Упокојио се у Господу владика Артемије (1935-2020)

За епископа рашко-призренског изабран је 1991. године, а ту дужност је пре њега обављао патријарх Павле

Владика Артемије (Фото: Царса)

Рашчињени владика Артемије, некадашњи епископ рашко-призренске епархије, преминуо је данас од последица корона вируса у болници у Ваљеву, преносе београдски медији.

Подсећају да је владику Артемија 2010. године сменио Синод СПЦ због финансијско-материјалног вођења пословања Епархије рашко-призренске, 2015. године изопштен је из Цркве, а неколико месеци касније формирао је Епархију рашко-призренску у егзилу.

Живео је у манастиру Шишатовац на Фрушкој Гори.

Артемије (Марко) Радосављевић рођен је у 1935. године селу Лелић код Ваљева.

Замонашио се 1960. године у манастиру Ћелије.

Теолошки факултет завршио је у Атини, где је и докторирао. За епископа рашко-призренског изабран је 1991. године, а ту дужност је пре њега обављао патријарх Павле.

Осим монашке, наводе медији, Артемије је имао и велику друштвену и политичку улогу након ратних сукоба на Косову и састајао се с бројним домаћим и страним политичким званичницима.

Наслов и опрема: Стање ствари

(Спутњик, 21. 11. 2020)


ИСПРАВКА: Ранија верзија текста имала је погрешно име села Лелић. Хвала коментатору @Тузор



Categories: Вести над вестима

Tags: , ,

34 replies

  1. Животом је свједочио вјеру Христову.

    Вјечнаја памјат!

    80
    2
  2. Знам да преносите са другог сајта, али – „у селу Лалић код Ваљева“? Мислим да је све почело од листа Политика…

    31
  3. Ради се о бившем монаху и рашчињеном епископу Артемију, који је на СА Сабору СПЦ од 29.05.2015. године трајно искључен из Православне Цркве.
    Нека се Свемилостиви Господ смилије његовој грешној души.

    10
    94
  4. Steta sto je otisao ne dokazavsi ovde svoju nevinost, ali sad ce izaci sva trojica pred Boziji nepristrasni sud. Znam pricu o dva monaha ili svestenika, ne mogu tacno da se setim, koji su imali nekakvu raspravu koji nisu mogli da rese pa kad je umro jedan onaj drugi rece: Idem i ja kod Gospoda pa nek nam On sudi. Bog da prosti njihove duse i meni na ovoj prici.

    65
    3
  5. Владика Рашко-призренски и косовско-метохијски, господин Артемије који је читаву деценију био први на шиптарском списку за одстрел, је прогнан са Космета по налогу Џоа Бајдена коме је ускратио дозволу да посети манастир Дечане.

    Повређена сујета америчког сенатора је за тадашње властодршце у Србији и Тадића била само кап у чашу препуну притужби и приговора од стране бројних западних и НАТО званичника, који су годинама уназад тражили да се часни владика смени, а на његово место доведе „неко кооперативнији“.

    У бестидној операцији прогона владике Артемија са Космета, где је управо он био последњи и најчвршћи стуб Српства и Српске цркве, директно учешће су узели епископи Амфилохије и Атанасије, али тек после упокојења патријарха Павла који није дозвољавао да се епископ Артемије уклања, и тек по устоличењу патријарха Иринеја.

    Да мера понижења, малтретирања и вређања буде потпуна, владика Артемије је са својим монасима са Космета протеран као терориста и криминалац, војном акцијом у којој су учествовале трупе КФОРа и шиптарске специјалне јединице Росу.

    У растргнутој, растрзаној и уништеној српској држави, владика Артемије је изгледа једини разумевао значај лобирања, па је новац који је српска дијаспора скупљала за епархију којој је он био настојатељ, између осталог, користио и да му се издејствују састанци са америчким конгресменима и утицајним људима у Вашингтону, којима је носио документа о српском страдању на КиМ, етничком чишћењу Срба на Косову и Метохији, разарању српских цркава и манастира у покрајини, скрнављењу и уништавању српских гробова… Та његова делатност је била трн у оку свима који су тражили да Срби ућуте једном заувек, да забораве своје жртве и своје страдање, да беспоговорно прихвате комадање сопствене државе, и да весело наставе свој пут у ЕУ који нема алтернативу, јер сад смо сви опет браћа.

    Смртно се замерио Бриселу и кад је одбио да новац намењен за обнову српских светиња препусти „косовским институцијама“ и шиптарским „градитељима“, него је инсистирао да српски грађевинари и српске грађевинске фирме обнављају порушене српске светиње.

    Честити владика Артемије је, после Св. Јустина Ћелијског, био најжешћи борац у Српској цркви против екуменизма, тог ужасног сплета јереси које изнутра разједају и растачу Цркву последњих деценија. Он је и једини епископ Српске православне цркве који је поднео и званични захтев Сабору СПЦ да наша црква иступи из Светског савета цркава – змијског легла у коме се Христова Црква ставља у исти ред и трпа у исту врећу са вуду жрецима, сатанистима, будистима, племенским врачима, протестантским змијарима и трбухозборцима. Захтев никад није испоштован, али се таквим својим деловањем највише замерио епископима СПЦ који су поодавно дубоко загазили у јерес и тиме отпали од Цркве.

    За разлику од достојног владике Косовско-метохијског Артемија, они нису ни рашчињени ни прогнани, напротив – они се данас славе и гурају међу светитеље попут римских жречева.

    Вјечнаја памјат, честити Владико! Праведник који је пострадао Христа ради и вечерас седи с десне стране Оца:

    Достојан! Достојан! Достојан!

    140
    5
  6. Ево га и Гвозден, екуменистички трол…
    Џаба ти ***** пљување под окриљем „званичности СПЦ“, сви епископи који су то подржали, себе су рашчинили и разобличили.
    Владика Артемије је стуб православља ове епохе, стена о коју су се разбијали екуменисти и глобалисти, једини достојан назвања ученика Светог Јустина Ћелијског.
    Бог да ти душу прости Владико Свети!

    100
    5
  7. Господ да те настани где праведници почивају, драги наш Владико. Достојан.

    92
    1
  8. Ово је прилика од Бога за зацељивање рана раскола. Нови српски патријарх би могао да пружи руку помирења а верници окупљени око „епархије у егзилу“ да понизно затраже повратак у пуно канонско јединство, одричући се титула “ хороепископа“ и осталих егзотичних атрибута. Промислити и о изреченим црквеним казнама, поступити мудро.
    Смоћи снаге да и једни и други сагледају из данашње перспективе проблеме који су довели довде: од Артемијевог учешћа у ДОС-у, личних сукоба са владикама Артемијем и Атанасијем, оптужби за проневере, па до Бајденових посета.
    Разумети да су посреди и многи наши непријатељи који су се својски потрудили да до раскола дође, а ту је и непријатељ људског рода…

    22
    38
  9. У сијању Лица Творчева душа да ти се радосно огледа, добри владико. Вјечнаја памјат Христовојниче лелићки…

    87
    2
  10. Вјечнаја памјат пастиру добром и верном слузи Господњем. Светлана је веома тачно и јасно сажела све што је потребно у овом тренутку о бескомпромисном ревнитељу за веру, достојном ученику Светога Јустина.

    64
    2
  11. @Svetlana
    Sve ste tacno rekli, samo jos da dodam da se sve to desilo u prvu nedelju CASNOG Posta. Vernici znaju sta to znaci i koliko smo suza isplakali. Secam se svega kao da je danas bilo.

    50
    1
  12. Бог да му подари Царство Небеско и вјечнаја памјат добром владики Артемију.

    @Гвозден

    Погледај своју душу помрачену екуменизмом и читај житија Светих, а крени са житијем Св.Јована Златоустог. Можда те обасја зрачак светлости па те уразуми да не грешиш душу своју о праведнику Божијем.

    56
    1
  13. Јесте, Нани, тачно тако, на саблазан свима вернима.

    И још сам заборавила да кажем да су у том страшном прогону, сплеткама и клеветању, поред поменутих владика Амфилохија и Атанасија, најзначајнију улогу имали (тада игуман) Теодосије и Сава Јањић из Дечана, духовна чељад епископа Артемија, који су се понели као завереници и разбојници, делујући иза затворених врата и под плаштом смирења роварили, тровали, сплеткарили и најзад извршили пуч у Цркви и издејствовали протеривање владике.

    Први физички, не само вербални, напад на в. Артемија се догодио управо у порти манастира Високи Дечани, под вођством ове двојице, пре него што су на епархијски дом послате стране војне и паравојне трупе, уз одобрење Београда.

    Не оптужујем и не судим, али сведочим. И сведочићу увек и у свакој прилици, на овом и на оном свету.

    75
    4
  14. Браво Светлана. Бог ће да те благослови истине ради. Српски несретници-зна се тачао ко су учесници малтретирања и прогона честитиог ВЛАДИКЕ АРТЕМИЈА. Окестрирани напад са новинарима и укљученим камерама, срамота!!!!

    47
    3
  15. @Можемо ли?

    Никаквог раскола нема и није га било. Епархија Рашко-призренска у Егзилу ни једног дана није била у расколу, тј. ван Српске православне цркве, и то по сведочењу самог епископа Артемија, али се јесте оградила од јеретичког деловања и учења патријарха Иринеја.

    Исто је у своје време учинио и игуман манастира Ћелије Ава Јустин, данас светитељ СПЦ, а исто данас чини и игуман манастира Рибница, архимандрит Никодим (Богосављевић). То не значи да су било један, било други „у расколу“, или да су основали неке своје приватне „цркве“.

    Оно што треба да се деси није да „верници окупљени око „епархије у егзилу“ понизно затраже повратак у пуно канонско јединство“, већ да епископи СПЦ који су оклеветали и противно канонима Цркве прогнали владику Артемија признају своје безакоње, да се покају и понизно моле опрост од Бога, свештенства, монаштва и верног народа, да в. Артемију врате чин који су бесправно покушали да му отму јер су били уцењени или угорђени или среброљубиви или славољубиви или слаби у вери, те да се одрекну јеретичких учења и делања, и тако зацеле рањено Тело Христово коме сви једнако припадамо.

    Односно, да Сабор СПЦ поништи противканонске одлуке донете прегласавањем, као да је сабор вукова, и да праведном епископу Артемију врати достојанство које му у Српској православној цркви припада. То ће се сигурно десити, пре или касније, јер Црква у својој пуноћи без Истине и правде одавно не би ни постојала.

    55
    7
  16. Умро од короне – по ком основу?! На основу дела ланца наследног материјала узетог са слузокоже и умноженог 60 пута?! Тако су могли да нађу и наследни ланац било ког другог узрочника респираторне инфекције! Докле више!

    Нека му је лака земља, био је прави светионик. .

    41
    3
  17. ЕПИСКОП РАШКО ПРИЗРЕНСКИ У ЕГЗИЛУ, Господин
    Артемије, – вазда је био и остаје, до своје земаљске кончине, у крилу Српске
    Православне Цркве, Оне и Онакве у Којој је крштен и од Свог духовног оца и
    руководитеља – Св. ЈУСТИНА ЋЕЛИЈСКОГ – замонашен. Спреман и до смрти
    да не осдступи од монашких завета /заклетве/ дате на монашењу, рукополагању
    и хиротонисању – да ће чинодејствовати као и Његов духовни отац – Св, Јустин
    Ћелијски – ни у чему не одступајући од СВЕТООТАЧКОГ ПРЕДАЊА, не поводећи
    се за којeкаквим новотаријама и безвезаријама новоконпонованих
    – турбофолк-литургичара – ЕКУ/куку!/МЕНИСТИМА, ДАРВИНОЛИКОГ ДУХА!
    Епиксопа Артемија

    Аманет Епоископа Артемија:

    СРБИ НА ОКУП:

    “Став и савет Еп. Артемија Србима о “бриселском споразуму”
    in Србија / on 11/05/2013 at 10:31 am /
    Срби на Косову и Метохији не смеју пристати на издају КиМ на коју је
    политичко вођство у Србији већ пристало. Став Срба са Косова и Метохије
    треба да буде да власт у Србији може да чини шта год хоће, али Срби са
    Косова и Метохије на то не смеју да пристану и тако као недужни народ
    прихвате на своја плећа одговорност ове националне и историјске издаје.
    Епископ Артемије“

    57
    2
  18. Може ли бити помирења између истине и лажи? Ко је био борац за Косово, владика Артемије или онај који га је уклонио са њега, патријарх Иринеј, као што тврди Покрет за КиМ, “јединства” ваљда ради? Владика Артемије на једној страни а на другој дугачак ред прогонитеља, Иринеји, Атанасије, Амфилохије, Теодосије. Ко хоће, може да види ствари какве јесу. По плодовима њиховим препознаћете их.

    40
    2
  19. @Светлана
    Ради истине, морам да кажем: ако сматрате да раскол ни не постоји, то је највећи проблем, јер не схватате колико је труда и муке потребно да се он зацели. Раскол, „то је тако тежак грех, да ни крв мученичка не може да га заглади“, каже Свети Кипријан Картагински. А ви сматрате да раскола ни нема…

    Понављам, можда имамо прилику да се зацеле ове ране. Не верујем да ће ико да тражи опрост за неправде које су сигурно, сматрам, учињене владици Артемију, као што нико није тражио опрост ни за рашчињење владике Дионисија (враћен у мирјане под именом Драгољуб Миливојевић) у америчком расколу 1964. због „кршења епископске заклетве, непослушности, створеног раскола и личног живота који не доликује свештеном лицу а поготову епископу“ а наравно да је иза тога стајала комунистичка власт (да не ширим причу тајанственим посетама англиканских бискупа Београду и играма канадских и америчких амбасадора).

    Кад је неко одвојен од мајке Цркве, па макар доживео и хиљаду људских неправди, најгоре што самом себи може да учини је да убеди себе да је то природно стање и да Црква мора њему да се прилагоди и извини. Кад већ поменусте оца Никодима Богосављевића, управо је он пример како је човеку који је себе поставио изнад Цркве потребно велико уразумљење, вапијуће. Док нас затварају у електронске логоре и из сателита надзиру сваки наш корак, наши „супер-православци“ проповедају да је Земља равна плоча и да црвени аутомобил развози звезде по небеском своду, а ко другачије мисли да је у супротности са Књигом постања: https://vidovdan.org/slobodna-zona/arhimandrit-nikodim-dr-bogosavljevic-vidjenje-s-r-o-ravnoj-zemlji-nebeskom-svodu-i-zvezdama/ Да ли схватате колико је овај човек забраздио? Најлакше је напасти целу СПЦ да је пала у јереси а онда около причати о сновиђењима и да ко се не слаже са мном тај је насео на „највећу лаж оца лажи“. И наравно да свети Јустин Ћелијски није основао ни своју паралелну црквену хијерархију, а поготову не стоји поредити га са Никодимом Богосављевићем.

    Ово место није прикладно за неке дуже расправе јер је тема вест о упокојењу, радије бих је наставио да је наслов нпр. „Перспективе раскола у СПЦ, шта даље?“, иако свестан да моје речи неће наићи на одобравање већег броја присутних. Али ако смо људи, можемо бар да представимо своје аргументе не да бисмо се надгорњавали, него да размисимо како би раскол могао да се зацели после упокојења неких његових главних протагониста.

    8
    19
  20. Упокојио се многострадални и за веру прогоњени Владика Артемије.

    Тихи молитвеник многих ноћи и зима крај моштију Светог Петра Коришког у манастиру Црна Река, поставши Владика Рашко-Призренски добру је борбу водио, одбијајући да се повинује духу времена и савије кичму пред политичком моћи умишљених силника овога света.

    Има српска изрека — “Ко ти ископа око? Брат. Зато је тако дубоко.“

    Авај, каква ли је јама коју ископају три (духовна) брата? У такву су убацили овога, маленог растом али големог духом, да трпи „копање“, срамоћење и прогон.

    А сада је преминуо душом, омиљени српски Владика и ушао у покој Господа кога је за живота много љубио дишући исконском вером православном.

    Вјечнаја памјат и Царство му Небеско.

    31
    1
  21. Није духовно здраво бесједити као што то ради већина коментатора, а посебно изјесна Светлана, Благојица, Бранко, Петар и ДонКо. Са комунистичким жаром и идеолошком залијепљеношћу величате расколнике и њихово безакоње. Недостојни сте да помињете имена наших великана, блаженопочивших владика.

    4
    39
  22. Благочестиви владика Артемије се упокојио у Господу на Аранђеловдан, 21. новембра 2020. године, на дан јубилеја 60 година од монашења, након причешћа Светим Тајнама Христовим. Речју и делима, увек и на сваком месту, бранио је светоотачко православље стојећи непоколебљиво у Истини, која је Исус Христос, Господ и Спас наш, једини Пут, Истина и Живот, и верно истрајавајући до своје овоземаљске кончине у, једино спасавајућој, Једној, Светој, Саборној и Православној, Цркви Православној. Достојан!

    Бог да му душу прости и подари Царство Небеско!

    29
  23. @Можемо ли?

    Рашчињење епископа Дионисија не може се поредити са „рашчињењем“ епископа Артемија из више разлога, а први разлог је незаобилазни утицај јереси екуменизма.

    Екуменисти су веома вешти софисти који изврћу истину тако да већина народа то и не примећује.

    Али ко тражи истину он је и нађе, а потрага креће постављањем питања.

    Да ли је екуменизам јерес?
    Да ли јеретици који имају већину у сабору епископа могу заиста да изопште из Цркве правоверног?
    Да ли је рашчињење одрађено противно св.канонима валидно?
    Да ли је одвајање од јеретика „раскол“ или очување чистоте вере?

    Кад одговорите на ова питања онда ћете добити и одговор на ваше питање „можемо ли“.

    21
    2
  24. @Гвозден
    «Ради се о бившем монаху и рашчињеном епископу Артемију, који је на СА Сабору СПЦ од 29.05.2015. године трајно искључен из Православне Цркве.»
    Да не добисмо ово суштинско разјашњење, директно из гвожђаре, да је реч о епископу Артемију ми бисмо остали незнавени. За упућеног господина, објасните нам како то монах у Православљу престаје бити монах и постаје бивши монах?
    Такође, пошто сте још увек у гвожђари, са искреном жељом да нас упутите на прави пут, разјасните нам са образложењем да ли је рашчињење владике Артемија било канонско или неканонско?

    @Гвозден
    «Није духовно здраво бесједити као што то ради већина коментатора, а посебно изјесна Светлана, Благојица, Бранко, Петар и ДонКо. Са комунистичким жаром и идеолошком залијепљеношћу величате расколнике и њихово безакоње. Недостојни сте да помињете имена наших великана, блаженопочивших владика.»
    Значи већина коментатора је духовно здрава, Богу хвала, а само мањина је духовно оболела. Питамо се који су то коментатори у мањини? Да нису из неке секте која се окупља у гвожђари? Пазите се и ове нове губаве секте, корона лажи, да вас не вргне у амбис.
    Наведите нам који су то расколници који се овде величају и која су њихова безакоња? Успут, невезано за тему, што се комунистичког жара тиче да нисте били случајно у Кумровцу на неком марксистичком курсу или идолопоклоњењу?
    Будите љубазни па нам реците који су то «ваши великани, блаженопочивше владике»и шта их то чини великанима, у вашим очима?

    16
    1
  25. @cvrcak
    „Steta sto je otisao ne dokazavsi ovde svoju nevinost, ali sad ce izaci sva trojica pred Boziji nepristrasni sud.»
    Десет година су имали да докажу своје клевете и лажи, па где је пресуда са доказима? Вукли су духовног горостаса читавог православља, честитог српског владику Артемија и његове сараднике по судовима као криминалце блатећи их редовно по смећарско-канализационој штампи не марећи за истину и доказе. Све са циљем да обману, преваре и саблазне, верни народ а оправдају и сакрију своја безакоња. Владика Артемије је упокојен невин, иако тешко оклеветан, и не треба да доказује да је невин. Против њега и његових сарадника нема никавих доказа ни пресуда које би потврдиле било шта што су против њега измислили и поганили задњих година. А када спомињемо судове треба се присетити оног Суда, у онај Дан, када ће сви дати одговор за своја дела па и поменути клеветници и лажови за сва своја злодела која су испоганили.

    18
  26. @Можемо ли?

    Владика Артемије никад није ни наговестио, нити дао да се наслути, и поготово никад није рекао да је читава СПЦ „пала у јерес“, као што ви сугеришете. Поврх свега и посебно, он никад није „нападао“ Српску православну цркву чији је био и остао саставни део, нити је икад (било он, било његово свештенство и монаштво) одвраћао верни народ од служби и причешћа у осталим храмовима СПЦ. Владика би морао да упути то упозорење да је веровао оно што ви инсинуирате или мислите да је он мислио (да је сва Српска црква пала у јерес). Он то никад није урадио.

    С друге стране, кад патријарх српски јавно и јасно изјави да је он „екумениста и пацифиста“, кад се стави у службу римског језуитског тела као што је Про Оријенте, кад учествује у молитвама са иноверцима и служи по синагогама… нема тих добрих дела, нема личних тумачења, мишљења и гурања под тепих, глађења и чешања по ушима које би прикрило просту чињеницу да се српски патријарх отворено и у више наврата декларисао као јеретик, на велику жалост свих нас.

    Ви немате аргументе на које тражите да се ослањамо, али сте слободни да у понашање и рад владике Артемија учитавате зле намере и да његове поступке тумачите као некакав ирационални пркос и резултат гордости. Оно што никако не можете – ви, ни било ко под капом небеском – је да га оптужите за кршење канона и за јерес. А кад говоримо о Цркви управо ту је разделница, у том је сва суштина – ко стоји у истини, а ко у блату лажи?

    Мислим да вам је Бранко дао најконцизнији и најтачнији одговор на ваша промишљања на ову тему питањем: „Може ли бити помирења између истине и лажи?“, да је Петар Јанкетић низом питања и предлога за размишљање сажео саму суштину проблема у вези са (неканонским) „рашчињењем“ владике Артемија, и да већина овде присутних јасно разуме разлику између истине и лажи, без обзира у чијим рукама је палица овоземаљске моћи и чија леђа се чине дебља и већа.

    24
    1
  27. Као потврду Светланиних речи прилажем следећи необјављени интервју часног Владике :

    https://srbin.info/pocetna/aktuelno/neobjavljeni-intervju-episkopa-artemija-opet-bih-sprecio-bajdena-da-udje-u-decane/

    14
  28. Док је наш СВЕТИ ПАТРИЈАРХ ПАВЛЕ био жив нису среброљубци и славољубци дирали ВЛАДИКУ Артемија. Није добро судити никоме. Чињенице су неумољиве.
    Пред прогон и страдање Владике Артемија од стране среброљубаца и славољубаца, у једној тв емисији (мислим да је била РТС-нисам сигуран), гости владике Артемије и Амфилохије. Гледам емисију, тема притисци на СПЦ, екуменизам, итд…, и Артемије каже Амфилохију (емисија се може наћи и прегледати): кажи сада да чује јавност зашто и како си добио прстен од папе?!. Амфилохије одговара пусти нећемо сада о томе! Артемије опет гласније понавља, кажи да народ чује!, Амфилохије га као грли, уз коментар, па ми смо класићи није то важано!?!.
    Опет, после дуго времена после прогона Артемија, опет на телевизији, Амфилохије прича како је ишао у Ваљево да разговара са Артемијем, „ДА ГА ЗАМОЛИМ ЗА ОПРОШТАЈ“! Артемије није пристао.

    15
    1
  29. @Светлана: „Владика Артемије никад није ни наговестио, нити дао да се наслути, и поготово никад није рекао да је читава СПЦ „пала у јерес“, као што ви сугеришете.“

    Ко је то рекао и сугерисао, одакле Вам та идеја?! Јасно се види из написаног да се то односи на Никодима (Драгана) Богосављевића, он тврди јавно да су СВИ епископи једанаест помесних цркава у јереси, да не тражим сад по интернету. А Ви сте га довели у раван са авом Јустином.

    3
    4
  30. @Петар Јанкетић

    Какви црни софизми, могу одмах да директно народски без увијања пред Вама и људима и Богом овде напишем да не верујем да је већина епископа у сабору јеретичка. СПЦ је моја црква, у њој се исповедам и причешћујем.

    А да се такмичимо ко је већи антиекумениста, има једно 20. г. како ми не пада на памет да расправљам на ту тему. Ко је жељан пљувања по форумима, има прилика напретек, знам да су „акакијевци“ сматрали владику Артемија за јеретика јер је „рекао да је календар грешка а не јерес“, а матејевци сматрају Акакија за јеретика… и тако низ иде до несрећника који кажу да свети Нектарије Егински није светац него јеретик, а СПЦ је „упала у јерес 1925. г.“ (или према другима 1956, 1964, 1983, 2010…). Претпостављам да би неко контра питање било: да ли ви сматрате да је митрополит Амфилохије умро као јеретик? … и да овим „ислеђивањима“ одгурамо овај покушај дискусије у погрешном правцу…

    А што @KELOVIC написа „наш СВЕТИ ПАТРИЈАРХ ПАВЛЕ“ нека стоји за наук, јер нажалост ја добро памтим шта је све и ко писао о нашем Патријарху, да је хтео „да испадне светац за живота“, да је екумениста који није хтео да изведе СПЦ из ССЦ, да има ванбрачну децу и сл. а за неке људе који су ово писали знам где су данас, нека се сами препознају. „Вријеме је мајсторско решето“, па ћемо видети кога ће верни народ поштовати.

    И да завршим, ту бих оставио дискусију: једино што сам желео да кажем на почетку је да је ово можда прилика од Бога дата да се раздори у СПЦ бар мало зацеле. Ако свако остане при свом ставу онда ће раскол (у правом смислу те речи) бити зацементиран за дуги низ година и то ће бити болна рана на телу наше Цркве. Ако Вам се поређење са епископом Дионисијем чини неодговарајуће, а ви узмите руско помирење МП и РПЦЗ где су раније итекако падале оптужбе за јереси (сергијанизам, па и екуменизам, 1983. итд.), па је на моју радост дошло до помирења, иако и дан данас се вуку последице. Да поновим речи Св. Кипријана, раскол је тако тежак грех, да ни крв мученичка не може да га заглади.

    5
    2
  31. @Зоран

    Исправио ме владика: ја сам, на свој ужас, видела снимак у коме м. Амфилохије, као један од предводника прогона владике Артемија са Космета, каже „Ми на ово чекамо већ годинама!“ (чекали да се упокоји патријарх Павле), а он је прецизирао – чекали су десет година да честитог владику протерају и понизе. Толико о „браћи“ и наводним преступима владике Артемија уочи самог прогона.

    Драго ми је да је и Србин.инфо учинио напор да пренесе необјављени интервју часног владике са Епархијског сајта, уз гомилу бљутавих текстова о „рашчињеном“ и „бившем“ копираним из клозетских таблоида, и кукњаву што је никад-умировљени Атанасије „стављен у пети ред“ на сахрани Иринеја. Такав великан, па га неки зликовац вргнуо чак у пети ред!

    @Kelovic

    Тачно, покојни митрополит се у много наврата хвалио својим посетама папама, ваљда је био код четворице. Колико је мени познато, Амфилохије и Иринеј Буловић (обојица жестоки прогонитељи владике Артемија) су једини епископи СПЦ који су добили и бискупски прстен од римског жреца, на срамоту и саблазан верним Србима. Штета што, ни на јавно позивање честитог владике Артемија, није одао чиме је заслужио такву част.

    @Можемо ли?

    Јалова расправа. Чини ми се да ви тражите управо „надгорњавање“ уместо аргумената – своје немате и не нудите, туђе одбацујете априори.

    Да ми не бисте подметали кукавичја јаја, ја оца Никодима, па ни самог владику Артемија који је, како овде рече Бранислав, несумњиво био духовни горостас читавог православља, ни једног тренутка нисам „довела у исту раван“ са Св. Јустином. Оно што су сва три представника СПЦ у своје време учинила је да се молитвено ограде од јеретичког патријарха. То не значи да су сви у „истој равни“ и по свему једнаки, али не значи ни да је било ко од њих „расколник“. Могла сам да вам наведем више примера молитвеног ограђивања од јеретика из других помесних цркава, али сам одабрала да споменем три из наше цркве, и то је све.

    Верујем да сте ви то у потпуности разумели баш онако како сам ја написала, као примере ограђивања од јереси, што је обавеза и дужност сваког доброг пастира – да сачува поверене му душе од неправославних учења и предања, често супротних светоотачким, али из неког разлога (надгорњавање?) бирате да изврћете смисао мојих речи.

    12
  32. @Светлана

    Погледао сам поново коментаре, јасно ми је зашто сам тако разумео причу о Никодиму. У праву сте, делује као надгорњавање, искрено.

    Зато ћу покушати да укратко прецизно кажем оно што сам мислио и нека свако остане у свом уверењу: на примеру овог човека, Никодима Богосављевића, може да се јасно види колико је то опасан пут. Све почиње од ограђивања од владике јеретика, на крају су све владике СПЦ јеретици, онда се то проширује на једанаест помесних цркава – сви њихови епископи су такође јеретици. Ево „гуглам“, да не пренесем нешто погрешно: http://nikodimbogosavljevic.com/sr-yu/tekstovi/64-svi-episkopi-spc-su-u-jeresi-2.html

    И на крају он предлаже: „jedino konačno rešenje za očišćenje Crkve može biti da Gospod podigne Ruskog i Svepravoslavnog Cara“.

    И иде корак даље (http://nikodimbogosavljevic.com/sr-yu/knjige/97-ipak-se-ne-okrece-2.html), ко тврди да је Земља округла а не равна, тај прихвата „највећу лаж оца лажи“. Не замерите, не бих да тражим по интернету цитате из ове књиге, то су већ тврдње о Богу који гледа сваку тачку на земљи према Књизи постања (па не може да буде округла) и сл. Ове прелести и јереси имају своје име, али да му још и коментарима не пресуђујемо и отежавамо бреме које је сам добровољно понео.

    Овде се не ради о нечијем незнању (свако може да има погрешне представе о вери), већ да овај човек то ПРОПОВЕДА.

    4
    4
  33. @Можемо ли?

    Акакијевци су једна скроз посебна прича која никакве везе нема с овом темом (као и Никодим Богосављевић), тако да не бих о њима.

    Владика Артемије се одвојио од патријарха тиме што је престао да га помиње на Св.Литургији, али одвајањем од патријарха који исповеда јерес не значи да се в.Артемије одвојио од целокупне СПЦ, јер СПЦ не чини само тренутни сабор епископа, већ и наши Св.Сава, Св.Николај Велимировић, Св.Јустин Поповић и многи други светитељи као и верујући народ.

    Према 15. правилу Светог Константинопољског (двократног) Сабора, ко се одвоји од јеретика тиме не чини раскол, већ напротив, Цркву ослобађа раскола и деоба и тиме не подлеже канонској осуди већ част заслужује.

    Дакле, речи Св.Кипријана које наводите не односе се на владику Артемија и ЕРП у егзилу, осим ако не мислите да екуменизам ипак није јерес, да учествовање у јеврејским и римокатоличким службама није најгрубље кршење св.канона који за такве ситуације прописују рашчињење и изопштење од Цркве.

    Оно што је Светлана рекла да овде нема раскола бих допунио речима да се ЕРП у егзилу није одвојила од Св.Саве, Св.Николаја, Св.Јустина и осталих светитеља, за разлику од Београдске патријаршије која је у расколу с њима кроз извртање православне вере и гажење св.канона.

    Екуменизам није само некакво (наводно бенигно) „високоумно“ теоретисање које „плебс“ не разуме, већ оно даје своје горке плодове и у пракси тако да екуменисти мењају Св.Писмо, Псалтир итд. у складу са својим јеретичким/ишчашеним тумачењима и зашто би верујући људи ризиковали душу своју с таквим „вуковима у јагњећим кожама“?

    Зато подржавам ЕРП у егизилу, јер знам да они чувају православну веру какву су наследили од Светих отаца и зато се надам да се неће ујединити са Београдском патријаршијом докле год је она у расколу са Св.Савом, Св.Николајем, Св.Јустином и другим светитељима СПЦ.

    13
    2
  34. Браво Петре Јанкетићу!

Оставите коментар