовна фигура, је велики обожавалац лика и дела Слободана Милошевића. Хвали га, поздравља, ја га пак видим као сатану у телу, али то сада не значи да је СПЦ одговорна за Милошевића и мноштво злотвора који су нама ин примис нашкодили. Јер, црква није Амфилохије, Филарет, Ава Зоран итд. Исто важи и за заштиту педофила и хомосексуалаца у самој цркви, али то раде појединци, није званична доктрина. То што су Филарет и Амфилохије заштитили осуђеног педофила не значи да је то став цркве. То што ја радим на екуменском плану, не значи да је СПЦ екуменистичка. То што идиоти узимају нож и кољу у име католичке цркве, не значи да је то њена идеологија. Фра Ђаво није католичка црква. Кватерник није хришћанин. Дебил само може да служи заупокојену мису Павелићу.
    Хоћу да кажем: сви слепци су обједињени нездравим национализмом (постоји и здрав национализам који се мора гајити) и он суштински нема никакве везе са вером. Братски дух повезује католичке и православне талибане. Зато ће имати исту судбину. Нису Христови.
    Реч је такође о мржњи и љубави. Нацисту инспирише мржња, националисту љубав. Воли своје и цени друго. Памти и није будала. Ради на миру које је убројано у блаженства.
    Тужно је, али Елефтерије и Дидо, без обзира што нису начинили физички исте злочине, негде су духовна браћа и имаће истог удела. Наравно, то ни једног ни другог не тангира јер не верују у васкрсење из мртвих. Нека они узму пушке у руке, нас да оставе на миру.

    Свиђа ми се

  38. Драги господине Млинаревићу, сигурно је много људи нешто раније преминуло мојом кривицом, тешко је издржати 20 дежурстава мјесечно. Много ми је симпатична Ваша фиксација на „национално освјешћене професорке ОНО и ДСЗ“. Била је то професорка са Медицинског факултета. Шешељ је, био њен колега, докторирао је са тезом „Марксов концепт наоружаног народа“, био је надарени омладинац и члан СКЈ од 16. године, али није трпио плагијаторе, па је због откривања плагијата омладинског функционера Бранка Миљуша и страдао (чувена афера „Колико је страна преписао Брана“) о чему сте сигурно читали и во времја оно и сада од проф. Емила Влајкија. (То Шешељу иначе није сметало да подржи истог Брану Миљуша као Слобиног кандидата за предсједника владе Републике Српске 1997). Слажем се са Вама да је Војислав Шешељ правни геније, али да се декларисао као марксиста и такав фигурирао у опозиционој јавности прве половине осамдесетих година, то је неоспорно. Мој интимни мотив за писање текста је био тај што СРС ангажује другог плагијатора, доказаног незналицу и пробитачног слугу свију режима од Мириног до Миловог, Милована Бојића, за „шефа стручног тима за лијечење“ Шешељево. Велики поздрав.

    Свиђа ми се

  39. @Z.Dj.

    U najnovijem prilogu internet antologiji papofilskog bezumlja, Z.Djurovic, nastavlja svoju liniju odbrane hiljadugodisnje jeresi, zamagljivanjem direktne porodjajne veze izmedju rimo-katolicke crkvene zajednice (konkretno, njenog delovanja na nasim prostorima) i njenog duhovnog ceda-monstruma, ustastva.
    Tekst je po obicaju, tanak po tematskoj substanci, dok izbegavajuci da odgovori na pitanje, opet podmece neke svoje nategnute anegdotalne opaske o Didi, Amfilohiju i Slobodanu Milosevicu. Non-sense, reklo bi se. I covek je na muci sta tu i da li uopste da odgovori. Kad citamo nekog od ozbiljnijih autora, pokusavamo da dobro razumemo i zapamtimo neke od najjacih misli, ili ih cak napamet naucimo. Kod Z.Dj. samo dijametralno suprotna vezba je moguca — ukazati na najbesmisleniju recenice. To nije nesto cime bih se bavio, ali zbog obilja kandidata u njegovom kratkom tekstu, nekako se namece ona u kojoj Elefterija naziva ustasom a sebe Avom (!!), i ona gde sravnjuje rimokatolicke i pravoslavne talibane! Zaista, sacuvaj nas Boze kuge i Hrvata, kao i ovog duhovnika, a rimskog djaka. Ipak, najmracniji deo je kad Z.Dj. govori o Strasnom Sudu (kao da je vec bio tamo, ili je scenario u njegovim rukama) pa odredjuje gde ce ko. Da to radi recimo nepokajani ateista ili drugi nevernik, ne bi izgledalo kao sablazan, ali nazalost to cini jedan svestenik!? No, to je, kao sto rekoh ranije, jer nema straha Bozijeg. A Psalmi kazu da je strah Boziji pocetak mudrosti. Zato ne cudi sto ove u tekstovima Z.Dj. nije moguce naci. Obesmisljen je time i svaki napor da se uspostavi dijalog koji bi imao smisla, da i drugi misleci ljudi koji hoce i znaju da kazu neku korisnu, pokusaju da rasvetle ovu crnu enigmu — uloge rimo-katolicke crkvene zajednice u pogromu Srba u Drugom ratu i njenom sadasnjem mesetarenju, u vrhu SPC, na Kosovu i sire. Otvoreni dijalog je uvek na korist, ali zahteva dobro artikulisane stavove, i dobru volju da se ide ka resenju problema. No, jasno artikulisani stavovi bi ogolili anti-srbsku i anti-pravoslavnu poziciju Z.Dj. pa ne iznenadjuje sto ih ovaj skriva (k’o zmija noge, sto bi rekla poslovica) i umesto argumenata nudi besmislice. Toliko od mene o nebivalom fenomenu „ave“ samozvanca.

    Свиђа ми се

  40. @ Elefterios. Средњевековни би рекли: мучена душо. Ништа не разумеш. Ја управо помажем реномираним ауторима који су радили и раде на конкретним случајевима спреге одређених католичких лица и усташа, да се та ствар са научне стране објасни. За неколико година резултати ће се видети. Неки су већ и урађени. Радим за разлику од пуштача ветрова.
    Мени пак је сасвим јасно да имам посла са усташоидном мишљу, које се дубоко гадим, а кад је видим код оних који се сматрају Србима, онда ми баш припадне мука.
    Због тога ти, као пастир, саветујем да нађеш духовника, да се предаш посту, молитви, покајњу… У супротном те видим у друштву са Кватерником.

    Свиђа ми се

  41. Да се вратимо на саму тему.
    Не видим ниједан разлог због кога би „врх“ Цркве посебно Шешељу служио било какав молебан. Он је вазда у опозицији према јерахији био и то закључујемо на основу његових изјава, баш у суштинском смислу, не у опозицији према конкретним личностима у јерархијским степенима. Свагдашње црквено искуство нам говори да се осведоченим верујућим људима, дакле црквеним људима у пуном значењу те речи, често ускраћују одређене „требе“ и молитвословља иако их они траже, а овде имамо човека који молебан за себе не тражи а расправља се да ли треба и ко треба да га одржи?
    Основна ствар би била да га он лично затражи, а црквена власт одлучи да му дарује тражено или му ускрати. Он нема никаквих црквених заслуга, а да ли има заслуга на супротном плану од црквеног, попут овога: „Сарађиваћу и са црним ђаволом, ако ми имам корист ја или моја странка“, итд, нека свако види сам. Уколико је верујући (био и остао или постао) молитве за болеснике му се могу читати и то може да учини било који свештеник, рецимо редовни, парохијски свештеник у Хагу.
    Уколико би се пак политички гледало на све ово, онда би тај молебан требало да одрже +Филарет, +Амфилохије, и још понеки Зечевић, јер велике разлике између његове политике и политике наследника проте З. нема!
    Од „црвене вештице“ до „омиљеног Слобиног опозиционара“…

    Свиђа ми се

  42. @Z.Dj.

    koji praznoslovi :“Средњевековни би рекли: мучена душо.“
    Ima lepse, i kaze sE moj jado, reklo bi ti se po naski.

    I jos Z.Dj kaze da radi na „конкретним случајевима спреге одређених католичких лица и усташа, да се та ствар са научне стране објасни. “

    Jadne li nauke koja ce nam „sa naucne strane objasniti tu stvar!“, to jest Jadovno, Jasenovac, Novu Gradisku, jame Surmance i Golubinku…

    Eto provedosmo godine u neznanju, a sad ce cuveni naucnik Z.Dj. da nas prosvetli.
    Samo kao primer — Sta li to moze „nauka“ da nam objasni o ulozi rimokatolickog manastira Petricevac u pokolju dve hiljade Srba 1942 godine? Pedantna svedocanstva o desavanjima se mogu naci i u izvestajima Nemacke vojne komande, ciji predstavnik, Gleza von Horstenau (npr), svedoci da je »odrzan sastanak u manastiru Petricevac kod Banja Luke, na kojem su ucestvovali dr Viktor Gutic, bivsi veliki zupan, dr Stilinovic, predsjednik suda u Banjaluci, vise katolickih svecemika, medju kojima izvjesni svecenik Filipovic, koji je potom prisustvovao i samom klanju. itd, itd itd« A zaklano je preko dve hiljade Srba, od toga vise stotina dece…

    I kako se prema tome dogadjaju posle 60 godina odnosi „sveti otac“, koga Z.Dj. bezumno ljubi? Evo kako, poglavar rimokatolicke „sestrinske crkve“ je posetio Bosnu 2003 i nasao za shodno da ode upravo u manastir Petricevac, odrzi tamo misu i beatifikuje jednog Ivana Minca.

    Poglavar je time zabo prst u oko srbskom narodu i narugao se senima zrtava, dok Z.Dj. evo sledi svog idola na istom poslu, samo u svom ogranicenom kapacitetu internet trola, gde svojim poziranjem moze da zavede samo naivnije citaoce.

    Cudo je to sta papfilija moze da ucini od coveka — da se Boga ne boji i ljudi ne stidi. No tu nema sta da se kritikuje, svak ima svoju slobodu i svoju volju, pa i ti sinko samo nastavi da radis svoj posao.

    Свиђа ми се

  43. @Миливоје
    Тешко је, при основном непријатељском ставу, који Ви имате, разумети Шешеља. Рекло би се, да је он „контраверзна“ личност. А то се може рећи за сваког генија. Чуди ме, да се не сећате, да су се, за његовог вакта, радикали заклињали у цркви на верност свему српском, па и странци? За мене је то његов основни став према православљу. Наравно, да је заступао и оно што је по Уставу било: Црква је одвојена од државе. Потпуно се слажем, да Црква нема разлога, да предузима неке посебне, организоване, радње, с њим у вези. За разлику од државе, која има и неупоредиво више могућности за сваковрсну помоћ.

    Свиђа ми се

  44. ПРОТОСИНЂЕЛ ИЛАРИОН ЂУРИЦА ( мАДА СЕ НЕ СЛАЖЕМ СА ЊИМ О МАРКСИЗМУ)

    Non serviam
    КО СЕ ПОСВЕТИО ТАЈ СЕ ОБРАТИО

    Dr Шешељ ми је одмах оспорио свако мисионарско право! И овом приликом јавно је исповедио паганско: Ко се осветио, тај се посветио, а не хришћанство: Ко се посветио, тај се обратио! Тај се покајао! Као прави паганин, он се веома обрадовао због убиства премијера Ђинђића † и отворено признаје да му је власт, чак и пре здравља. Присно је пригрлио зло ради добра. Увек бласфеман према хришћанском блаженству. За блаженство увек има „нећу“. Non serviam. Он мисли да се тако може ослободити и афирмисати слободну људску вољу, а уствари је роб Злога. Роб је греха (Јн 8,35). Он мисли да је грех, освета, узајамно обавезна и одговорна. Међутим, освета се, по ави Јустину, одражава на све створено. А тако је са сваким грехом. Осветник је крив не само пред Богом, него и пред човеком. Тај презир према Богу се веома неповољно одражава на сву живу и неживу природу, на човека, а и васељену. Он одвраћа од Бога, па тако човека лишава пресудног циља живота.
    Dr Шешељ се окренуо према злу и пригрлио привидно и лажно добро: освету и власт.
    Није чудно! Маркзизам је академски и практични сатанизам. Паганство је као и нацизам, односно фашизам. Маркзизам је не само озледио генерацију Dr Шешеља и моју, већ нас је учинио новим паганима. Зато нашу генерацију чине углавном духовни лешеви.

    Свиђа ми се

  45. @Александар Живковић
    Поново сервирате нетачности. Ако је Иларион Ђурица рекао или написао: „и отворено признаје да му је власт, чак и пре здравља“ очигледно је, изрекао лаж. Како се то човек у казамату 12. година бори за власт? Можда се бори за идеју? А за идеју се и сви всеци, које, претпостављам поштује Иларион, борили. Или су се и они борили за власт. Нарвно ову сервирану неистину неће Авве „проучавати“, нити ће покушати да нам објасни шта је у Шешељевој глави, пошто је у глави Шешеља све „лоше“ за разлику од тога шта је у папиној глави.
    Питам сте шта заначи(мАДА СЕ НЕ СЛАЖЕМ СА ЊИМ О МАРКСИЗМУ), ако сте се са претходно написаним у свему сложили? Изузев појединих нетачности, Иларион је макар доследан.

    Свиђа ми се

Пошаљите коментар

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Google photo

Коментаришет користећи свој Google налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

Повезивање са %s