Episkop Jovan (Ćulibrk): Pavelić i Stepinac nisu bili veliki prijatelji, Stepinac sigurno nije odobravao zločin  

Pakrački biskup Jovan (Ćulibrk) rekao kako je odnos Pavelića i Stepinca bio distanciran, što je potvrdio i povjesničar Hrvoje Klasić rekavši kako je Stepinac bio „potpuno nevina osoba u NDH gdje je bio jedan gazda – Ante Pavelić“

Извор: vecernji.hr

Na zagrebačkom Kaptolu jučer je, u sklopu ovogodišnjeg obilježavanja Stepinčeva, pretpremijerno prikazan film „Alojzije Viktor Stepinac“, koji je nastao u produkciji HRT-a, u suradnji sa Zagrebačkom nadbiskupijom i koji u razgovoru s hrvatskim i srpskim povjesničarima te katoličkim i pravoslavnim svećenicima, biskupima i episkopima u potpunosti rehabilitira kardinala Stepinca i njegovu ulogu u povijesti ocjenjuje kao pozitivnu.

– Pavelić ga nikad nije posjetio u ovoj kući, a svega jednom bio je u Zagrebačkoj katedrali – rekao je zagrebački nadbiskup kardinal Josip Bozanić o nedolasku poglavnika Pavelića k Stepincu u Nadbiskupski dvor, dok je pakrački biskup Jovan (Ćulibrk) rekao kako je odnos Pavelića i Stepinca bio distanciran.

– Oni nisu bili veliki prijatelji. Stepinac sigurno nije odobravao zločin – rekao je episkop Jovan, što je potvrdio i povjesničar Hrvoje Klasić s Filozofskog fakulteta rekavši kako je Stepinac bio „potpuno nevina osoba u NDH gdje je bio jedan gazda – Ante Pavelić“.

– Bilo je manjih šerifa kao što je bio Dido Kvaternik, a režim se pozivao na katoličanstvo premda se nekršćanski ponašao od prvog do zadnjeg dana. To što je Stepinac govorio nije imalo nikakvog utjecaja na njih, što se kasnije i pokazalo – rekao je Klasić, dok je kardinal Bozanić objasnio da je Stepinac „nastupao kao crkveni pastir, on nije čovjek politike i nije mogao utjecati na ono što se u politici događalo“.

O njegovoj tituli da je bio vojni vikar, tj. vikar ustaške vojske, kako ga se naziva, beogradski povjesničar Bojan Dimitrijević rekao je kako mu je „ona omogućavala da kontrolira vojsku i zna za zločine, ali nema podatka iz povijesti gdje se vidi da bi je prakticirao, na proslavama ili smotrama, gdje bi bio predstavljen u domobranstvu ili ustaškoj vojsci“.

Pakrački episkop Jovan naveo je primjer nizozemskih biskupa koji su pozvali na zaštitu židovske zajednice, a što, po njemu, Stepinac nije učinio, što je objasnio požeški biskup Antun Škvorčević rekavši kako su nizozemski biskupi 1942. doista napisali svoje čuveno pismo za zaštitu Židova, koje se čitalo po crkvama, gdje su očitovali svoje protivljenje, na što Hitlerov odgovorio odmazdom otpremivši 40.000 Židova.

O kardinalu Stepincu u filmu govore nadbiskup zagrebački kardinal Josip Bozanić, Bojan Dimitrijević s Instituta za suvremenu povijest iz Beograda, Hrvoje Klasić s Filozofskog fakulteta u Zagrebu, Ivica Raguž s Katoličkog bogoslovnog fakulteta u Đakovu, Luigi Allena s papinskog sveučilišta Gregoriana, Vlatka Vukelić, Hrvatski studiji u Zagrebu, Ljubodrag Dimić, Srpska akademija znanosti i umjetnosti, mons. Juraj Batelja, postulator 
kauze za Stepinčevu kanonizaciju, Milan Koljanin s Institut za suvremenu povijest iz Beograda, João Braz de Aviz, pročelnik Kongregacije za ustanove posvećenog života, mons. Antun Škvorčević, požeški biskup, Miroslav Akmadža i Jure Krišto, povjesničari iz Zagreba, te povjesničar Ivo Goldstein.

Srpska pravoslavna crkva bez komentara, očekuje se reakcija Svetog Sinoda 19. veljače

Srpska pravoslavna crkva za sada nema komentar u vezi pisma Hrvatske biskupske konferencije upućenog na adresu SPC i patrijarha Irineja.

Na naš upit e-mailom nismo dobili odgovor, ali nam je iz ureda patrijarha Irineja neslužbeno rečeno kako se SPC vjerojatno oko pisma neće oglašavati sve do sjednice Svetoga arhijerejskog sinoda koja bi se trebala održati 19. veljače.

Samo pismo u srbijanskim medijima i nije izazvalo previše pozornosti. Tek jedan dnevni list prenio ga je na naslovnici, a neki o njemu nisu uopće ni izvijestili.

Govoreći o pismu, srbijanski crkveni analitičar Miroslav Keveždi rekao je kako pismo HBK dio javnosti u Srbiji iznenađuje. – Ne postoji dublje razumijevanje zašto se sada otvaraju neka pitanja, ali se kao jedan od razloga u javnosti vidi kanonizacija Alojzija Stepinca. Svakako da je potrebno razgovarati između SPC i HBK te u kršćanskom duhu zatvoriti niz otvorenih pitanja, a tih je pitanja puno.

Politički analitičar Žarko Korać podsjetio je na izjave patrijarha Irineja koje su izazvale brojne komentare. – Malo je poznato da je patrijarh Irinej imao želju da na godišnjicu milanskog edikta papa Franjo posjeti Niš. Međutim, preglasan je u vrhu SPC-a i do tog posjeta nije došlo. Ali i u HBK imate biskupe koji su tvrđi i konzervativniji i čije izjave često izazivaju komentare i one koji su liberalniji. Nažalost, mislim da ovo pismo neće doprinijeti kvalitetnijem odnosu dvije crkve – rekao je Korać.

Наслов и опрема: Стање ствари

(Večernji list, 8. 2. 2019)



Категорије:Преносимо

Ознаке:, , , , ,

13 replies

  1. Овај владика ће скувати Србима врућу чорбу.

    Свиђа ми се

  2. Alojzije Stepinac, ustaski biskup u doba Endehazije, (polu)ratni zlocinac za komunisticku vlast, i blazeni za danasnje duhovne ‘stovatelje’ njegovog genocidnog lika i dela.

    Komunisti nisu imali mu.a da ga obese (ne ulazeci u razloge), a sadasnja RKC nemaju pameti da ne ozivljavaju ovu avet koja je blagosiljala ustaske legije.

    Ispostavlja se, po srbskom episkopu Jovanu, da Stepinac i Pavelic nisu bili bliski. Pa ako i nisu, sta to dokazuje? Svaki je radio na trecini svojga posla (zadnju trecinu odradio bivsi predsednik FK Partizan i komunisticki general F.T.).

    Saglasno pakrackom episkopu, ubacuje se Kardinal Bozanic i knjigovodstveno raportira gde i koliko puta je Pavelic posecivao Stepinca!

    Jos jedan biser juridicko-povijesne svjedodzbe o pravednosti Stepinca je i pismo nizozemskih biskupa u zastitu Zidova! Itd, itd.

    Da tema nije tragicna, podmetanja sa ovim „svedocanstvima“ bila bi vredna vodvilja tipa Monty Python-a.

    Свиђа ми се

  3. Stepinac sigurno nije odobravao zločin – rekao je episkop Jovan
    ++++
    Наставља да ради епископ, посао који добро зна.
    И пре тога имао је пуно разумевања за те крволочне убице.
    Проф. др С. Живановић: Да ли еп. Ћулибрк покушава да оправда Степинца?
    http://borbazaveru.info/content/view/11184/1/

    И после објављивања званичних информација из немачких извора он и даље тера по своме ………
    http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/dosije/aktuelno.292.html:775184-Stepinac-je-znao-da-su-u-Jasenovcu-zivu-decu-bacali-u-vatru-i-krec

    Проф. Др Гидеон Грајф нас подсећа: Усташе су убијале на 57 начина
    http://srbinaokup.info/?p=97731

    А ово је само један од њих……….
    У ЈЕДНОМ ДАНУ УБИЛИ 551 СРПСКО ДЕТЕ Данас 77 годинa од усташког злочина у Дракулићу код Бањалуке

    ……………….Учитељица, Добрила Мартиновић, после рата је дала драгоцену изјаву Лазару Лукајићу, који је написао и књигу, која је записана овако:
    – “У учионицу је изненада за време часа ушао фратар Мирослав Филиповић са 12 својих усташа, опонашајући Исуса Христа и 12 његових апостола. Њега сам одраније добро познавала. Познавала су га и деца, јер је фратар често пролазио кроз Дракулић, Шарговац и Мотике. Био је обучен у нову усташку униформу. Усташе су стале поред катедре и школске табле, окренути према клупама и деци…
    Затим је фра Филиповић замолио учитељицу да изведе из клупе једно српско дете. Учитељица, не слутећи шта ће бити, извела је лепушкасту и уредну девојчицу Радојку Гламочанин, ћерку угледног домаћина Ђуре Гламочанина, који је тада био у заробљеништву у Немачкој и на тај начин преживео рат.
    Фратар је нежно прихватио дете, подигао га на катедру и онда почео полако, натенане, да га коље пред осталом децом, учитељицом и усташама. У учионици је настала вриска и паника. Ужаснута деца су вриштала и скакала. А Филиповић се смирено и језуитски достојанствено обратио својим усташама: ‘Усташе, ово ја у име Бога покрштавам ове изроде, а ви следите мој пут. Ја први примам сав грех на моју душу, а вас ћу да исповедим и разрешим свих греха.’
    Онда је фра Филиповић наредио учитељици да сву српску децу изведе у двориште. Потом је отишао у другу учионицу, па је и учитељици Мари Туњић наредио да изведе сву српску децу. У дворишту је, на утабаном снегу, укруг поставио усташе, па наредио деци да трче поред њих. Како које дете налети, усташа га прикоље и измрцвари. И све тако док сва деца нису поклана. За „кољачко крштење“ усташама су за прво клање најчешће подметана деца…
    Избезумиле смо се од страве и ужаса које су усташе радиле тај дан“.
    https://www.srbijadanas.net/u-jednom-danu-ubili-551-srpsko-dete-danas-77-godina-od-ustaskog-zlocina-u-drakulicu-kod-banjaluke/

    https://www.blic.rs/vesti/drustvo/vadili-su-deci-oci-dok-su-majke-gledale-bili-su-najmladi-zatvorenici-u-jasenovcu-a/hzbwf0c

    Када данас, 09/02/2019 године на овом порталу чујем једног: „Поносим се тиме што сам Србин и што наши епископи нису ни налик њихових бискупима „ без размишљања ни секунд могу да кажем: видим разлику међу њима.
    Њихови бискупи лажу и штите своје сународнике убице.
    Србски епископ-бискуп прихватањем њихових лажи им помаже да по други пут убијају србски народ.
    Беда и мизерија.

    Свиђа ми се

  4. Газда Мишине и израелски студент Холокауста се огласио…

    Свиђа ми се

  5. Поздрав оцу Јовану Ћулибрку ! Честитам му и захваљујем му за изградњу добрих односа са нашом браћом у Христу, католицима.

    Свиђа ми се

  6. Узео бих с резервом наводну изјаву епоскопа славонског Јована, како је преносе Хрвати (прекрстивши га у бискупа пакрачког). Суштински, како су савременици посведочили изговорену мисао Ива Андрића, довољно је било да Степинац изусти једну реченицу за проповедаоницом и злочин би стао. Опет суштински, да се не лажемо, Степинац је један од архитеката тог погрома.

    Занимљиво је како Хрвати од негације да је Степинац знао за покољ стотина хиљада Срба око себе, сада прелазе на план б – негација да је могао било шта да уради…То је као оно Крлежино да су покоље Срба вршили камион-два усташа. Наравно ићи ће се и до плана ш, а то је оно – поклали смо много Срба, па шта.

    Оно што епископу Јовану замерам јесте ауторски чланак у Политицив пре неког времена, где је површно и неаргументовано оплео по рехабилитацији Недића.

    Свиђа ми се

  7. Ко нема довољно памети и лукавства да се носи с усташким змијама, боље му је да ћути.

    То не важи само за Њ.П: владику Јована, већ и све вас који ово читате, и узимате здраво за готово да је то што тврде хрватски медији заправо оно што је владика рекао.

    Свиђа ми се

  8. Ма немој!!! А шта је владика Ћулибрк ,,рекао“ ? Да је Степинац усташко-нацистички злотвор?

    Свиђа ми се

  9. @Хаеул

    Ко нема довољно памети и лукавства да се носи с усташким змијама, боље му је да ћути. То не важи само за Њ.П: владику Јована, већ и све вас који ово читате, и узимате здраво за готово да је то што тврде хрватски медији заправо оно што је владика рекао.
    ++++
    Паметно !
    А и што је то требало и ЊП владики Јовану ?
    Па да видимо на филму од синоћ ко нема довољно памети.

    Од 28,10 минута
    У контексту односа Pavelić-Stepinac – он тврди:
    „Тај однос како бих рекао је био доста дистанциран.
    Не бих ја рекао да су њих двојица били неки велики пријатељи.
    Мислим, да СИГУРНО није одобравао злочин „.

    Говори од 36,55 минута
    Па од 45,44 минута

    И од 1,03,55 до 1,04,04 минута, завршава као историчар ? или адвокат „ blaženog „

    „ Ту су нажалост створени и урезани неки архетипи који можда нису историјско оправдани нарочити на начин на који је потоња комунистичка власт руковала тим, оним што се десило у другом светском рату, стварала предоџбе, стварала архетипове.
    Један од таквих архетипова је суђење Stepincu где ја на њега усредоточенa малтене сва кривица за други светски рат „.

    Знао је, организатор ове срамне представе о улози овог зликовца зашто је од свих оних који су учетвовали у овом „ филму „ позвао и једног србског владику.
    Требао им је, да и он допринесе ширењу њихове „ истине „
    На њихова питања имао је он спремне одговоре.
    Одавно !

    Свети србски Новомученици Јасеновачки, праштајте.

    Свиђа ми се

  10. Кад јагањци утихну…

    Свиђа ми се

  11. Погледао сам филм о Степинцу кога је окачио @Грешан
    Мало је дуг али је добро рађен и поучан.

    Филм је пропагандног карактера тј представља “поглед хрватске цркве” на “свога кардинала”. Она га види као “хришћанског мученика” који је спасавао људе. Као човека који није могао да се одупре Павелићу али је нашао снаге да се одупре Титу . . .

    Поздрављам владику Јована и Србе историчаре који се појављују у филму. Треба смирити прошлост и градити будућност. Зидати суживот и мир. Помоћи браћи.
    Јасеновац је сувише велики злочин за један мали народ.

    Свиђа ми се

  12. Данас је ПОЛИТИКА објавила чланак Мише Ђурковића “Кроз Западну Славонију”.
    Сазнајем да је владика Јован Ћулибрк : “оформио лепу екипу око себе и за пет година постигао доста резултата. Најважније је да је седиште епархије враћено из манастира Јасеновац у сам Пакрац – други највећи двор у нашој цркви, од кога је веће само седиште патријаршије у Београду. Ова трокрилна грађевина је жестоко страдала током рата, али владика је успео да обнови велики део. Већ су припремљени радови за реконструкцију крила окренутог према цркви где ће бити смештена библиотека. То је заиста велики простор у који ће бити враћена друга по важности библиотека наше цркве, уз пратеће читаонице где би научници из Загреба, Београда, Бањалуке, Осијека, Бугарске, који већ увелико долазе, могли да на миру истражују и раде. У овој библиотеци чува се 39 србуља, мноштво рукописа из шеснаестог и каснијих векова, прва издања сабраних дела Волтера, Ничеа итд.

    Ову библиотеку је током рата 1992. спасао један хрватски официр, господин професор Иван Хити, кога је наша црква због тога и одликовала највишим одликовањем. Одбио је да спали владичански двор и спаковао је све књиге у камион и послао у Народну универзитетску библиотеку у Загреб.”

    Цео текст погледати на :

    http://www.politika.rs/scc/clanak/422500/Kroz-Zapadnu-Slavoniju

    Поздрављам коментаторе Златоустог Варјага и Грешног Донкихота да посете Пакрац

    Свиђа ми се

  13. „Да је већа слобода и довољно радника Србија би била за двадесет година католичка“
    Алојзије Степинац

    „Pakrački biskup Jovan (Ćulibrk) rekao kako je odnos Pavelića i Stepinca bio distanciran…“ Да би се ово могло разумети потребно је осврнути се на Степинчев меморандум од 18 маја 1943. године у којем моли Хитлеровог папу Пија XII да сачува Павелићеву тзв. Независну Државу Хрватску, у којем између осталог стоји:

    „Носећи свету мир, мислите, свети Оче, на хрватску нацију, увијек вјерну Христу и вама. Млада Хрватска Држава, рођена у страшнијим и тежим приликама, него било која држава кроз више вијекова, борећи се очајнички за свој опстанак, показује са свим тим у свакој прилици, да жели остати вјерна својим сјајним католичким традицијама и осигурати боље и јасније изгледе католичкој цркви у томе куту кугле земаљске. У противном, њезином пропашћу или фаталним смањењем – тисуће најбољих хрватских вјерника и свећеника жртвовале би драговољно и радо своје животе да запријече ту страховиту могућност. Не би било уништено само оних 240.000 прелазника са српског православља, него и читаво католичко пучанство толиких територија са свим својим црквама и својим самостанима…“ (Види: Уређивачки одбор, Тајни документи о односима Ватикана и усташке НДХ, Библиотека друштва новинара Хрватске, Загреб, 1952; Војислав Гаћиновић, Народни алманах са календаром – 1961, Paris, France, 1961, стр. 101).

    Дакле, ван сваке сумње је да се Степинац залагао за „Независну Државу Хрватску“ што сведочи у “Хрватској ревији” и злогласни хрватски ратни злочинац, поглавник Анте Павелић:

    „… криво је ако се каже да је кардинал-надбискуп био за хрватску државу а против њеног режима. Но ја и хрватска држава смо заједно, па је Степинац био за мене, за мога Лубурића, мога Вранчића и мој Јасеновац…” (Види: Hrvatska revija, Buenos Aires, Argentina, 1954; Стеван Д. Тривунац, „Ми Срби и Степинац, Србија, Fruitland, Ontario, Canada, октобар 1980, стр. 6).

    Степинцу није сметао Брозов великохрватски, интермаријумски, фабијански, бољшевичко-троцкистички комунизам, а сметала му је „четничка власт“ која је саучествовала у његовом избору за загребачког надбискупа! У сатанској мржњи, коју је гајио према Србима упутио је и једну изјаву Хитлеровом папи Пију XII преко злогласног фратра Крунислава Драгановића, Брозовог и Павелићевог емисара у Ватикану, која дословно гласи:

    „Ако Вас буду питали у Ватикану шта мисли загребачки надбискуп о стању у Домовини, реците свима да ће се он, ако мора бирати између комунистичке власти у хрватским крајевима и четничке власти, одлучити за комунистичку…” (Види: Др. В., Драгановићев пример, „Клиц Триглава“, London, England, јун 1968).

    Није без интереса, да се још једном осврнемо на пакрачког владику Јована Ћулибрка, екуменисту, који показује склоност ка сталном попуштању и потчињености идолатриској, окултној, езотериској римској католичкој корпорацији са папиним седиштем у Ватикану, јер „папа није прост човек, него Бог“ – “Secundum hoc papa, non set homo simpliciter, sed Deus” или „што папа чини, то Бог чини“ – “Quod papa facit, Deus facit”.

    Данашњој владајућој и свемоћној папистичко-лутеранској , темпларској, идолатриској, окултној, езотериској, ритуалистичкој и екуменистичкој Европи главни и основни циљ је да води борбу против Исуса Христа, зато сматрамо да неће бити без интереса да наведемо један цитат из књиге о. Јустина Поповића, коју је објавио под насловом „Православна црква и екуменизам“, где између осталог стоји:
    „Шта је то Европа?

    То су похот и памет. Обоје човечије: човечја похот и човечја памет. А то двоје оличено је у папи и у Лутеру. Шта је дакле Европа? Папа и Лутер. Засићене људске похоти до врхунца, и засићене људске памети до врхунца. Европски папа је људска похот за влашћу. Европски Лутер – људска решеност да све објасни својом памећу. Папа као владар света и научник као владар света. То је Европа у суштини својој, битно и историјски. Једно означава бацање човечанства у ватру, а друго означава бацање човечанства у воду. А обоје – одвајање човека од Бога. Јер једно значи негирање вере а друго – негирање Цркве Христове. Тако дајствује у телу Европе зли дух ове неколико векова…“ (Види: Архим. др Јустин Поповић, Православна црква и екуменизам, Солун, 1974, стр. 202).

    Свиђа ми се

Пошаљите коментар

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Google photo

Коментаришет користећи свој Google налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

Повезивање са %s