Плач Светог Архангела Михаилa из манастира Крка

Пре неколико дана у манастиру Крка проплакала је икона светог Архангела Михаила која стоји на самом улазу цркве, истакао владика далматински Никодим

Фото: Стање ствари/С. К.

Чудо у манастиру Крка: Проплакала икона у православној светињи у Хрватској

Обавештен је и патријарх који је истакао да се у манастиру догодило чудо

Православни верници су под великим утиском после чуда које се догодило у манастиру Крка, недалеко од Кистања у Хрватској. У једном тренутку, како кажу, икона је заплакала, што никог ко се нашао на лицу места није оставило равнодушним.

Далматински владика Никодим присуствовао је данашњој литургији у Храму Ћирила и Методија, а верницима је саопштио шта се пре неколико дана догодило у оближњем манастиру.

Фото: Стање ствари/С. К.

– Пре неколико дана у манастиру Крка проплакала је икона светог Архангела Михаила која стоји на самом улазу цркве – истакао је владика.

Обавештен је и патријарх Иринеј који је истакао да је то што се догодило у поменутом православном манастиру – чудо.

На видео снимку се види како се капљице сливају низ икону, што су забележили и верници који су присуствовали литургији.

(Telegraf.rs)

Божја опомена и позив на делатно покајање

У предању Цркве овакви догађаји се прихватају као Божја милостива опомена и позив народу на делатно покајање како би се избегао зао ток догађаја.

Фото: Стање ствари/С. К.

Подсећамо овде наше цењене читаоце на раније објављен Позив на саборно мољење за спас српског народа, и поводом наведеног чуда прилажемо текст молитве Светом архистратигу Михаилу који је написао преподобни авва Јустин Поповић.

(Стање ствари)

Молитва Светом Архангелу Михаилу

Сав си огањ и ревност, свети Архистратиже Михаиле, зато те молимо: учмале душе наше запали огњем ревности твоје, да бисмо будне савести увек радосно служили заједничком Господу нашем, свесрдно се угледајући на тебе, безгрешног и светог брата нашег, и врховног војсковођу нашег, врховног војсковођу све небеске и земаљске војске Христове. Чудесни Господ Христос начинио је једну Цркву од анђела и људи, да бисмо се ми људи, који тајанствено представљамо херувиме на земљи, угледали на свету небеску браћу нашу, на чијем челу стојиш ти, лучезарни и дивни Архистратиже Михаиле. Ти си на небу победио свезлог Сатану, и збацио га с неба на дно пакла, – помажи и нама увек, молимо те, свемоћни Архангеле да и ми свепобедном силом твојом побеђујемо свелукавог Сатану, који нас са свих страна напада и искушава кроз безбожне људе, кроз нечисте помисли, кроз земаљске сласти, кроз опојне страсти.

Сав си свет, чист и безгрешан, дивни Првоангеле Божји; молимо те свесвети, молимо те свечисти, молимо те свебезгрешни, учи нас дан и ноћ како да живимо свето, чисто и безгрешно, и даруј нам твоје херувимске силе, да бисмо истински и стварно херувимски живели на земљи ми који по неизмерном човекољубљу Божјем престављамо херувиме на земљи. Не остави нас у отровном блату наших сластољубивих земаљских жеља, него нас подигни у небеске анђелске висине и оспособи нас да анђелски свето чисто поживимо док смо у телу на земљи. Милостивно погледај на нас, Свепобедни Архангеле, снисходљиво се спусти до нас, те нас, заспале у гресима, пробуди на борбу са злом, са грехом, са смрћу, са ђаволом, да бисмо, вођени и сокољени тобом, лако савлађивали сваки грех, сваку страст, сваку смрт, сваког ђавола. Ми знамо, богоносни Архангеле: ти имаш власт над нечистим дусима, над болестима, над смрћу, над гресима; испуни душе наше божанском силом својом, еда бисмо и ми неустрашиво ратовали и херувимски побеђивали све непријатеље спасења нашег, вере наше, душе наше.

Свети Архистратиг Михаил

Свепобедни војводо Небеских Сила, ти си очистио небо од Сатане и црних ангела његових, – очисти и душе наше од сваког греха, јер греси наши отварају врата и прозоре душа наших, те кроз њих улазе у нас нечисте силе демонске прљајући и умртвљујући душе наше, које треба да су анђелски чисте и анђелски бесмртне. Без твоје свепобедне помоћи, Небески Војсковођо, ми лако постајемо плен нечистих сила; стога те од свег срца молимо: уврсти нac у своју непобедиву војску, и ратуј за нас и испред нас, водећи нас и предводећи нас у свакој оборби за душу нашу, за спасење наше, за вечност нашу, и осигуравајући нам победу над сваким rpexoм и над сваким ђаволом. О, пресвети Архангеле, ми смо очајно немоћни пред демонском силом вражијом, ако нам ти не притекнеш упомоћ божанском силом својом. Са тобом, ми ћемо увек односити победу у свима биткама за душу нашу и спасење наше и вечност нашу; а без тебе – ми беспомоћно посрћемо из пораза у пораз, из греха у грех, из пакла у пакао. Зато буди увек с нама, и нe напуштај нас због грехова наших и смрада нашег, него, љубећи нас божанском љубављу, учини да омрзнемо грех и све греховне сласти, и испунимо душе своје миомиром еванђелских врлина. Ево, душе своје предајемо теби, пресвети Првоангеле Божји; молимо те и преклињемо, води нас увек путевима који одводе у Царство Небеско, да бисмо заједно с тобом, вечито славили свемилостивог Спаса нашег – преслатког Господа Христа, и Његовог свечовекољубивог Оца и свеблагог Духа Утешитеља, коме слава и хвала сада и увек и кроза све векове. Амин.

Преподобни авва Јустин Поповић, на Спасовдан, Ћелије 1956.

(Светосавље.орг)

Погледајте још

Репродукција иконе Светих новомученика Далматинских која је такође промироточила ових дана у манастиру Крка



Categories: Вести над вестима

Tags: , , ,

3 replies

  1. Осмотримо лик Св. Архангела Михаила, на обе приказане иконе.
    Шта примећујемо?
    Примећујемо да је лик на горњој икони изразито женствен, за разлику
    лика са доње иконе, изразито мужаственог изгледа, складних
    пропорција лица, главе, груди /рамена/, руку…
    На доњој икони се види како Св. Архангел мужаствено држи у десној
    руци мач, чврсто стегнуте шаке /песнице/, са свим прстима на рукохвату,
    испод штитника…

    На горњој икони шака десне руке је на рукохвату мача, али не мушки
    стегнута у песницу, већ са непримерено дугим прстима, овлаш
    стегнута, са пребаченим КАЖИПРСТОМ преко штитника, непосредно уз
    саму оштрицу мача?!
    Где је ико икада видео тај и такав распоред прстију у руци мачеваоца,
    на било којој икони или световној слици???

    Може бити да су за сузе, осим за грехе верујућих, разлог и овако велика,
    недопустива и неблагословена ”слобода” уметничког изражавања,
    која прелази границе допустивог и разборитог.
    О овом проблему – слободи уметничког иконописања – говорио је,
    беседио је и покојни будимски Епископ Данило Крстић, у манастиру
    Св. Вaведења на Топчидерском брду, упозоривши верне на ту појаву, што је
    тада било, за већину верника, готово несхватљиво!

    Драган Славнић

  2. “Примећујемо да је лик на горњој икони изразито женствен, за разлику
    лика са доње иконе, изразито мужаственог изгледа, складних
    пропорција лица, главе, груди /рамена/, руку…”

    Икона је фотографисана искоса, тако да лик на икони делује издужено. Арханђели се приказују као младићи, у светлости будућег Царства. Нема речи о “женствености”.

    “На доњој икони се види како Св. Архангел мужаствено држи у десној
    руци мач, чврсто стегнуте шаке /песнице/, са свим прстима на рукохвату,
    испод штитника…
    На горњој икони шака десне руке је на рукохвату мача, али не мушки
    стегнута у песницу, већ са непримерено дугим прстима, овлаш
    стегнута, са пребаченим КАЖИПРСТОМ преко штитника, непосредно уз
    саму оштрицу мача?!
    Где је ико икада видео тај и такав распоред прстију у руци мачеваоца,
    на било којој икони или световној слици???”

    Такав начин држања мача, са кажипрстом преко штитника имамо “само” у Манасији, на фресци Светих Ратника. Тако мач (или сабљу?) држи Свети Никита.

    “Може бити да су за сузе, осим за грехе верујућих, разлог и овако велика,
    недопустива и неблагословена “слобода“ уметничког изражавања,
    која прелази границе допустивог и разборитог.
    О овом проблему – слободи уметничког иконописања – говорио је,
    беседио је и покојни будимски Епископ Данило Крстић, у манастиру
    Св. Вaведења на Топчидерском брду, упозоривши верне на ту појаву, што је
    тада било, за већину верника, готово несхватљиво!”

    Видим да Вам је слобода проблем, јер је има превише! Тако је мислио и Велики Инквизитор у “Карамазовима”.
    Блаженопочивши Епископ Будимски, Данило Крстић је наводио примера сликара ренесансе, који су сликали лик Богородице по моделу своје љубавнице. Изгледа да су овде побркане тезе и антитезе, са намером да се изведе жељени закључак.
    На доњој слици се виде утицаји барока и одступање од класичног иконописања, те је Архистратиг Михаило приказан са овоземаљским лицем и мишићавијим рукама, што није био случај у иконопису ранијих епоха, које су се ослањале на средњевековне узоре.

  3. @ДраганСлавнић

    Шта, опомињуће чудо се не догаџа, и уредништво не извештава о њему са позивом на покајање и молитву да би ти овако коментарисао, србски речено баљезгао? Нема везе што са иконописањем везу с везе немаш. Под старе дане си видим постао мачевалац? Да би духовну трагичност свог наступа заокружио морао си кривоозначити речи блаженопочившег владике Данила, доделити му главну споредну улогу…

    … твој коментар је измет поред Пута. Резултат је подавања злодуху. Ко је на Путу не мора да осмотра овакве коментаре, чуло мириса их региструје, глава се окреће од њих, нос зачепљује, и наставља се одлучније правим путем к Богу. Ко база поред Пута у великој је опасности да угази у нечистоту.

    Непомјаников посао је да нам подмеће, подмеће лажни фокус, садржај, смисао, мења диоптрију по свом зловиду. Зато пазимо како ходимо. Свети Архангел је проплако да се утврџујемо у страху Божијем, не у небулозама.

    P.S. Препоручени лек: писменим путем замолити уредништво да обрише твој, па и мој коментар, да се не одвлачи пажња од садржаја, поруке вести. И не коментарисати нигде, до даљњег. Да душа како мало доџе себи.

Оставите коментар

Discover more from Стање ствари

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading